Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Bożena Wandor
Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Konspekt do zajęć integralnych z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, plastycznej i muzycznej dla klasy I

- n +

Swobodne wypowiedzi uczniów w związku z czekającą ich niespodzianką z okazji MIKOŁAJA.

Konspekt do zajęć integralnych z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, plastycznej i muzycznej

Klasa I

Wyrażanie myśli w formie zdania.

Określanie układów przedmiotów i zjawisk w otoczeniu ucznia - rytm jako powtarzalność i miarowość tych samych elementów.

Porównywanie i porządkowanie liczb w zakresie 10.


Cele dydaktyczne - poznawcze i kształcące:
- wdrażanie do wypowiadania się na podstawie przeżyć,
- kształtowanie umiejętności wyrażania myśli w formie zdania,
- indywidualne układanie wyrazów z sylab,
- rozumienie pojęcia liczby oraz jej miejsca w ciągu liczbowym,
- porównywanie liczb z innymi w różnych aspektach,
- rozpoznawanie prostych rytmów na płaszczyźnie i w przestrzeni,
- określanie rytmicznych układów przedmiotów,
- kształtowanie poczucia rytmu poprzez różnorodne realizowanie tematów rytmicznych (klaskanie, ruch, gra na instrumentach),
- tworzenie akompaniamentu do piosenek z zastosowaniem naturalnych efektów akustycznych oraz instrumentów perkusyjnych,
- rozwijanie procesów poznawczych: spostrzegawczości, logicznego myślenia, pamięci

wychowawcze:
- kształtowanie więzi emocjonalnej poprzez wspólne rozmowy w kręgu,
- rozwijanie umiejętności pracy w zespole,
- wdrażanie do koleżeńskiego zachowania w czasie realizacji zadań,
- rozwijanie wrażliwości estetycznej

Metody:
- czynnościowa
- poszukująca: problemowa, zabaw i gier dydaktycznych, sytuacyjna

Formy pracy:
zbiorowa jednolita
indywidualna zróżnicowana
grupowa

Środki dydaktyczne: nagranie piosenki, instrumenty perkusyjne, niespodzianka dla każdego ucznia, baloniki, karty pracy indywidualnej, sylwety, oś liczbowa

Przebieg zajęć:
Czynności nauczyciela (pytania, informacje, polecenia)

Czynności uczniów (odpowiedzi, wykonywanie zadań twórczych)

- Powitanie w kręgu - Stworzenie nastroju - Wysłuchanie piosenki "Dzyń, dzyń, dzyń, Mikołaju Święty" - Odszukanie prezentów (baloników) - Odczytanie tajemniczego listu przez nauczyciela Drogie Dzieci! Przyjdę do Was 6 grudnia. Dzisiaj przyniosłem Wam baloniki. Udekorujcie nimi klasę, aby było milej i weselej. Do zobaczenia Święty Mikołaj N:- Zastanówmy się jak to zrobić? Mamy balony w różnych kolorach. Pomóżcie mi ułożyć balony w ustalonym porządku: np.2 zielone, 1 czerwony N:- Zmieńcie ten porządek, ale w taki sposób, aby podobne elementy powtarzały się regularnie N:- Co zauważyliście? N:- Taki ustalony porządek nazywamy rytmem N:- Rozejrzyjcie się wokół siebie i powiedzcie, co w naszym otoczeniu tworzy rytmiczny układ? N. prezentuje eksponaty. - Rytm spotykamy także we wzorach tapety, papierów do pakowania prezentów, tkaninach dekoracyjnych N. dzieli klasę na trzy grupy Każda grupa ozdabia balonikami inną część lasy w taki sposób, aby tworzyły one rytmiczny układ Słuchanie piosenki- ćwiczenia rytmiczne N.- Często mówimy, że rytmiczna jest melodia. Przedstawcie rytm melodii, którą usłyszycie. ZABAWA MATEMATYCZNA N. poleca, aby każdy uczeń zabrał balonik z dowolną liczbą - Przyjrzyjcie się, jakie macie numery. Ustawcie się w ustalonym porządku: od najmniejszej liczby do największej N. poleca umieścić swoje baloniki w odpowiednim miejscu na osi liczbowej N. przypina na tablicy sylwety (Mikołaje różnią się kolorem czapek) - Policzcie, ilu wyruszyło w świat. - Jakiego koloru czapeczkę ma Mikołaj piąty z kolei? itp. N. Każdy Mikołaj przyniósł worek z prezentami. - Ile jest worków? - W którym worku jest najmniej prezentów? - W którym jest najwięcej? - Strzałka mówi: "masz o jeden prezent więcej". Wstaw odpowiednio strzałki. - Obok każdego worka umieść liczbę odpowiadającą ilości prezentów. N. rozdaje karty pracy. Poleca, aby uczniowie, którzy mają baloniki w tych samych kolorach dobrali się w grupy i z wyrazów ułożyli zdania. Proponowane zdania: Mama kupi Ince baloniki. Damy balon Adamowi. Mamy kolorowe baloniki. Podsumowanie N. ocenia pracę uczniów na lekcji, wręcza dzieciom baloniki z napisem "Brawo, wspaniale pracowałeś " Swobodne wypowiedzi uczniów Uczniowie układają balony zgodnie z poleceniem, wyklaskują rytmiczny układ, a następnie wiążą baloniki za pomocą tasiemek ozdabiając część klasy Dzieci zmieniają rytmiczny układ, prezentują wspólnie ustalony rytm U:- Klaśnięcia i tupnięcia pojawiają się regularnie U. odpowiadają np. układ rysunków na gazetce, ławki i krzesła U. ozdabiają klasę według własnych pomysłów Wyklaskują rytm U. grają w rytm melodii na dzwonkach U. przedstawiają się, np. - Jestem liczbą 5, moimi sąsiadkami są liczby 6 i 4, lub - Jestem mniejsza od 6, a większa od 4 U. umieszczają balony na osi U. liczą i odpowiadają na pytania U. przypinają kartoniki z liczbami U. w grupach układają zdania, odczytują i zapisują w zeszytach

Opracowanie: mgr Bożena Wandor

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4153
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014