AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Mirosława Stuchlik
Język niemiecki, Scenariusze

Die deutschsprachigen Länder - Landeskude. Scenariusz lekcji języka niemieckiegow oparciu o prezentację komputerową

- n +

Scenariusz lekcji języka niemieckiego w oparciu o prezentację komputerową

Temat: Die deutschsprachigen Länder - Landeskude
Kraje niemieckojęzyczne - informacje krajoznawcze

Cele:

- poszerzenie i utrwalenie wiedzy o krajach niemieckojęzycznych
- doskonalenie umiejętności językowych
- wykorzystanie umiejętności komputerowych na lekcji języka niemieckiego

Przebieg lekcji:

I. Wprowadzenie - praca indywidualna:

Versucht, anhand des Projekts, die Fragen zu beantworten:
a. Wie heißen die deutschsprachigen Länder?
b. Wie heißen ihre Heimatstädte?
c. Wie heißt der Bundeskanzler der BRD?
d. Seit wann gehört Deutschland zur Europaunion?

II. Prezentacja nowego materiału - praca w grupach:
1. die Musikwelt
- Bildet 3 Gruppen und sucht eine Information über:
- Gruppe 1: J.S. Bach
- Gruppe 2: W.A. Mozart
- Gruppe 3: L. van Beethoven
- Erzählt kurz über sie und zeigt uns die passenden Bilder! (für die einzelnen Gruppen)
- Beantwortet die Fragen! (für alle)
a. Wo und bei wem studierte Ludwig van Beethoven?
b. Woran litt er?
c. Wie heißen seine berühmtesten Werke?
d. Welcher Musiker wurde als ein Wunderkind bekannt?
e. Wo wurde er geboren?
f. Womit ist er weltbekannt?
g. Mit welcher Stadt hat J.S. Bach sein Schaffen verbunden?
h. Mit welchem musikalischen Gattung ist er bekannt?

2. im Reisebüro
- Bildet 3 Gruppen. Ihr seid Vertreter 3 Reisenbüros. Was könnt ihr euren Kunden empfehlen?
- Gruppe 1: den Kunden, die nach Deutschland fahren
- Gruppe 2: - nach Österreich
- Gruppe 3: - in die Schweiz
- Beantwortet die Fragen: (für alle)
a. Wie heißen die beliebtesten Urlaubsorten in Deutschland?
b. Nenne Sehenswürdigkeiten in.........
c. Was kann man in Österreich empfehlen?
d. Womit ist Wien bekannt?
e. Was kann man in der Schweiz besichtigen?

III. Rekapitulacja:

1. Welche Schwierigkeiten habt ihr mit der deutschen Sprache?
2. Welche Sprachfehler habt ihr heute gemach? Jemand suche eine Hilfe für sich in der "Präsentation"?
3. Welche Ratschläge gibst du deinen Kollegen, die nicht wissen, wie sie Deutsch lernen sollen?

IV. Zadanie domowe:
Schreibe einen Aufsatz:
- Wie findest du für Deutschlernende am interessantesten an der heutigen Präsentation und warum?


W lekcji udział wzięli uczniowie kl. IV LE w Cieszynie

Opracowanie: Mgr Mirosława Stuchlik

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3670


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.