MIESIĄC |
NAZWA CYKLU ZADANIA |
CEL WYCHOWAWCZO -DYDAKTYCZNY |
WRZESIEŃ |
1.Kształtowanie podstawowych nawyków społecznego współżycia
(zgodne współżycie w grupie, poprawne zachowanie, wzajemna życzliwość) .
|
Zapoznanie z tematami świetlicy, omówienie zachowania w
klasie, na podwórku i boisku. |
|
2. Bezpieczeństwo, zdrowie i higiena dzieci. Rozwijanie
prawidłowej postawy i sprawności fizycznej. |
Omówienie zasad bezpieczeństwa w drodze do i ze szkoły,
organizowanie spacerów, gier i zabaw na świeżym powietrzu z uwzględnieniem
pory roku. |
|
3. Poszanowanie własności osobistej, oraz mienia
społecznego. |
Dbałość o wygląd estetyczny klas, naprawa gier i zabaw,
okładanie i naprawa zniszczonych książek |
|
4. Zabawy i gry dydaktyczne. |
Zagadki, łamigłówki, tangramy, szarady, krzyżówki -
rozwijanie prawidłowego myślenia, rozszerzanie wiadomości zdobytych w
szkole, kształcenie zdolności poznawczych dziecka - pamięć, myślenie,
uwagę. |
PAŹDZIERNIK |
1. Babie lato. |
Jesienne zmiany w przyrodzie, ich wpływ na zajęcia ludzi i
życie zwierząt. |
|
2.Oszczędzamy. |
Ukazanie co i w jaki sposób możemy oszczędzać. Konkurs na
plakat zachęcający do oszczędzania w SKO. |
|
3.Dary jesieni. |
Wyrabianie wrażliwości na piękno natury, wystawa darów
jesieni. |
|
4.Nasz wychowawca. |
Obchody Dnia Edukacji Narodowej, konkursy, zabawy. |
|
5.Groby naszych bliskich świadczą o nas samych. |
Wspólne określenie zakresu pracy na opuszczonych grobach. |
LISTOPAD |
1. Podnoszenie poziomu wychowania i wyrabianie wrażliwości
dzieci na piękno w przyrodzie i w twórczości człowieka. |
Odrabianie i sprawdzanie prac domowych, czytanie lektur,
czasopism, zabawa i praca z komputerem. |
|
2.Używki i ich szkodliwość. |
Dlaczego palenie papierosów, picie alkoholu i branie
narkotyków źle wpływa na nasz organizm, ukazanie skutków zażywania używek. |
|
3. Film i program najczęściej oglądany. |
Pogadanka na temat oglądalności filmów i programów. Co
uczą czy dobro, czy zło. |
|
4. Andrzejki. |
Zabawy i wróżby. |
GRUDZIEŃ |
1. Skarby z pod ziemi. |
Omówienie zawodów, które wydobywają węgiel, ropę, ich
trud i praca. |
|
2. Pomóżmy im przetrwać zimę. |
Troska o ptaki i zwierzęta, wykonanie karmnika. |
|
3. Zima w przysłowiach i baśniach. |
Ukazanie wpływu zmian przyrody na życie człowieka,
odzwierciedlenie jej w twórczości ludowej. |
|
4. Troska o fizyczne i psychiczne zdrowie człowieka poprzez
zabawę. |
Zabawy w śnieżki, lepienie bałwana i innych rzeczy ze
śniegu. |
|
5. Konkurs na najładniejszą rzeźbę śniegową. |
|
6.Wykonywanie stroików świątecznych, dekorowanie szkoły. |
Dowolna technika. |
STYCZEŃ |
1.Rozwijanie indywidualnych zainteresowań. |
Moje hobby, wystawy widokówek, znaczków. |
|
2. Choinkowe radości. |
Zabawy choinkowe, strojenie klas, przygotowywanie
strojów. |
|
3. Omówienie chorób społecznych. |
Aids |
|
4. Higiena ciała i zębów. |
Pogadanka wystawa opakowań po środkach używanych w higienie
. |
|
5. Edukacja informatyczna. |
Praca z komputerem, zabawa i gry. |
|
6. Podsumowanie pracy świetlicy w I semestrze. |
Co było dobre, co złe? Jak pracować, aby każdy był
zadowolony. |
LUTY |
1. Dzień z moim ulubieńcem. |
Dzieci przynoszą swoje przytulanki i opowiadają o
nich. |
|
2. Tydzień z książką lub z gazetą, czasopismem. |
Co najczęściej czytam, moje propozycje, omówienie
ciekawych artykułów, wydarzeń. |
|
3. Bezpieczne ferie. Jak je spędzę? |
Pogadanka o bezpiecznej zabawie podczas ferii, aby każdy
wrócił zdrowy. |
MARZEC |
1. Kształcenie zdolności poznawczych dziecka. |
Zabawy i gry dydaktyczne, łańcuch wyrazów,
przysłowia, śpiewany alfabet, rozrywki umysłowe, zagadki, krzyżówki. |
|
- Kształcenie zmysłów. |
Zabawa poznanie po dotyku,, ślepy sprzedawca. |
|
- Koncentracja uwagi. |
Zabawy stolikowe, warcaby i szachy. |
|
2. Kwiatek dla każdej kobiety. |
Pomysłowość we własnoręcznym wykonaniu drobnych upominków. |
|
3. Powrót przyjaciół. |
Troska o wracające ptaki. |
|
4. Wiosna w moich pracach. |
Różne metody i techniki. |
|
5. Malowanie i strojenie jajek, oraz stołu wielkanocnego. |
Różna technika wykonania. |
KWIECIEŃ |
1. Wychowanie komunikacyjne. |
Poznajemy znaki drogowe i przepisy ruchu drogowego. |
|
2.Dzien Ziemi. |
Tworzymy ogromną Gaję, czyli ziemie, zamalowujemy
kontynenty i morza i wskazujemy gdzie mieszkamy. |
|
3. Edukacja informatyczna |
Zapisujemy krótkie teksty. |
|
4. Dbamy o nasze otoczenie |
Sprzątamy teren wokół szkoły, plac zabaw i boisko. |
|
5. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. |
Zabawa z piłką, rzuty do kosz, dwa ognie. |
MAJ |
1. Jakie pytania zadałbyś swojej mamie? |
Forma reportera. Notatnik reportera. |
|
2. Matematyka może być wesoła. |
Przedstawienie śmiesznych zadań w formie pogawędek i pokazu
. |
|
3. Wielka uroczystość z okazji Dnia Mamy. |
Wykonanie laurek, drobnych prezentów, upominków, wiersze
, piosenki. |
|
4.Mój ulubiony bohater książkowy. |
Prezentacje słowne i pokazowe dzieci. |
CZERWIEC |
1. Wielka i huczna feta z okazji Dnia Dziecka. |
Zabawy i prezenty. |
|
2. Tydzień sportowy. |
Zawody i gry. |
|
3. Jak bezpiecznie spędzać wakacje? . Jak chronić oczy
przed nadmiarem słońca. |
Pogadanka o bezpieczeństwie kąpieli w miejscach dozwolonych
. Po co nam są okulary? |
|
4. Jak pisać listy i kartki z wakacji? |
Próbne listy, adresowanie. |
|
5. Podsumowanie pracy świetlicy w roku szkolnym 2000/ 2001. |
Pogadanka, dyskusja. |