Katalog Sabina Olender Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Wszystko jest muzyką cz. I"Wszystko jest muzyką" cz.ISCENARIUSZ ZAJĘĆ Z OBSZARU MUZYCZNEGO DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYMCel:- dziecko wykazuje inwencję twórczą w zakresie wyszukiwania dźwięków w otoczeniu i odtwarzania ich za pomocą instrumentów perkusyjnych i przedmiotów codziennego użytku PRZEBIEG 1.Marsz po obwodzie koła do akompaniamentu pianina: - w przysiadzie (melodia marszu grana w dolnym rejestrze) - we wspięciu na palcach (górny rejestr). 2.Nauczycielka proponuje dzieciom, aby rozejrzały się po sali i wyszukały przedmioty, które mogą wydawać jakiś dźwięk: - 2 drewniane klocki - plastikowe łyżeczki z kącika lalek - szeleszczenie woreczkiem foliowym - gruchanie grochu w woreczku do ćwiczeń gimnastycznych - szelest kartek przewracanych w książce - turkotanie kół w samochodzie - klawisze pianina - stukot wysuwanej szuflady, odsuwanego krzesełka itp. 3.Prezentacja obrazków- dzieci zastanawiają się, jakie instrumenty perkusyjne lub przedmioty codziennego użytku najlepiej mogłyby oddać sytuację przedstawioną na obrazkach np. - klekot bociana (kołatka) - szemranie strumyka (szelest folią) - pukanie do drzwi (stukanie klockami) - szum drzew(potrząsanie puszką z piaskiem) - stukanie dzięcioła (drewienka, klocki) - potłuczony talerz (talerze, tamburyno) - poruszane na wietrze główki maku (marakasy) - chrupanie sałaty (pocieranie 2 gąbek kąpielowych) - kapanie wody z kranu (trójkąt) - brzęczenie pszczół (dmuchanie w owinięty folią grzebień) - kulig(dzwonki) - spacer po opadłych liściach (mięcie gazety) - ptaki w karmniku (drewienka) 4.Marsz po obwodzie koła - na palcach (nauczycielka gra bardzo głośno) - na całych stopach (umiarkowanie głośno) - w przysiadzie (cicho) Opracowanie: Sabina Olender Wyświetleń: 2350
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |