Katalog

Maria Żukowska
Uroczystości, Scenariusze

Scenariusz I Międzyszkolnego Sejmiku Europejskiego

- n +

Scenariusz I Międzyszkolnego Sejmiku Europejskiego

Sejmik Europejski
opracowała: mgr Maria Żukowska
1. Nadrzędne cele projektu:
- poszerzenie wiedzy na temat Unii Europejskiej
- nawiązanie kontaktu z instytucjami Unii Europejskiej i organizacjami polskimi do spraw Integracji Europejskiej
- rozwijanie współpracy ze szkołami podstawowymi z terenu gminy
-
2. Sposób zaangażowania różnych edukacji
Zagadnienia Język polski Język angielski Historia Przyroda Sztuka
Zarys historyczny Unii Europejskiej.


Państwa członkowskie i kandydujące.

Instytucje Unii Europejskiej.
Ojcowie Unii Europejskiej:
- uładanie notatek biograficznych.
Redagowanie listu do Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej.
Redagowanie wybranych zagadnień do jednodniówki "Młody Europejczyk
Redagowanie listów do Rady Unii Europejskiej. Najważniejsze wydarzenia związane z procesami integracji europejskiej
Charaktery-styka instytucji Unii Europejskiej
Geograficzna charakterystyka państw członkowskich i kandydujących do Unii Europejskiej
(położenie, stolica, liczba ludności, rolnictwo, przemysł)
Hymn Unii Europejskiej.
Wykonanie flag państw członkowskich
Unii Europejskiej.
Dekoracja sali do sejmiku.
3. Czas realizacji
- zaplanowanie sposobu realizacji projektu - 1 tydzień
- realizacja - 3 tygodnie
- prezentacja - 1 dzień - I Międzynarodowy Sejmik Europejski, w czasie którego szkoły w ciągu 15 minut dokonują prezentacji zgomadzonego materiału

4.Zadania dla uczniów
a)gromadzenie informacji z różnych źródeł na podane tematy:
- Rys historyczny Unii Europejskiej.
- Państwa członkowskie Unii Europejskiej.
- Państwa kandydujące do Unii Europejskiej.
- Instytucje Unii Europejskiej.
b) przygotowanie referatu na jeden z w/w tematów,
c) projektowanie zaproszenia na sejmik dla uczniów zaprzyjaźnionych szkół,
d) opracowanie projektu uchwały sejmiku europejskiego,
e) przygotowanie gazetki ściennej "Unia Europejska".

5.Rozwijane umiejętności ponadprzedmiotowe
a) poprawne posługiwanie się językiem ojczystym, przygotowanie do publicznych wystąpień,
b) efektywne współdziałanie w zespole,
c) poszukiwanie, porządkowanie i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł oraz efektywne posługiwanie się technologią informacyjną.

PRZEBIEG I MIĘDZYSZKOLNEGO SEJMIKU EUROPEJSKIEGO

I. Powitanie gości, zebranych osób przez p. Dyrektor
II. Sejmik Uczniowski

Sekretarz:
Proszę wszystkich o powstanie. Do hymnu (hymn Polski)

Marszałek: wszystkich
Międzyszkolny Sejmik Europejski uważam za - otwary (stuka trzykrotnie laską)

Sekretarz:
Dziękuję, proszę o zajęcie miejsc.

Marszałek:
Witam wszystkich na I Międzyszkolnym Sejmiku Uczniowskim. Sejmik poświęcony jest Unii Europejskiej. Za niespełna dwa lata Polska stanie się państwem członkowskim te organizacji. Dlatego powinniśmy znać jej historię, wiedzieć, które kraje współpracują ze sobą w ramach UE, które państwa starają się o członkostwo we wspólnocie.

Dzisiejsze spotkanie posłużyć ma pogłębieniu wiadomości na ten temat. Proszę sekretarza ejmiku o przedstawienie zagadnień obrad.

Sekretarz:
Podstawowe zagadnienia z zakresu wiadomości o UE opracowały szkolne komisje.
- SP w Janikowie zajęła się tematem "Zarys historyczny Unii Europejskiej"
- SP w Ludzisku przygotowała referat pt. " Kraje członkowsie Unii Europejskiej"
- SP w Kołodziejewie opracowała zagadnienie " Kraje kandydujące do Unii Europejskiej"
- SP w Broniewicach " Instytucje Unii Europejskiej"

* Proszę o zabranie głosu przewodniczącego Komisji do spraw UE.............................
- Dziękuję. Proszę o zabranie głosu przewodniczącego Komisji do spraw instytucji UE....................................
- Dziękuję. Proszę o zabranie głosu przewodniczącego Komisji do spraw państw członkowskich..........................
- Dziękuję. Proszę o zabranie głosu przewodniczącego Komisji do spraw państw
kandydujących. .........................
- Dziękuję. Proszę o zabranie głosu wiceburmistrza Miasta i Gminy Janikowo, który zapozna nas z działaniami miasta i gminy Janikowo na rzecz wejściu do Unii Europejskiej.
- Dziękuję. Oddaję głos panu......................................, który zapozna nas z treścią korespondencji naszej szkoły z instytucjami Unii Europejskiej...............................
- Dziękuję.

Marszałek:
Proszę sekretarza o odczytanie projektu uchwały I Międzyszkolnego Sejmiku Europejskiego.

Sekretarz:
Polska 1 maja 2004 roku stanie się członkiem Unii Europejskiej. Tym samym staniemy się pełnoprawnymi obywatelami Wspólnoty Europejskiej. My- uczestnicy I Międzyszkolnego Sejmiku Europejskiego zobowiązujemy się do:-systematycznego pogłębiania wiedzy na temat Unii Europejskiej
-śledzenia na bieżąco przebiegu procesu negocjacyjnego Polski z Unią Europejską
-zdobywania informacji na temat krajów członkowskich i kandydujących
-systematycznej nauki języków obcych, którepozwolą na łatwe komunikowanie się z innymi obywatelami Europy.

Marszałek:
- Kto jest za podjęciem uchwały I Międzyszkolnego Sejmiku Europejskiego proszę o podniesienie ręki
- Kto jest przeciw? /Sekretarz liczy głosy/
- to się wstrzymał?
Dziękuję. I Międzyszkolny Sejmik Europejski większością........ głosów podjął uchwałę następującej treści:...................................
Sekretarz:
Proszę o powstanie. Do hymnu Unii Europejskiej.
Marszałek:
I Międzyszkolny Sejmik Europejski ogłaszam za zamknięty! /Stuka trzykrotnie laską/

III. Zabranie głosu przez p. Dyrektor

Opracowanie: Maria Żukowska

Wyświetleń: 1741


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.