AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Bogdan Pamuła
Wychowanie fizyczne, Konspekty

Konspekt lekcji z piłki ręcznej dla klasy I LO.

- n +

Nauka podań i chwytów w miejscu i w biegu. Doskonalenie sprawności ogólnej i poruszania się po boisku.

Konspekt lekcji z piłki ręcznej dla klasy I

Cele lekcji w zakresie:
Umiejętności.
Uczeń:
- potrafi wykonać ćwiczenia oswajające z piłkami
- umie wykonać prosty chwyt i podanie piłki
- potrafi poruszać się z piłką po boisku - bieg

Wiadomości.
Uczeń:
- zna sposób wykonywania ćwiczeń kształtujących koordynację i gibkość
- wie jak prawidłowo wykonać chwyt i podanie piłki
- zna podstawowe zasady poruszania się po boisku

Motoryczności.
Uczeń:
- rozwinie koordynację ruchową i gibkość
- wzmocni siłę mięśni nóg i rąk
- zwiększy ruchomość obręczy barkowej

Wychowawczym.
Uczeń:
- stosuje zasady edukacji prozdrowotnej (higiena osobista, strój sportowy)
- współpracuje w zespole
- stosuje zasady "fair play"

Metody realizacji: naśladowcza - ścisła, zadaniowa, zabawowa, pogadanka

Formy: frontalna, indywidualna

Miejsce: sala gimnastyczna

Przybory: piłki ręczne, szarfy, materace, kreda

Liczba ćwiczących: 16

Czas: 45 min.
 
Części lekcji Czynności uczniów Czynności nauczyciela Uwagi
docelowe zadania
Wstępna Zapozna się z zadaniami lekcji Słucha informacji nauczyciela,

Przygotowuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji
Sprawdza gotowość ucznia do zajęć, wyjaśnia wpływ techniki na jakość i efekty gry Ustawienie uczniów w dwuszeregu
Główna
A

Pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku, doskonali technikę poruszania się po boisku

Wykona ćwiczenia rąk, nóg i tułowia w miejscu, w marszu i w biegu,

Wykona serię ćwiczeń gibkościowych i koordynacyjnych we wszystkich płaszczyznach,

Wykona ćwiczenia wzmacniające mięśnie obręczy barkowej, nóg i tułowia,

Weźmie udział w zabawie "berek z piłką"

Proponuje zaplanowane przez siebie ćwiczenia

Czuwa nad odpowiednim rytmem i tempem wykonywanych ćwiczeń

Koryguje poprawność wykonywanych ćwiczeń

Określa zasady zabawy

Ćwiczenia i zabawy odbywają się na całej sali
Główna
B

Zapozna się z techniką chwytów i podań

Zapozna się z zasadami gier i zabaw

Zapozna się z przepisami gry w piłkę ręczną

Wykona serię podań i chwytów piłki (podania jednorącz, chwyt oburącz lub jednorącz z dochwytem)



weźmie udział w zabawie "uważaj"


wykona podania w biegu po boisku w obrębie swojej drużyny

weźmie udział w grze "do 10 podań"

weźmie udział w uproszczonej grze z rzutem piłki do wyznaczonego miejsca

Objaśni i pokaże technikę podań i chwytów

Dokona podziału uczniów na drużyny

Czuwa nad dokładnością i poprawnością wykonywanych ćwiczeń

Koryguje błędy

Wyłoni ucznia najlepiej wykonującego ćwiczenia

Poda podstawowe przepisy gry w piłkę ręczną

Ćwiczący ustawieni w dwójkach naprzeciw siebie






Gra na całej sali
Końcowa

Uspokoi organizm

Oceni poziom własnych umiejętności

Wykona czynności organizacyjno-porządkowe

Wykona kilka rzutów w określone miejsce zwracając uwagę na dokładność, przeplatając ćwiczeniami rozluźniającymi i oddechowymi

Wykona ćwiczenia korygujące postawę, przeanalizuje braki we własnych umiejętnościach
Proponuje ćwiczenia rozluźniające i oddechowe

Wyjaśnia celowość stosowania tych ćwiczeń

Oceni i podsumuje prace uczniów na lekcji

Dokona analizy błędów

Uczniowie ustawieni w dwuszeregu

Opracowanie: Bogdan Pamuła

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 8500


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 2.86



Ilość głosów: 7