AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Alicja Bujak
Ekonomia, Scenariusze

Odpowiedzialność materialna pracowników handlu - scenariusz lekcji

- n +

Scenariusz lekcji - Odpowiedzialność materialna pracowników handlu

Typ szkoły: Liceum Ekonomiczne
Specjalność: ekonomika i organizacja przedsiębiorstw
Klasa: IIIa2
Blok tematyczny: Krajowy obrót towarowy

Cel ogólny: zapoznać z istotą i rodzajami odpowiedzialności materialnej

Cele szczegółowe (operacyjne):
1. wymienić i scharakteryzować rodzaje odpowiedzialności materialnej
2. wskazać jak istotną rolę odgrywa uczciwość pracowników handlowych
(i nie tylko)
3. podać przykład pokrycia niedoboru przy odpowiedzialności wspólnej (podręcznik)
4. wymienić cechy dobrego pracownika (powiązać z etyką zawodową)
5. wskazać na powiązanie między cechami pracowników a wynikami pracy
6. zorganizować pracę zespołów wg metody przypadków

Uczeń znać:
musi  powinien  może
(1);(3)  (2);(4);(5)  (6)
Metody nauczania: wykład, metoda przypadków, praca w grupach

Środki dydaktyczne:
- podręcznik "Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw" - S. Dębisk
- plansza
- papier, mazaki, flamastry
- rzutnik pisma
- foliogramy

Przebieg lekcji

I. Sprawy organizacyjne

II. Wprowadzenie do tematu
Przypomnienie wiadomości
1) Wymień rodzaje pracowników zatrudnionych w sklepie
2) Omów organizację pracy w sklepie
3) Wymień obowiązki pracownika

III. Realizacja tematu
1) Odpowiedzialność materialna jako obowiązek pokrywania przez pracowników strat i niedoborów towarów przekraczających ustalone granice
2) Rodzaje odpowiedzialności pracowników handlu
3) Przykład odpowiedzialności wspólnej (i podanie zadania domowego)
4) Prowadzenie zajęć metodą przypadków (zdarzeń)

Faza 0
wyjaśnienie metody
podział na grupy
rozdanie kolorowych kartek

uczniowie zapisują swoje myśli

kartki żółte - jak oceniam szkołę, czy decyzja dyrektora była słuszna?

kartki zielone - jak oceniam postępowanie kierowniczki sklepu?

kartki białe - rozwiązanie zdarzenia

Faza I
prezentacja opisu zdarzenia
wstępna analiza
pytania i odpowiedzi

Faza II
analiza opisu zdarzenia
selekcja informacji

Faza III
propozycje rozwiązań - grupy segregują kartki z myślami
wg kolorów, każda myśl podlega dyskusji, następnie wpisuje się na plakat

Faza IV
ocena prawidłowości wnioskowania

IV. Rekapitulacja

Opracowanie: Alicja Bujak

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2560


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.