AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Danuta Michałowska
Reklama, Konspekty

Konspekt lekcji religii "Źródła zła w świecie"

- n +

Źródła zła w człowieku i świecie.

Konspekt katechezy w III kl gimnazjum

Cel: rozwijanie i umacnianie motywów kształtujących chrześcijańską postawę wobec zła.

Ścieżka dydaktyczna: Edukacja filozoficzna - Koncepcja człowieka jako osoby, a więc istoty rozumnej, wolnej i zdolnej do poznania prawdy i dążącej do dobra.

Przewidywane osiągnięcia:
Uczeń:
- jest przekonany o istnieniu szatana w świecie
- umie odkryć naturę i źródło zła
- potrafi określić sposoby walki ze złem
- pragnie walczyć ze złem i być wiernym Bogu

Metody: kolaż, praca z tekstem biblijnym, słuchanie Utworów muzycznych, rozsypanka wyrazowa, pogadanka

Forma pracy: grupowa, indywidualna, frontalna

Pomoce dydaktyczne: duże arkusze kolorowego papieru, fotosymbole, napisy wycięte z gazet, klej, nagranie z płyty Dziwny jest ten świat Cz. Niemen, Biblia, podręcznik, magnetofon

Przebieg lekcji
I Wysłuchanie piosenki Cz.Niemena Dziwny jest ten świat.
Krótka rozmowa na temat treści utworu.

Pogadanka na temat zła istniejącego w świecie, jego przejawów.

Przewidywane odpowiedzi: przemoc, terroryzm, nałogi, rasizm, sekty, rozpad rodzin, niekochane dzieci, odrzucenie Boga itd.

Kto jest źródłem zła w świecie? (Szatan)
Kim jest szatan? - czytanie z podręcznika (str. 118)

Wnioski:
- zły duch, przeciwnik Boga, upadły anioł
- oszczerca, wprowadzający podziały
- pragnie przeszkodzić człowiekowi w zbawieniu i odwieść go od Boga
- posługuje się kłamstwem, przebiegłością
- chce zrównać siebie z Bogiem
- doprowadził do upadku w grzechu pierwszych ludzi

Zapisanie tematu lekcji: Źródła zła w człowieku i świecie.

II W jaki sposób człowiek może dzisiaj obronić się przed działaniem szatana i zgubnym wpływem zła?
Poszukiwanie odpowiedzi w tekście biblijnym.
Tekst Listu do Efezjan (Ef 6,11-17) czyta uczeń
Analiza tekstu biblijnego, zmierzająca do ukazania sposobów, wartości zapobiegających złu.

Rozsypanka wyrazowa.
Należy połączyć w pary wyrazy zapisane na kartkach i przypiąć je na tablicy.

Zbroja Boża

Przepasane biodra - prawda
Pancerz - sprawiedliwość
Buty - gotowość głoszenia Dobrej Nowiny
Tarcza - wiara
Hełm - pragnienie zbawienia
Miecz Ducha - Słowo Boże

III Kolaż z podziałem na 3 grupy. Każda grupa ma za zadanie tworzenie kolażu pod innym hasłem

1. Czy już ulegliśmy wpływom kultury śmierci?
2. W miłości nasza nadzieja.
3. Kościół - wspólnota miłości i braterstwa.
Podczas wykonywanej pracy słuchanie utworu Nie, nie, nie - zespołu T. Love

Podsumowanie pracy, ocena. Każda grupa wystawia ocenę innej grupie, motywuje swoją propozycję.
Praca domowa
W jaki sposób mogę zaradzić lub przeciwstawić się przejawom zła w swojej szkole ?

Opracowanie: Danuta Michałowska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3029


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 1