Katalog Joanna Herok Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Wiosenne kwiaty - scenariusz zajęć zintegrowanychScenariusz zajęć zintegrowanych - Wiosenne kwiaty.Klasa: I BKrąg: Zjawiska astronomiczne, czas, pogoda i ja. Zagadnienia: Pory roku, miesiące, rośliny w ogrodzie i w lesie, wpływ pogody na życie roślin i zwierząt. Dziedziny integrujących się edukacji: polonistyczna, matematyczna, środowiskowa, emocjonalna, plastyczna, techniczna, ruchowa. Oczekiwane osiągnięcia: - uczeń słucha czytanego tekstu, - odpowiada na pytania dotyczące tekstu, - samodzielnie wyszukuje nazwy kwiatów w tekście, - podaje liczbę liter, głosek i sylab, - oblicza dowolnym sposobem działania w zakresie 20, - przelicza pełnymi dziesiątkami w zakresie 50, - rozróżnia barwy, - wykonuje pracę plastyczną techniką kolażu, - umiejętnie współpracuje w grupie, - czuje się odpowiedzialny za efekt pracy całej grupy, - redaguje i zapisuje zdania z wyrazami. Metody: praca twórcza, praca z tekstem, pokaz, pogadanka, ćwiczeń. Formy: praca indywidualna, praca w grupach, praca zbiorowa. Środki dydaktyczne: kartki z tekstem, kwiaty, ilustracje, karty pracy, szablony kwiatów, podręcznik, materiały plastyczne: farby, kolorowa bibuła, gazety, papier kolorowy, plastelina, kredki, włóczka. Przebieg zajęć: 1. Uczniowie siedzą w kręgu, otrzymują kartki z tekstem o wiośnie. 2. Odczytanie przez nauczyciela tekstu: Stopniał już śnieg i lód. Zazieleniła się trawa. Kwitną pierwsze, wiosenne kwiaty: białe przebiśniegi, kolorowe pierwiosnki, żółte kaczeńce, malutkie stokrotki i fioletowe krokusy. Na leszczynach pojawiły się śmieszne, kosmate bazie. Niebo jest błękitne, a słońce mocno przygrzewa. Wysoko w górze świergoczą wróble i latają pierwsze owady. Na drzewach pojawiły się pączki i małe, zielone listki. Jest piękna, radosna pogoda. 3. Odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu: - Co się stopiło? - Co się zazieleniło? - Jakie kwiaty zakwitły? - Jakie jest niebo? - Co robi słońce? - Co robią wróble? - Co pojawiło się na drzewach? - Jaka jest wiosna? 4. Uczniowie zajmują miejsca przy stolikach. 5. Podkreślenie w tekście nazw kwiatów i wyrazów ich określających. 6. Oglądanie żywych okazów kwiatów z ogródka. 7. Zawieszenie ilustracji z wymienionymi kwiatami. 8. Odczytanie podpisów pod ilustracjami, dzielenie tych wyrazów na sylaby, liczenie liter i głosek. 9. Ustne opisywanie kwiatów, nazywanie kolorów. 10. Zabawa ruchowa: "Kwiatki rosną". 11. Podział uczniów na grupy zgodnie z wywieszonymi przez nauczyciela kartkami z imionami dzieci (u. samodzielnie odczytują swoje imiona). 12. Praca w grupach: - wyliczenie działań na kartkach i odgadnięcie zgodnie z zapisem nazwy kwiatka, - wykonanie zgodnie z rozwiązaniem (wspomagając się szablonem) pracy plastycznej techniką kolażu. 13. Prezentacja przez grupy swoich prac, ocena ich i wybór najciekawszej. 14. Wyjście do świetlicy i wspólne spożycie śniadania. 15. Liczenie kwiatów w wazonach (liczenie dziesiątkami). 16. Wycięcie, złożenie zgodnie z wynikami (dodawanie i odejmowanie pełnych dziesiątek) i wklejenie do zeszytu matematycznego kwiatka. 17. Wspólne redagowanie i zapisanie zdań z nazwami kwiatów. Opracowanie: Joanna Herok Wyświetleń: 6499
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |