Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Dorota Spałek
Lekcja wychowawcza, Scenariusze

Moje mocne i słabe strony - znaczenie poczucia własnej wartości. Scenariusz lekcji wychowawczej

- n +

Moje mocne i słabe strony - znaczenie poczucia własnej wartości.

SCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWAWCZEJ

Cel ogólny: Wzmocnienie poczucia własnej wartości.

Cele szczegółowe:
1. Uświadomienie sobie swoich pozytywnych i negatywnych cech- autorefleksja.
2. Kształtowanie umiejętności mówienia o sobie-autoprezentacja.
3. Umiejętność zaprezentowania drugiej osoby.
4. Refleksja na temat znaczenia poczucia własnej wartości.
5. Umiejętność wykorzystania świadomości swoich mocnych stron w planowaniu przyszłości.


Poziom: klasy ponadgimnazjalne.
Metody pracy: praca indywidualna, praca z partnerem, ukierunkowana dyskusja, wykład,
praca techniką "narysuj i napisz", problemowa.
Środki dydaktyczne: kartki papieru, przybory do pisania i rysowania.
Czas trwania: 45 min.

Przebieg zajęć:
 
Czynności nauczyciela Czynności ucznia
- Powitanie, czynności organizacyjne,
zapoznanie z tematem lekcji.

- Poleca przygotowanie kartek i przyborów
do pisania i rysowania.

- Zachęca uczniów aby zastanowili się
nad swoimi mocnymi i słabymi stronami.

- Wyjaśnia metodę pracy "narysuj i napisz".

- Zachęca uczniów do przedstawienia
za pomocą rysunków swoich czterech
pozytywnych cech na herbie, oraz
do napisania pod nim swojego życiowego motta.

- Prosi uczniów, aby dobrali się w pary
wymienili kartkami i spróbowali
rozszyfrować z rysunków cechy swojego
kolegi.



- Zachęca uczniów, aby ochotnicy zaprezentowali przed całą klasą mocne strony swojego kolegi.

- Namawia kolejne pary do prezentacji.

- Nakłania uczniów do dyskusji na temat:
czy łatwiej jest słuchać o sobie dobre
rzeczy, czy przedstawiać innych w dobrym świetle?.

- Krótki wykład o poczuciu własnej
wartości.

- Zachęca do dyskusji o znaczeniu
odpowiedniego poczucia własnej wartości w życiu człowieka.

- Prosi, aby wykorzystujac znajomość
swoich mocnych i słabych stron uczeń
narysował kim mógłby zostać w
przyszłości.

- Podsumowanie lekcji:
Prosi, aby każdy uczeń wypowiedział się co mu się w lekcji podobało, a co nie.

- Pożegnanie z klasą.
- Witają nauczyciela, akceptują temat zajęć.

- Przygotowują kartki, długopisy, przybory
do rysowania.

- Autorefleksja


- Każdy uczeń na swojej kartce rysuje
herb i dzieli go na cztery części.

- Uczniowie mogą także dopisać obok
więcej swoich dobrych cech.




- Każdy objaśnia swój rysunek koledze
prezentując mu swoje mocne strony.





- Partnerzy opowiadają o sobie nawzajem
przed całą klasą.




- Uczniowie podejmują dyskusję i próbują
wyciągnąć wspólne wnioski.






- Najważniejsze spostrzeżenia zapisują na
Tablicy.


- Rysują na drugiej stronie herbu,
zastanawiają się kim chcą zostać,
opowiadają o tym partnerowi.


- Kartki z herbami zostawiają sobie na
Pamiątkę.
- Wypowiadając się przyczyniają się do
ewaluacji metod pracy nauczyciela.
- Żegnają nauczyciela.

Opracowanie: Dorota Spałek

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 15182
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 2.5



Ilość głosów: 2
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014