AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Barbara Woźnicka
Reklama, Konspekty

Relacje prasowe jako efektywny środek komunikowania się przedsiębiorstwa z otoczeniem

- n +

Konspekt lekcji z marketingu

TYP SZKOŁY: TECHNIKUM HANDLOWE - klasa III

Czas trwania zajęć: 45 min.

MODUŁ: Strategia komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem.

Temat: Relacje prasowe jako efektywny środek komunikowania się przedsiębiorstw z otoczeniem.

MOTTO LEKCJI: "Media żądzą światem - bez nich nie istniejesz."

Cel główny: uczeń zna pojęcie relacji prasowej oraz zasady jej sporządzania.

Cele operacyjne:
- uczeń potrafi wykazać znaczenie utrzymywania przez firmy dobrych kontaktów z mediami,
- uczeń potrafi skonstruować prostą relację prasową.

Metody pracy:
słowne - pogadanka/wykład,
praca w grupie - ćwiczenie relacja prasowa).

Formy pracy: indywidualna, grupowa.

Środki i pomoce dydaktyczne: przykłady relacji prasowych z gazet i czasopism, wzory ćwiczeń odbite na ksero.

Tok lekcji:

1. Czynności organizacyjne.

2. Przypomnienie wiadomości z lekcji ostatniej.

3. Podanie tematu i planu zajęć bieżących.
3.1. Pojęcie relacji prasowej.
3.2. Wskazówki pomocne przy pisaniu relacji prasowej.

4. Omówienie celu i podstawowych treści.

CZĘŚĆ TEORETYCZNA (WYKŁAD)

Ad. 1.
Relacja prasowa - sprawozdanie sporządzone w przedsiębiorstwie i dostarczone do redakcji czasopism, radia lub telewizji.

Ad. 2.
Wskazówki pomocne przy pisaniu relacji prasowej:
1. Nazwa firmy i data publikacji
Powinny być umieszczone na samym początku relacji. Jeśli informacja nie jest przeznaczona bezpośrednio do publikacji, powinno to być jasno określone z podaniem daty publikacji.
2. Nagłówek
Powinien wyrażać istotę wydarzenia i przyciągać uwagę. Wpływa to na czas ukazania się artykułu i miejsce jego zamieszczenia w gazecie.
3. Nastawienie
Przedstaw nastawienie do relacjonowanych wydarzeń.
4. Pierwszy ustęp
To najbardziej istotna część relacji. Powinna przedstawiać najważniejsze elementy wydarzenia (o kim jest relacja, co i dlaczego jest jej przedmiotem oraz, jeśli przedstawia ona jakieś wydarzenia, gdzie i kiedy one zaszły lub zajdą).
5. Używanie cytatów
Pomogą nadać relacji bardziej osobisty charakter. Duże wrażenie robią cytaty od zadowolonych klientów".
6. Długość i format relacji
Relacja powinna być krótka (nie więcej niż dwie strony formatu A4), z szerokimi marginesami i podwójnymi odstępami między wierszami.
7. Ilustracje
Czarno - białe fotografie związane z omawianą sprawą zwiększają szanse dobrego odbioru publikacji.
8. Zakończenie relacji
Zaznacz je słowem KONIEC. W razie konieczności kontaktu - podaj nazwiska i numery telefonów.
9. Nieprzekraczalne terminy
Relacje powinny być pisane w odpowiednim czasie z uwzględnieniem ostatecznego terminu ich składania.

5. Ćwiczenie praktyczne - podział uczniów na 5 grup; podanie treści ćwiczenia.

ĆWICZENIE (PRACA W GRUPACH)
Dla dowolnie wybranego przedsiębiorstwa napisz krótką relację prasową, dotyczącą
wydarzenia, które miało miejsce. Skorzystaj z relacji prasowych, które przyniosłeś ze sobą oraz ze wskazówek podanych wcześniej na lekcji.

6. Omówienie wykonanych ćwiczeń; ocena grupy najlepszej; podanie mocnych i słabych stron prac pozostałych grup.
7. Sporządzenie notatki z lekcji wg wcześniej podanego planu - praca domowa.

WNIOSKI:
Efektywne oddziaływanie na środki masowego przekazu umożliwia doskonałą prezentację firmy. Podstawową zaletą artykułów redakcyjnych - w porównaniu z reklamą - jest ich większa wiarygodność w oczach odbiorców.

Opracowanie: Barbara Woźnicka
nauczyciel pracujący w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 11 w Łodzi

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2600


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.