AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Joanna Herok
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Wiosenne kwiaty - scenariusz zajęć zintegrowanych

- n +

Scenariusz zajęć zintegrowanych - Wiosenne kwiaty.

Klasa: I B

Krąg: Zjawiska astronomiczne, czas, pogoda i ja.

Zagadnienia: Pory roku, miesiące, rośliny w ogrodzie i w lesie, wpływ pogody na życie roślin i zwierząt.

Dziedziny integrujących się edukacji: polonistyczna, matematyczna, środowiskowa, emocjonalna, plastyczna, techniczna, ruchowa.

Oczekiwane osiągnięcia:
- uczeń słucha czytanego tekstu,
- odpowiada na pytania dotyczące tekstu,
- samodzielnie wyszukuje nazwy kwiatów w tekście,
- podaje liczbę liter, głosek i sylab,
- oblicza dowolnym sposobem działania w zakresie 20,
- przelicza pełnymi dziesiątkami w zakresie 50,
- rozróżnia barwy,
- wykonuje pracę plastyczną techniką kolażu,
- umiejętnie współpracuje w grupie,
- czuje się odpowiedzialny za efekt pracy całej grupy,
- redaguje i zapisuje zdania z wyrazami.

Metody: praca twórcza, praca z tekstem, pokaz, pogadanka, ćwiczeń.

Formy: praca indywidualna, praca w grupach, praca zbiorowa.

Środki dydaktyczne: kartki z tekstem, kwiaty, ilustracje, karty pracy, szablony kwiatów, podręcznik, materiały plastyczne: farby, kolorowa bibuła, gazety, papier kolorowy, plastelina, kredki, włóczka.

Przebieg zajęć:
1. Uczniowie siedzą w kręgu, otrzymują kartki z tekstem o wiośnie.
2. Odczytanie przez nauczyciela tekstu:
Stopniał już śnieg i lód. Zazieleniła się trawa. Kwitną pierwsze, wiosenne kwiaty: białe przebiśniegi, kolorowe pierwiosnki, żółte kaczeńce, malutkie stokrotki i fioletowe krokusy. Na leszczynach pojawiły się śmieszne, kosmate bazie. Niebo jest błękitne, a słońce mocno przygrzewa. Wysoko w górze świergoczą wróble i latają pierwsze owady. Na drzewach pojawiły się pączki i małe, zielone listki. Jest piękna, radosna pogoda.
3. Odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu:
- Co się stopiło? - Co się zazieleniło? - Jakie kwiaty zakwitły? - Jakie jest niebo? - Co robi słońce? - Co robią wróble? - Co pojawiło się na drzewach? - Jaka jest wiosna?
4. Uczniowie zajmują miejsca przy stolikach.
5. Podkreślenie w tekście nazw kwiatów i wyrazów ich określających.
6. Oglądanie żywych okazów kwiatów z ogródka.
7. Zawieszenie ilustracji z wymienionymi kwiatami.
8. Odczytanie podpisów pod ilustracjami, dzielenie tych wyrazów na sylaby, liczenie liter i głosek.
9. Ustne opisywanie kwiatów, nazywanie kolorów.
10. Zabawa ruchowa: "Kwiatki rosną".
11. Podział uczniów na grupy zgodnie z wywieszonymi przez nauczyciela kartkami z imionami dzieci (u. samodzielnie odczytują swoje imiona).
12. Praca w grupach:
- wyliczenie działań na kartkach i odgadnięcie zgodnie z zapisem nazwy kwiatka,
- wykonanie zgodnie z rozwiązaniem (wspomagając się szablonem) pracy plastycznej techniką kolażu.
13. Prezentacja przez grupy swoich prac, ocena ich i wybór najciekawszej.
14. Wyjście do świetlicy i wspólne spożycie śniadania.
15. Liczenie kwiatów w wazonach (liczenie dziesiątkami).
16. Wycięcie, złożenie zgodnie z wynikami (dodawanie i odejmowanie pełnych dziesiątek) i wklejenie do zeszytu matematycznego kwiatka.
17. Wspólne redagowanie i zapisanie zdań z nazwami kwiatów.

Opracowanie: Joanna Herok

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 6499


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 4.33



Ilość głosów: 3