AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Małgorzata Antoniak
Uroczystości, Scenariusze

Scenariusz z okazji Dnia Matki

- n +

Święto mam inaczej

SCENARIUSZ Z OKAZJI DNIA MATKI

W obecnych czasach, rodzice są tak zapracowani, że nie mają czasu na wspólne przebywanie ze swoim dzieckiem. Pochłonięci wieloma sprawami często zapominają, że naszym dzieciom właśnie tego najbardziej brakuje.
Moim celem było zachęcenie do przebywania ze swoim dzieckiem, pokazanie, ile radości można mieć ze wspólnego obcowania.

Materiały do przygotowania:
- Arkusze szarego papieru, ścinki materiałów, krepina w różnych kolorach, flamastry, kolorowy papier, kawałki włóczki, karteczki z imionami mam, pudełka
- Każde dziecko przygotowuje wcześniej portret swojej mamy, karteczkę z wyrazem mama, a także kartkę, na której zapisuje jedno lub dwa zdania na temat swojej mamy, mogą to być cechy charakteru lub wyglądu wszystkie te rzeczy wykonujemy z dziećmi kilka dni wcześniej).
- Mamy mają za zadanie przyjść w wygodnym stroju i przynieść ze sobą karteczki, na których będą napisane krótkie informacje dotyczące ich dziecka np. Moje dziecko ma niebieskie oczy, uwielbia śpiewać, tańczyć i przymierzać moje sukienki.

W rogach sali stoją wazony a w nich kwiaty wykonane techniką origami. Na ścianie wisi wielkie czerwone serce.
Nad sercem widnieje napis: MAMO BAWMY SIĘ RAZEM.

Przebieg imprezy:
Wspólną zabawę rozpoczynamy w kręgu. Siadamy wszyscy na dywanie i puszczamy iskierkę przyjaźni.

Szukamy imion mam
Na dywanie nauczyciel rozkłada karteczki, na których są napisane imiona mam, dzieci mają za zadanie jak najszybciej odszukać imię swojej mamy i przyczepić do jej ubrania. Pierwsze pięć osób, które wykonało to zadanie najszybciej dostaje punkt w postaci cukierka. Za każde prawidłowo rozwiązane zadanie para dostaje jednego cukierka. Cukierki te zbierane są do specjalnych pudełek i liczone jako punkty.

Rozpoznajemy po charakterze pisma
Drugie zadanie jest podobne, lecz teraz to mamy mają okazję zdobyć punkt dla swojej pary. Muszą tylko jak najszybciej odszukać wśród karteczek leżących na dywanie karteczkę, która została napisana przez jej dziecko. Dla utrudnienia na każdej kartce dzieci napisały takie samo słowo- "mama".

Wymyślamy cechy charakteru Zabawa ta polega na wymyśleniu cechy charakteryzującej zawodnika, zaczynającej się na literę jego imienia np. Paweł-pomysłowy, Weronika- wesoła itp. Każda para musi powtórzyć imię i cechę wszystkich siedzących przed nim uczestników.

Uczymy śpiewać
Gdy wszyscy już się znają, nauczyciel wyznacza nowe zadanie. Tym razem dzieci zamieniają się w nauczycieli muzyki, przez 5 minut muszą nauczyć swoje mamy piosenki (powinna być łatwa, szybko wpadająca w ucho). Ponieważ jest święto mam, proponuję piosenkę pt. "Jest w maju dzień" Mamy ze swoimi dziećmi na 5 minut rozchodzą się w zaciszne miejsce, by tam uczyć się śpiewać. Po powrocie, mamy muszą zaśpiewać piosenkę, której się nauczyły. Jurorami są dzieci. Jeżeli wykonanie podobało się, mamy dostają brawa.

Szukamy portretu
Podczas nauki śpiewu, nauczyciel rozwiesza na wcześniej przygotowanych sznurach portrety mam. Przypina je spinaczami, tak jak pranie.
Po powrocie, każda mama musi odszukać swój portret.

Wymyślamy zakończenie bajki
Następna konkurencja przeznaczona jest dla par mama-dziecko, a polega ona na napisaniu innego zakończenia znanej bajki. Tytuły bajek rozdaje nauczyciel. Czytając zakończenie nie wolno jednak używać słów, które by zdradzały, o jaką bajkę chodzi np., jeżeli to ma być bajka pt. "Czerwony kapturek" to w nie wolno powiedzieć np."....i wtedy Czerwony Kapturek zobaczył....." tylko. ".....i wtedy dziewczynka zobaczyła...."
Punkt otrzymuje ta para, która odgadnie, o jaką bajkę chodzi.

Co myśli o mnie moja mama?
Mamy przychodząc na nasze spotkanie, miały przynieść karteczki, na których napisane byłyby dwa zdania charakteryzujące ich dziecko. Nauczyciel po kolei odczytuje tekst z kartek, a zadaniem dzieci jest odgadniecie, która informacja mówi o nich.

Tworzymy postać
W tym zadaniu należy wykazać się pomysłowością i zdolnościami plastycznymi.
Każda para otrzymuje arkusz szarego papieru, kredki, flamastry, skrawki materiałów, włóczkę, krepinę, kolorowy papier. Zadanie polega na stworzeniu postaci z ulubionej bajki dziecka. Punkt otrzymuje para, której postać zostanie rozpoznana przez innych uczestników.

Układamy opowiadanie
Każda para otrzymuje kopertę, w której są wycięte tytuły artykułów prasowych. Zadanie polega na ułożeniu spójnego tekstu.
W każdej kopercie powinny być tak dobrane tytuły, aby można było stworzyć w miarę spójny tekst.

Szukamy rymów
Ostatnie zadanie polega na znalezieniu jak największej ilości rymów do słowa "rzeczka"
Punktacja do tego zadania może być następująca.
Od 6 rymów w wzwyż -3 punkty(cukierki)
Od 4 rymów w wzwyż - 2 punkty
Od 2 rymów w wzwyż - 1 punkt Po zakończeniu wszystkich konkurencji zliczamy punkty i wybieramy zwycięskie pary.
Nagrodą może być dyplom.
Oczywiście można odejść zupełnie od przyznawania jakichkolwiek punktów i traktować to spotkanie jako dobrą zabawę. Można też wszystkim uczestnikom wręczyć dyplomy za to, że chcieli wziąć udział w naszym spotkaniu.
Tym, którzy zechcą skorzystać z moich propozycji życzę udanej zabawy.

Opracowanie: Małgorzata Antoniak
nauczycielka edukacji zintegrowanej
w Szkole Podstawowej Nr 3 w Zielonce

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1732


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.