Katalog Joanna Kuchnowska Zajęcia zintegrowane, Scenariusze "Poznajemy Szewczyka Dratewkę" - scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie IISCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH W KLASIE II - W krainie baśni.II. TEMATY DZIENNE:1. Poznajemy Szewczyka Dratewkę 2. Szewczyk i jego przyjaciele 3. Dratewka i czarownica 4. Zaczarowany świat baśni 5. Baśń na ekranie III. ZAPIS W DZIENNIKU: Wyodrębnienie głównych postaci i ustalenie kolejności zdarzeń w baśni "Szewczyk Dratewka". Improwizowanie wybranych fragmentów. Układanie zadań tekstowych do podanej formuły matematycznej. Zabawy ruchowe z wykorzystaniem muzyki. IV.
V. METODY PRACY: słowna, oglądowa, twórczego działania VI FORMY ORGANIZACJI PRACY: zespołowa, grupowa, indywidualna VII ŚRODKI DYDAKTYCZNE: egzemplarze baśni "Szewczyk Dratewka", ilustracje wykonane przez dzieci, rozsypanka zdaniowa, kaseta z utworami instrumentalnymi , karty pracy. VIII PRZEBIEG ZAJĘĆ 1. Krąg- piosenka powitalna "Serdecznie cię witamy. ...podaj rączkę, podaj drugą, bądź z nami. 2. Rozwiązanie krzyżówki i podanie hasła. 3. Krótkie przypomnienie najważniejszych informacji na temat przeczytanej baśni 4. Ustalenie kolejności zdarzeń w baśni " Szewczyk Dratewka" na podstawie wykonanych przez uczniów ilustracji / poprzedniego dnia /. a/ wypowiadanie się dzieci na temat zdarzeń baśni na podstawie własnych prac plastycznych / prezentowanie wykonanej pracy - przedstawia lider grupy /. b/ ułożenie / ilustracji / we właściwej kolejności. c/ ustalenie które z wydarzeń nie zostało zilustrowane. d/ ustne układanie podpisów do przedstawionych ilustracji. 5. Nadawanie tytułów kolejnym wydarzeniom baśni i ich chronologiczny zapis rozsypanka zdaniowa. Nauczyciel rozdaje każdemu dziecku rozsypankę zdaniową. Dzieci dobierają odpowiednie do zdarzeń tytuły i układają je we właściwej kolejności. Poprawne tytuły wydarzeń: - Wyprawa Szewczyka w świat - Porządkowanie mrowiska - Naprawa zniszczonej barci - Spotkanie Dratewki z ludźmi - Rozmowa z czarownicą - Przebieranie maku przez mrówki - Wydobycie złotego kluczyka przez kaczki - Pomoc pszczół w rozpoznaniu księżniczki - Wesele Dratewki z panną z wieży. Sprawdzanie przez odczytanie. 6. Praca w grupach - próba improwizacji wybranego przez dzieci wydarzenia. - podział dzieci na grupy - wybór w grupach największego zdarzenia - ciche czytanie wybranego fragmentu odnoszącego się do zdarzenia - wspólne układanie scenariusza - prezentowanie wybranej scenki. 7. Przerwa śniadaniowa. 8. Zabawy ruchowe z wykorzystaniem muzyki - naśladowanie ruchem tempa muzyki - dobieranie przedstawionych wydarzeń z baśni "Szewczyk Dratewka" do prezentowanych fragmentów utworów instrumentalnych. 9. Pisanie tekstów swobodnych - " Jestem. ......" Czytanie tekstów. 10. Układanie i przekształcanie treści zadań. Rozwiązywanie za pomocą osi liczbowej. 11. Krąg- podsumowanie zajęć. 12. Praca domowa - zastanowienie się " Jaką rolę chciałbym zagrać w przedstawieniu pt. "Szewczyk Dratewka" 13. Krąg przyjaźni - pożegnanie.
Opracowanie: Joanna Kuchnowska Wyświetleń: 15669
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |