Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Jolanta Jakubowicz
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

"Kim była Maria Skłodowska-Curie ?" Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie III.

- n +

Sławne kobiety w historii Polski.

SCENARIUSZ ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH W KLASIE III

Temat dnia: Kim była Maria Skłodowska- Curie?

Czas zajęć: 180 minut.

Przewidywane efekty dydaktyczno - wychowawcze

Uczeń:
- pozna wybrane elementy biografii M. Skłodowskiej - Curie,
- sformułuje odpowiedzi na pytania,
- nauczy się posługiwać książkami naukowymi w celu wyszukiwania podanych haseł,
- zauważy cechy charakteru M. Skłodowskiej - Curie, które zdecydowały o jej osiągnięciach,
- potrafi rozpoznawać i określać czasowniki,
- potrafi wypowiadać się na podany temat,
- zastosuje praktycznie algorytm pisemnego dodawania, odejmowania, mnożenia w zakresie 1000,
- będzie rozwijać logiczne myślenie podczas rozwiązywania zadań tekstowych i równań,
- wykorzysta swoją wyobraźnię, aby zaprojektować wymyślone w grupie urządzenie usprawniające naukę i opowie o jego zastosowaniu,
- zgodnie współpracuje w grupie,

Metody: rozmowa, opowiadanie, praca z tekstem, ćwiczeń, problemowa, problemowo - twórcza

Formy: grupowa, indywidualna, zbiorowa,

Pomoce dydaktyczne: puzzle matematyczne, rozsypanka zdaniowa, tekst " Maniusia. ", kolorowanka, zdjęcia i ilustracje M. Skłodowskiej - Curie, książki naukowe (Kronika Kobiet, Kronika Techniki, Encyklopedia - Oxford, encyklopedie), słowniczki ortograficzne.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

EDUKACJA MATEMATYCZNA
I. Powitanie i podział na 6 grup (dzieci dostają czyste kartki do obliczeń)
II. Puzzle matematyczne - każda grupa dostaje w kopercie puzzle i planszę do ich ułożenia / zał. 1a i zał. 1b /, rozwiązaniem puzzli są wyrazy (dla każdej grupy inny), które przyczepiamy do tablicy.
III. Ułożenie z tych wyrazów zdania:

Sławna, uczona kobieta, z której jesteśmy dumni !

IV. N: Ta kobieta, o której będziemy dziś mówić to M. Skłodowska - Curie. Czy słyszeliście o niej? -
wypowiedzi uczniów.

PRZERWA ŚRÓDLEKCYJNA
N: wypowiada liczby parzyste lub nieparzyste np. 12, 1255, 134, 5d 5j 3s, 1s 0d 0j, 7j 3d 2s itp., dzieci
na liczbę parzystą - robią przysiad, na liczbę nieparzystą - podskakują w miejscu.

EDUKACJA POLONISTYCZNA
IV. Dzieci siadają w kręgu, n-l czyta opowiadanie " Maniusia. " / zał. 2 /, prosi uczniów o zwrócenie uwagi- jaką dziewczynką była Maniusia?
V. Ponowna praca w grupach. Na ławkach rozłożone są książki naukowe. Nauczyciel wyjaśnia, jak korzystać z tych ksiąg i poleca wyszukanie informacji o M. Skłodowskiej - Curie, aby móc odpowiedzieć na podane pytania, które są przypięte do tablicy.

Pytania:
Kiedy i gdzie się urodziła?
Kim byli jej rodzice?
Jakim była dzieckiem?
Gdzie i jak się uczyła?
Kogo poznała we Francji?
Co odkryli oboje?
Jaką nagrodę otrzymała?
Do czego wykorzystywane są te pierwiastki?
Jakie cechy charakteru zdecydowały o jej osiągnięciach?

Nauczyciel pomaga w miarę potrzeb, doradza, podpowiada tym dzieciom, które mają jakieś trudności.
N: - Może przeczytaliście inne, ciekawe informacje o życiu i osiągnięciach M. Skłodowskiej - Curie, które wydają się Wam godne uwagi? - wypowiedzi dzieci.
VI. Wspólne ułożenie notatki będącej odpowiedziami na podane wcześniej pytania. Zapis notatki na
tablicy. Analiza ortograficzna tekstu i przepisanie go do zeszytów po zasłonięciu trudności
ortograficznych. Odsłonięcie tekstu i poprawa ewentualnych błędów.
VII. Powtórzenie wiadomości o czasowniku w liczbie pojedynczej i mnogiej oraz w formie
nieosobowej. Podkreślenie czasowników w napisanym tekście i ustne ich określenie .

EDUKACJA PLASTYCZNO - TECHNICZNA
N - L prosi, aby dzieci wyszukały w encyklopedii hasło - wynalazek. Omówienie .
N: Dzisiaj na lekcji spróbujcie w grupach wymyślić i narysować urządzenie pomocne w nauce. Zobaczymy, czy łatwo jest zostać wynalazcą? Zastanówcie się jak przedstawić plastycznie zalety Waszego projektu i jak omówić jego działanie .
PRACA DOMOWA
Kolorowanka / zał. 3 /

Opracowanie: Jolanta Jakubowicz
SP 30 Olsztyn

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 10419
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 4.33



Ilość głosów: 9
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014