Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Joanna Wolańska-Sitarz
Zajęcia zintegrowane, Konspekty

?Zabawa z globusem? ? poznajemy kontynenty świata. Zapoznanie z obrazem artykulacyjnym i graficznym nazw kontynentów. Próby porównywania liczb ? wstawianie znaków: <, >, = . Konspekt do dziennego ośrodka pracy

- n +

"Zabawa z globusem" - poznajemy kontynenty świata.
Zapoznanie z obrazem artykulacyjnym i graficznym nazw kontynentów.
Próby porównywania liczb - wstawianie znaków: <, >, =.

CELE GŁÓWNE:

  • Poznanie podstawowych pojęć geograficznych: kontynent, morze, ocean, wyspa, Europa, Azja, Afryka, Ameryka Płn, Ameryka Pd, Australia, Antarktyda.
  • Wprowadzenie pojęcia model.
  • Kształcenie umiejętności porównywania liczb i prawidłowego wstawiania znaków: <, >, =.

    CELE OPERACYJNE:

  • Uczeń zna podstawowe sposoby podróżowania człowieka.
  • Uczeń powinien rozumieć, że globus jest pomniejszonym modelem Ziemi.
  • Uczeń powinien umieć wskazać na globusie kontynenty, oceany i morza.
  • Uczeń powinien znać nazwy kontynentów.
  • Uczeń potrafi porównać liczby i prawidłowo zastosować znaki: <, >, =.

    CELE REWALIDACYJNE:

  • Kształcenie prawidłowych reakcji na sygnały dźwiękowe.
  • Doskonalenie koordynacji słuchowo - ruchowej, równowagi.
  • Kształcenie poprawnej artykulacji nazw kontynentów.

    CELE WYCHOWAWCZE:

  • Budzenie chęci do podróżowania oraz ciekawości poznania innych zakątków świata.

    METODY PRACY: słowna, oglądowa, pantomima.

    FORMY ORGANIZACYJNE: indywidualna.

    ŚRODKI DYDAKTYCZNE: gwizdek, obrazki z elementami pogody, albumy zawierające zdjęcia satelitarne Ziemi i innych planet, globus, zabawka samochodzik, etykietki, szablony kontynentów, gumowa piłka lub model "czarnego globusa", kolorowa kreda lub flamastry, karta pracy ucznia z matematyki, plansza z zestawami typu np. duży statek - mały statek, tusz, wosk.

    PLAN ZAJĘĆ:

    I. Zajęcia wstępne.
    1. Powitanie.
    2. Zabawy ruchowe doskonalące odpowiednie reakcje na sygnały dźwiękowe.
    3. Ustalenie pogody, daty, dnia tygodnia.
    II. Uświadomienie celu.
    III. Praca poznawcza.
    IV. Ekspresja plastyczna.
    V. Zakończenie zajęć.

    PRZEBIEG ZAJĘĆ

    I. Zajęcia wstępne.
    1. Powitanie.
    2. Zabawy ruchowe doskonalące orientację (odpowiednie reagowanie na sygnały dźwiękowe), polegające na naśladowaniu różnych środków lokomocji na określoną ilość sygnałów gwizdkiem:
  • jeden gwizdek - samolot (pozycja jaskółki),
  • dwa gwizdki - pociąg (swobodne wymachy ramion imitujące ruch tłoków lokomotywy),
  • trzy gwizdki - samochód (ruchy imitujące kręcenie kierownicą),
  • cztery gwizdki - statek (ruchy naśladujące wiosłowanie lub przechyły pokładu).

    3. Ustalenie pogody, daty, dnia tygodnia.
    Wskazanie odpowiedniej ilustracji spośród innych przedstawiających różne elementy pogody. Narysowanie w zeszycie.

    II. Uświadomienie celu.
    1. Oglądanie albumów przedstawiających zdjęcia Ziemi widzianej z kosmosu oraz innych planet Układu Słonecznego.
    2. Luźna rozmowa na temat kulistego kształtu Ziemi.

    III. Praca poznawcza.
    1. Wyjaśnienie uczniowi na przykładzie miniatury samochodzika, że globus jest modelem Ziemi.
    2. Wprowadzenie podstawowych pojęć geograficznych jak: kontynent, morze, ocean, wyspa oraz zapoznanie z nazwami kontynentów: Europa, Azja, Afryka, Ameryka Płn, Ameryka Pd, Australia, Antarktyda (pokazywanie na globusie).
    3. Ćwiczenia w posługiwaniu się globusem przez ucznia, wskazywanie kontynentów z pomocą nauczyciela.
    4. Wklejanie do zeszytu szablonów przedstawiających kontynenty - zapoznanie z kształtem kontynentów.
    5. Ćwiczenia w poprawnej artykulacji i graficznym odwzorowywaniu nazw kontynentów (podpisywanie schematów w zeszycie).
    6. Próba rysowania konturów kontynentów za pomocą kolorowej kredy na czarnym globusie lub flamastrem na gumowej jednobarwnej piłce.
    7. Ćwiczenia w "podróżowaniu palcem po globusie" lub "jakbyś dotarł z....... do......". nawiązanie do środków lokomocji.

    MATEMATYKA

    8. Przypomnienie znaczenia znaków: <, >, + na przykładzie zestawień: duży statek - mały statek, duży samolot - mały samolot, duży samochód - mały samochód, dwa jednakowe balony lub zestawów: duże Słońce, średniej wielkości Ziemia, mały Księżyc, itp.
    9. Ćwiczenia w porównywaniu liczb, wstawianie znaków: <, >, = - karta pracy ucznia.

    IV. Ekspresja plastyczna.
    Praca plastyczna pt. "Ziemia widoczna z Kosmosu" - tusz i wosk.

    V. Zakończenie zajęć.
    Praca domowa - Przećwicz pokazywanie na globusie kontynentów.

    Opracowanie:
    Joanna Wolańska-Sitarz

  • Zgłoś błąd    Wyświetleń: 5606
     
       Komentarze
    Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

    Dodaj komentarz
      Barometr
    1 2 3 4 5 6  
    Oceń artukuł!



    Ilość głosów: 0
      Publikacje

    Nowe zasady publikacji
    Szukaj autora i tytuł
    Ostatnio dodane materiały
    Ranking publikacji 
    Najczęściej zadawane pytania
      Twoje konto
    Zaloguj się
    Załóż konto
    Zapomniałem hasła
      Forum
    Nauczyciel - awans zawodowy
    Matura
    Korepetycje
    Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


    O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

    2000-2014