AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Dorota Spałek
Lekcja wychowawcza, Scenariusze

Moje mocne i słabe strony - znaczenie poczucia własnej wartości. Scenariusz lekcji wychowawczej

- n +

Moje mocne i słabe strony - znaczenie poczucia własnej wartości.

SCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWAWCZEJ

Cel ogólny: Wzmocnienie poczucia własnej wartości.

Cele szczegółowe:
1. Uświadomienie sobie swoich pozytywnych i negatywnych cech- autorefleksja.
2. Kształtowanie umiejętności mówienia o sobie-autoprezentacja.
3. Umiejętność zaprezentowania drugiej osoby.
4. Refleksja na temat znaczenia poczucia własnej wartości.
5. Umiejętność wykorzystania świadomości swoich mocnych stron w planowaniu przyszłości.


Poziom: klasy ponadgimnazjalne.
Metody pracy: praca indywidualna, praca z partnerem, ukierunkowana dyskusja, wykład,
praca techniką "narysuj i napisz", problemowa.
Środki dydaktyczne: kartki papieru, przybory do pisania i rysowania.
Czas trwania: 45 min.

Przebieg zajęć:
 
Czynności nauczyciela Czynności ucznia
- Powitanie, czynności organizacyjne,
zapoznanie z tematem lekcji.

- Poleca przygotowanie kartek i przyborów
do pisania i rysowania.

- Zachęca uczniów aby zastanowili się
nad swoimi mocnymi i słabymi stronami.

- Wyjaśnia metodę pracy "narysuj i napisz".

- Zachęca uczniów do przedstawienia
za pomocą rysunków swoich czterech
pozytywnych cech na herbie, oraz
do napisania pod nim swojego życiowego motta.

- Prosi uczniów, aby dobrali się w pary
wymienili kartkami i spróbowali
rozszyfrować z rysunków cechy swojego
kolegi.



- Zachęca uczniów, aby ochotnicy zaprezentowali przed całą klasą mocne strony swojego kolegi.

- Namawia kolejne pary do prezentacji.

- Nakłania uczniów do dyskusji na temat:
czy łatwiej jest słuchać o sobie dobre
rzeczy, czy przedstawiać innych w dobrym świetle?.

- Krótki wykład o poczuciu własnej
wartości.

- Zachęca do dyskusji o znaczeniu
odpowiedniego poczucia własnej wartości w życiu człowieka.

- Prosi, aby wykorzystujac znajomość
swoich mocnych i słabych stron uczeń
narysował kim mógłby zostać w
przyszłości.

- Podsumowanie lekcji:
Prosi, aby każdy uczeń wypowiedział się co mu się w lekcji podobało, a co nie.

- Pożegnanie z klasą.
- Witają nauczyciela, akceptują temat zajęć.

- Przygotowują kartki, długopisy, przybory
do rysowania.

- Autorefleksja


- Każdy uczeń na swojej kartce rysuje
herb i dzieli go na cztery części.

- Uczniowie mogą także dopisać obok
więcej swoich dobrych cech.




- Każdy objaśnia swój rysunek koledze
prezentując mu swoje mocne strony.





- Partnerzy opowiadają o sobie nawzajem
przed całą klasą.




- Uczniowie podejmują dyskusję i próbują
wyciągnąć wspólne wnioski.






- Najważniejsze spostrzeżenia zapisują na
Tablicy.


- Rysują na drugiej stronie herbu,
zastanawiają się kim chcą zostać,
opowiadają o tym partnerowi.


- Kartki z herbami zostawiają sobie na
Pamiątkę.
- Wypowiadając się przyczyniają się do
ewaluacji metod pracy nauczyciela.
- Żegnają nauczyciela.

Opracowanie: Dorota Spałek

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 18421


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 2



Ilość głosów: 3