Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Joanna Kuchnowska
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

"Jesienne liście" - scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie II

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH W KLASIE II

I. NAZWA BLOKU KOMPLEKSOWEGO: Jesień dookoła

II. TEMATY DZIENNE:
1. Pogoda w różnych porach roku.
2. Zwierzęta przed zimą
3. Drzewa w jesiennej szacie
4. Jesienne liście

III. PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIA:

Uczeń:
- rozpoznaje pospolite drzewa i krzewy po ich liściach,
- wymienia nazwy kilku drzew iglastych i liściastych,
- rozumie, że igły to też liście, ale drzew iglastych,
- opisuje kształt, barwę i wielkość liścia po jego bezpośredniej obserwacji,
- redaguje odpowiedzi na pytania,
- potrafi wykorzystać kształt i kolorystykę liści do przedstawienia tematu,
- reaguje ruchem, gestem, mimiką nastrój słuchanych utworów,
- dobiera właściwy sposób poruszania się do akompaniamentu,
- przedstawia porównanie różnicowe na konkretach oraz w zapisie,
- dolicza różnicę długości,
- mierzy i porównuje wyniki pomiarów,
- opisuje cechy jesieni,
- wyjaśnia zależności życia ludzi od przyrody.

IV. METODY PRACY: słowna, oglądowa, twórczego działania.

V. FORMY PRACY: zespołowa, zbiorowa, indywidualna.

VI. ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- opowiadanie pt: "Tomcio Paluszek i Leśny Dziadek" J.Porazińskiej
- A.Vivaldi "Cztery pory roku" - "Jesień"
- zebrany materiał przyrodniczy
- karty pracy
- akompaniament muzyczny

VII. ZAPIS W DZIENNIKU:

Rozmowy na temat jesieni w oparciu o własne obserwacje i opowiadanie J.Porazińskiej pt.: "Tomcio Paluszek i Leśny Dziadek". Opisywanie, rozpoznawanie i próby nazywania zgromadzonych liści. Utrwalenie pisownia wyrazów ze spółgłoskami miękkimi. Porównywanie wielkościowe i różnicowe z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.

Zabawy ruchowo- naśladowcze przy muzyce. Wykorzystanie prac plastyczno-technicznych na temat: "Co można wyczarować z liści? ".

VIII. PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Wyjście do parku. Zebranie liści.
2. Rozmowa na temat jesieni - podsumowanie zebranych wiadomości
- początek i koniec kalendarzowej jesieni (data w kalendarzu)
- zmiany w przyrodzie, reakcje ludzi na te zmiany
- zachowanie zwierząt
3. Wysłuchanie utworu A.Vivaldiego "Cztery pory roku - Jesień". Dzieci mogą naśladować ruchem wiatr, drzewa kołyszące się na wietrze.
4. Opisywanie wyglądu przyniesionych liści drzew liściastych. Próby ich rozpoznawania i nazywania.
5. Głośne odczytanie tekstu pt. " Tomcio Paluszek i Leśny Dziadek".
6. Opowiadanie przygody Tomcia.
7. Uzupełnianie odpowiedzi na pytania " Jakie listki przyniósł Tomcio?" (karta pracy).
8. Uzupełnienie wyrazów podanymi sylabami. Utrwalenie wyrazów ze zmiękczeniami.( karta pracy)
9. Porównywanie wielkości liści układanych w kolejności. (szacowanie wielkości).
10. Porównywanie różnicowe (o ile dłuższy? o ile krótszy?) (karta pracy).
11. Naśladowanie tańca liści przy akompaniamencie muzycznym z taśmy magnetofonowej. Stosowanie różnych środków wyrazu tj. gest, mimika, ruch.
12. Identyfikowanie się ucznia z liściem - " Jak się dzisiaj czujesz? "
- spontaniczne głośne odpowiedzi uczniów.
- odrysowywanie kształtu liści na kartce
- wyrażenie swego samopoczucia w zapisie wewnątrz konturów liścia.
13. Praca plastyczno-techniczna pt. Co można "wyczarować" z liści? - układanie dowolnych kompozycji z liści (np. Leśny Dziadek, Pani Jesień).
14. Wystawa prac, tworzenie jesiennej galerii. Wyjaśnienie z jakich drzew  pochodzą użyte liście.
15. Podsumowanie dnia.

Opracowanie: Joanna Kuchnowska
nauczyciel kształcenia zintegrowanego
Zespół Szkół Żelistrzewo

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 13462
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014