AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Barbara Jaworowicz
Fizyka, Scenariusze

Scenariusz lekcji fizyki z wykorzystaniem programu edukacyjnego - II zasada dynamiki Newtona.

- n +

Scenariusz lekcji z wykorzystaniem programu edukacyjnego.

Przedmiot: Fizyka
Temat: Druga zasada dynamiki
Nazwa programu: Zasada Newtona - program zamieszczony na stronie internetowej wydawnictwa "Zamiast Korepetycji" wcześniej pobrany i zapisany na dyskach twardych poszczególnych komputerów. (www.zamkor.com.pl)

Cele:
- Uczeń potrafi podać przyczyny ruchu jednostajnie
przyśpieszonego
- Uczeń wie w jaki sposób zależy przyśpieszenie w ruchu jednostajnie przyśpieszonym
- Potrafi stosować II zasadę dynamiki do prostych obliczeń a, F i m
- Potrafi porównywać siły, masy i przyśpieszenia, wykorzystując II zasadę dynamiki

Użyta strategia: Praca w grupach

Przebieg lekcji
1.Sprawdzenie listy obecności.
2.Podanie i zapisanie tematu lekcji.
3.Wprowadzenie do lekcji.
4.Zapoznanie z obsługą programu.
5.Praca w grupach polegająca na dokonywaniu pomiarów przyśpieszenia zmieniając najpierw masę obciążnika (6 pomiarów), zapisanie wyników w tabelce (6 pomiarów) zapisanie wyników. (zał. Nr 1)
6. Podsumowanie tematu- prezentacja materiałów.
 
Klasa: I Temat TIK: Animacje ilustrujące wpływ siły i masy na przyśpieszenie wózka
Skrót zawartości: Wizualna interpretacja II zasady dynamiki
Dlaczego TIK jest właściwe: Zwiększenie efektywności uczenia się. Indywidualizacja pracy.
Wymagane zasoby:
Wstępnie oczekiwana wiedza, umiejętności, zrozumienie: Uczeń zna przyczynę ruchu jednostajnie przyśpieszonego. Każdy uczeń dokonuje pomiarów, obserwuje zachodzące zmiany przyśpieszenia i od czego one zależą.
Zamierzone wyniki nauczania
Konkretne dla przedmiotu wyniki nauczania: Wyniki nauczania dla TIK:
Dla wszystkich uczniów]Potrafią określić wpływ stałej niezrównoważonej siły na ruch ciała Uczniowie pracują w grupach po trzy osoby, żeby nie było tzw. pasywnego partnera. Każdy ma kontakt z komputerem. Poznaje co można znaleźć na stronach internetowych.
Dla większości uczniów ]Potrafią określić od czego zależy przyśpieszenie wózka Na podstawie instrukcji potrafi uruchomić i korzystać z programu komputerowego
Dla niektórych uczniów]Rozumie stwierdzenie, że przyśpieszenie jest wprost proporcjonalne do siły  
Ćwiczenia Rola nauczyciela i pomocnika
1. Samodzielne zapoznanie się z opisem ćwiczenia (czytanie ze zrozumieniem) Koordynator
2. Samodzielne dokonywanie zmian siły i masy. 
3. Zapisywanie wyników pomiarów. 
4. Sformułowanie wniosków z doświadczenia  
   
Strategia oceniania: Ocena zaangażowania uczniów, zgromadzonych materiałów i zrozumienia tematu.






Barbara Jaworowicz nauczyciel fizyki i informatyki

Zał. Nr1
Lp. S [ m ] M [g ] wózka t [ s ] a [ m/s2 ]
1.   100   
2.   150   
3.   200   
4.   250   
5.   300   
6.   350   


 
Lp. S [ m ] m[g ] obciążnika t [ s ] a [ m/s2 ]
1.   1   
2.   1.5   
3.   2   
4.   2.5   
5.   3   
6.   3.5   

Opracowanie: Barbara Jaworowicz

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3575


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.