Katalog

Agnieszka Gościmska-Żuk
Język angielski, Scenariusze

Scenariusz przedstawienia w języku angielskim, wykorzystujący materiał zawarty w podręczniku BINGO! 2

- n +

Scenariusz przedstawienia w języku angielskim, wykorzystujący materiał zawarty w podręczniku BINGO! 2

Od kilkunastu lat uczę języka angielskiego zarówno w szkole podstawowej, jak i w gimnazjum. W roku szkolnym 2001/2002 podjęłam pracę w szkole społecznej. W trakcie spotkań z rodzicami uczniów klas I-III niejednokrotnie spotkałam się z uwagą, że "dziecko uczy się już dość długo, a nic nie mówi"(rodzice często zdają się nie pamiętać, iż początkowo uczniowie rozumieją więcej, niż potrafią powiedzieć, mają jednak "prawo do ciszy"). Stąd wziął się pomysł projektu "Doceń swoje dziecko", który ma na celu uświadomienie rodzicom postępów, jakie czynią ich dzieci w nauce j. angielskiego.

Wiadomo, że młodsze dzieci bardzo lubią brać udział we wszelkiego rodzaju scenkach, przedstawieniach, a przyjęcie przez nie nowej roli zwalnia je niejako z "odpowiedzialności" za ewentualne błędy językowe. Dlatego pierwszym krokiem na drodze realizacji projektu miało być przygotowanie przedstawienia dla rodziców uczniów klasy drugiej.

Jestem gorącym zwolennikiem wykorzystania podręcznika BINGO! w klasach młodszych. Zdaję sobie sprawę, że opinie na jego temat są podzielone, jednak w trakcie mojej wieloletniej praktyki okazał się rzeczywiście najlepszy w I etapie nauczania. Moi uczniowie polubili nowy podręcznik, chętnie uczyli się piosenek i z zapałem odgrywali scenki w czasie lekcji, dlatego wspólnie zdecydowaliśmy, że przedstawienie dla rodziców będzie oparte na ulubionych fragmentach lekcji z podręcznika BINGO! 2. Moim zadaniem było połączenie wybranych dialogów i piosenek w zgrabną całość (przyznam, że pisanie scenariusza sprawiło mi niejaką trudność, a jednocześnie ogromną frajdę); dzieci miały zadbać o scenografię, rekwizyty i zaproszenia (rzeczywiście wykazały się przy tej okazji dużą inwencją).

Nie lada wyzwaniem okazał się dla mnie przydział ról, bo choć dzieci w klasie jest zaledwie szesnaścioro, to wszystkie skrupulatnie sprawdzały, czy inni nie dostali "więcej linijek" do powiedzenia. Intensywne przygotowania rozpoczęliśmy w połowie maja. Nie ominęły nas nieoczekiwane problemy, jak przypadkowe zniszczenie części gotowej scenografii przez panią sprzątaczkę, czy nagła niedyspozycja narratora. Jednak w dniu "premiery" wszystko było "dopięte na ostatni guzik", a dzieciaki przejęte, ale maksymalnie skoncentrowane. Widownia też nie zawiodła- rodzice stawili się w komplecie. Chociaż występ trwał zaledwie kilka minut, wszystkim sprawił on ogromną radość - dla dzieci był okazją, aby pochwalić się wszystkim, czego się nauczyły, rodzice zaś mogli (d)ocenić postępy swoich pociech. Mnie również brawa i podziękowania rodziców sprawiły niemałą satysfakcję.

Po tym może nieco przydługim wstępie pragnę zaprezentować "scenariusz" naszego przedstawienia. Może koleżanki i koledzy pracujący z serią podręczników BINGO zechcą go wykorzystać lub zmodyfikować? Powodzenia!

A DAY IN THE LIFE OF SCHOOLCHILDREN

At home
(Poranek w domu; może przydać się poduszka, zestaw do mycia zębów, duży zegar)

Uczeń 1: Hello, my name is Agnieszka. This is my friend Mary and that is her mummy. Mary is lazy. She never gets up early. She always says: "Later, mummy, later!"

Uczeń 2: Mary, will you get up?

Uczeń 3: Later, mummy, I will get up later.

Uczeń 2: Mary, will you clean your teeth?

Uczeń 3: Later, mummy, I will clean my teeth later.

Uczeń 2: Mary, will you go to school?

Uczeń 3: Later, mummy, I will go to school later.

Mary "zasypia", cała klasa śpiewa piosenkę "Lazy Mary"

Uczeń 3 (zaspany): What time is it?

Uczeń 2: It's eight o'clock. You must go to school.

Uczeń 3: Oh, O.K.(wstaje) Bye, mum. (macha mamie na pożegnanie i wychodzi)

In the school yard

(Na "boisku"; potrzebne będą: puszka coli, soczek w kartoniku, 2 szklanki-jedna z "mlekiem", druga z wodą; dziecko grające smoka było w naszym przedstawieniu ubrane na zielono)

Uczeń 4: This is Fred, the friendly dragon. He lives in the school yard. He is always thirsty. Today it is hot and he is very, very thirsty.

Uczeń 5: Hi, Fred! How are you today?

Uczeń 6 (smok): Not very well. I'm very thirsty.

Uczeń 5: A tin of coke?

Uczeń 6: No, thanks. I don't like coke.

Uczeń 7: Oh, hello Fred. How are you?

Uczeń 6: Not very well. I'm very thirsty.

Uczeń 7: A glass of milkshake?

Uczeń 6: No, thanks.

Uczeń 7: A carton of juice?

Uczeń 6: No, thanks. Juice is not my favourite drink.

Uczeń 8: Hi, Fred! How are you?

Uczeń 6: I'm very thirsty.

Uczeń 8: Do you want some water?

Uczeń 6: Oh, yes, please. I like water. Water is my favourite drink. (wypija wodę) Thank you.

Uczeń 9: Well, I'm hungry. Let's have lunch. Bye, Fred.

Uczeń 4: See you soon, Fred.

Uczeń 6: Have a good day!

In the classroom

Cała klasa śpiewa ulubioną chyba przez wszystkich piosenkę "The classroom rap"
Rekwizyty: książka, zeszyt, piórnik, piłka, gwizdek, ręcznik

Uczeń 10:It's half past eight. Where is the teacher?

Uczeń 11: He's late. What shall we do?

Uczeń 12: Let's do some gymnastics.

Uczeń 10: Gymnastics is boring!

Uczeń 13: Let's play football.

Uczeń 12: No, I don' like it!

Uczeń 14: I know! Let's do our homework!
(dzieci razem, pełne oburzenia) Our homework! Are you crazy?
Wpada spóźniony nauczyciel, gwiżdże.

Uczeń 15: Stop it, children. Sorry, I'm late. Look, it's hot and sunny. Let's go swimming.
(dzieci razem) Great! Swimming is super!

Na zakończenie wszyscy razem śpiewamy piosenkę "I like swimming"(wszystkie zwrotki), gestami pokazując pojawiające się kolejno dyscypliny sportowe.

Opracowanie: Agnieszka Gościmska - Żuk

Wyświetleń: 8706


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.