Katalog Olga Czajkowska Język polski, Scenariusze Scenariusz przebiegu konkursu ortograficznegoSCENARIUSZ PRZEBIEGU KONKURSU ORTOGRAFICZNEGOPRZEDSIĘWZIĘCIE KONKURS ORTOGRAFICZNY KLAS 1 -3ZADANIA: Głównym zadaniem konkursu ortograficznego jest promowanie poprawnej pisowni jako atrakcyjnej dziedziny wiedzy i rozwijanie zainteresowań ortografią. CELE: - rozwijanie logicznego myślenia - wyzwalanie twórczej aktywności - zachęcanie do podejmowania różnorodnych działań w zakresie rozwiązywania zadań ortograficznych -wdrażanie do samodzielnego działania i myślenia ORGANIZACJA KONKURSU: 1.Przygotowanie pytań konkursowych, wyznaczenie terminu. 2.Eliminacje klasowe, wytypowanie reprezentantów klas. 3.Finał 4.Przygotowanie dyplomów. 5.Zorganizowanie apelu po konkursie w celu podania wyników i wręczenia dyplomów. PRZEWIDZIANE EFEKTY: UCZEŃ: - potrafi pracować samodzielnie - czyta ze zrozumieniem - myśli logicznie - stosuje poznane reguły ortograficzne Finał konkursu odbył się 26 marca 2003 roku. Był poprzedzony eliminacjami które odbywały się w poszczególnych klasach. W wyniku eliminacji klasowych wyłoniono osoby które reprezentowały klasy: Klasa pierwsza - 4 osoby Klasa druga - 9 osób Klasa trzecia 3a - 7 osób Klasa trzecia 3 b - 7 osób Ogółem w konkursie wzięło 27 uczniów klas 1-3 Dzieci rozwiązywały test który miał za zadanie sprawdzić poziom opanowanej wiedzy z zakresu ortografii. Różnorodne zadania zachęcały dzieci do wysiłku . Testy były dostosowane do poziomu wiedzy dzieci -3 poziomy (klasa 1, 2,3). W wyniku konkursu wyłoniono finalistów którzy będą reprezentować szkołę w konkursie miejskim. Finaliści zostali nagrodzeni dyplomami. EWALUACJA: Liczna grupa uczestników, którzy osiągnęli wysokie wyniki, ankieta dla uczniów . ANKIETA DLA UCZESTNIKÓW KONKURSU ORTOGRAFICZNEGO KL.1-3 1. Dlaczego przystąpiłeś (aś) do konkursu? Wybierz i zakreśl właściwą odpowiedź. a) chciałem (am) sprawdzić swoją wiedzę b) lubię ortografię c) chciałem (am) pokazać innym swoje umiejętności d) lubię dostawać dyplomy i wyróżnienia 2. Czy pytania konkursowe sprawiły Ci trudności TAK NIE 3. Czy zadania konkursowe odpowiadały Twoim zainteresowaniom? TAK NIE 4.Jak oceniasz atmosferę na konkursie? a) dobra b) zła 5. Czy w przyszłości organizować podobne konkursy? TAK NIE Opracowanie: Olga Czajkowska Wyświetleń: 3222
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |