Katalog

Teresa Stolf
Różne, Plany pracy

Plan pracy świetlicy

- n +

Program pracy świetlicy na rok szkolny 2000 / 2001

MIESIĄC NAZWA CYKLU ZADANIA CEL WYCHOWAWCZO -DYDAKTYCZNY
WRZESIEŃ 1.Kształtowanie podstawowych nawyków społecznego współżycia (zgodne współżycie w grupie, poprawne zachowanie, wzajemna życzliwość) . Zapoznanie z tematami świetlicy, omówienie zachowania w klasie, na podwórku i boisku.
  2. Bezpieczeństwo, zdrowie i higiena dzieci. Rozwijanie prawidłowej postawy i sprawności fizycznej. Omówienie zasad bezpieczeństwa w drodze do i ze szkoły, organizowanie spacerów, gier i zabaw na świeżym powietrzu z uwzględnieniem pory roku.
  3. Poszanowanie własności osobistej, oraz mienia społecznego. Dbałość o wygląd estetyczny klas, naprawa gier i zabaw, okładanie i naprawa zniszczonych książek
  4. Zabawy i gry dydaktyczne. Zagadki, łamigłówki, tangramy, szarady, krzyżówki - rozwijanie prawidłowego myślenia, rozszerzanie wiadomości zdobytych w szkole, kształcenie zdolności poznawczych dziecka - pamięć, myślenie, uwagę.
PAŹDZIERNIK 1. Babie lato. Jesienne zmiany w przyrodzie, ich wpływ na zajęcia ludzi i życie zwierząt.
  2.Oszczędzamy. Ukazanie co i w jaki sposób możemy oszczędzać. Konkurs na plakat zachęcający do oszczędzania w SKO.
  3.Dary jesieni. Wyrabianie wrażliwości na piękno natury, wystawa darów jesieni.
  4.Nasz wychowawca. Obchody Dnia Edukacji Narodowej, konkursy, zabawy.
  5.Groby naszych bliskich świadczą o nas samych. Wspólne określenie zakresu pracy na opuszczonych grobach.
LISTOPAD 1. Podnoszenie poziomu wychowania i wyrabianie wrażliwości dzieci na piękno w przyrodzie i w twórczości człowieka. Odrabianie i sprawdzanie prac domowych, czytanie lektur, czasopism, zabawa i praca z komputerem.
  2.Używki i ich szkodliwość. Dlaczego palenie papierosów, picie alkoholu i branie narkotyków źle wpływa na nasz organizm, ukazanie skutków zażywania używek.
  3. Film i program najczęściej oglądany. Pogadanka na temat oglądalności filmów i programów. Co uczą czy dobro, czy zło.
  4. Andrzejki. Zabawy i wróżby.
GRUDZIEŃ 1. Skarby z pod ziemi. Omówienie zawodów, które wydobywają węgiel, ropę, ich trud i praca.
  2. Pomóżmy im przetrwać zimę. Troska o ptaki i zwierzęta, wykonanie karmnika.
  3. Zima w przysłowiach i baśniach. Ukazanie wpływu zmian przyrody na życie człowieka, odzwierciedlenie jej w twórczości ludowej.
  4. Troska o fizyczne i psychiczne zdrowie człowieka poprzez zabawę. Zabawy w śnieżki, lepienie bałwana i innych rzeczy ze śniegu.
  5. Konkurs na najładniejszą rzeźbę śniegową.
  6.Wykonywanie stroików świątecznych, dekorowanie szkoły. Dowolna technika.
STYCZEŃ 1.Rozwijanie indywidualnych zainteresowań. Moje hobby, wystawy widokówek, znaczków.
  2. Choinkowe radości. Zabawy choinkowe, strojenie klas, przygotowywanie strojów.
  3. Omówienie chorób społecznych. Aids
  4. Higiena ciała i zębów. Pogadanka wystawa opakowań po środkach używanych w higienie .
  5. Edukacja informatyczna. Praca z komputerem, zabawa i gry.
  6. Podsumowanie pracy świetlicy w I semestrze. Co było dobre, co złe? Jak pracować, aby każdy był zadowolony.
LUTY 1. Dzień z moim ulubieńcem.  Dzieci przynoszą swoje przytulanki i opowiadają o nich.
  2. Tydzień z książką lub z gazetą, czasopismem. Co najczęściej czytam, moje propozycje, omówienie ciekawych artykułów, wydarzeń.
  3. Bezpieczne ferie. Jak je spędzę? Pogadanka o bezpiecznej zabawie podczas ferii, aby każdy wrócił zdrowy.
MARZEC 1. Kształcenie zdolności poznawczych dziecka.  Zabawy i gry dydaktyczne, łańcuch wyrazów, przysłowia, śpiewany alfabet, rozrywki umysłowe, zagadki, krzyżówki.
  - Kształcenie zmysłów. Zabawa poznanie po dotyku,, ślepy sprzedawca.
  - Koncentracja uwagi. Zabawy stolikowe, warcaby i szachy.
  2. Kwiatek dla każdej kobiety. Pomysłowość we własnoręcznym wykonaniu drobnych upominków.
  3. Powrót przyjaciół. Troska o wracające ptaki.
  4. Wiosna w moich pracach. Różne metody i techniki.
  5. Malowanie i strojenie jajek, oraz stołu wielkanocnego. Różna technika wykonania.
KWIECIEŃ 1. Wychowanie komunikacyjne. Poznajemy znaki drogowe i przepisy ruchu drogowego.
  2.Dzien Ziemi. Tworzymy ogromną Gaję, czyli ziemie, zamalowujemy kontynenty i morza i wskazujemy gdzie mieszkamy.
  3. Edukacja informatyczna Zapisujemy krótkie teksty.
  4. Dbamy o nasze otoczenie Sprzątamy teren wokół szkoły, plac zabaw i boisko.
  5. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Zabawa z piłką, rzuty do kosz, dwa ognie.
MAJ 1. Jakie pytania zadałbyś swojej mamie? Forma reportera. Notatnik reportera.
  2. Matematyka może być wesoła. Przedstawienie śmiesznych zadań w formie pogawędek i pokazu .
  3. Wielka uroczystość z okazji Dnia Mamy. Wykonanie laurek, drobnych prezentów, upominków, wiersze , piosenki.
  4.Mój ulubiony bohater książkowy. Prezentacje słowne i pokazowe dzieci.
CZERWIEC 1. Wielka i huczna feta z okazji Dnia Dziecka. Zabawy i prezenty.
  2. Tydzień sportowy. Zawody i gry.
  3. Jak bezpiecznie spędzać wakacje? . Jak chronić oczy przed nadmiarem słońca. Pogadanka o bezpieczeństwie kąpieli w miejscach dozwolonych . Po co nam są okulary?
  4. Jak pisać listy i kartki z wakacji? Próbne listy, adresowanie.
  5. Podsumowanie pracy świetlicy w roku szkolnym 2000/ 2001. Pogadanka, dyskusja.

Opracowanie: Teresa Stolf

Wyświetleń: 3087


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.