Katalog

Olga Czajkowska
Język polski, Scenariusze

Scenariusz przebiegu konkursu ortograficznego

- n +

SCENARIUSZ PRZEBIEGU KONKURSU ORTOGRAFICZNEGO

PRZEDSIĘWZIĘCIE KONKURS ORTOGRAFICZNY KLAS 1 -3

ZADANIA:
Głównym zadaniem konkursu ortograficznego jest promowanie poprawnej pisowni jako atrakcyjnej dziedziny wiedzy i rozwijanie zainteresowań ortografią.

CELE:
- rozwijanie logicznego myślenia
- wyzwalanie twórczej aktywności
- zachęcanie do podejmowania różnorodnych działań w zakresie rozwiązywania zadań ortograficznych
-wdrażanie do samodzielnego działania i myślenia

ORGANIZACJA KONKURSU:
1.Przygotowanie pytań konkursowych, wyznaczenie terminu.
2.Eliminacje klasowe, wytypowanie reprezentantów klas.
3.Finał
4.Przygotowanie dyplomów.
5.Zorganizowanie apelu po konkursie w celu podania wyników i wręczenia dyplomów.

PRZEWIDZIANE EFEKTY:
UCZEŃ:
- potrafi pracować samodzielnie
- czyta ze zrozumieniem
- myśli logicznie
- stosuje poznane reguły ortograficzne

Finał konkursu odbył się 26 marca 2003 roku. Był poprzedzony eliminacjami które odbywały się w poszczególnych klasach. W wyniku eliminacji klasowych wyłoniono osoby które reprezentowały klasy:
Klasa pierwsza - 4 osoby

Klasa druga - 9 osób

Klasa trzecia 3a - 7 osób

Klasa trzecia 3 b - 7 osób

Ogółem w konkursie wzięło 27 uczniów klas 1-3

Dzieci rozwiązywały test który miał za zadanie sprawdzić poziom opanowanej wiedzy z zakresu ortografii. Różnorodne zadania zachęcały dzieci do wysiłku . Testy były dostosowane do poziomu wiedzy dzieci -3 poziomy (klasa 1, 2,3).

W wyniku konkursu wyłoniono finalistów którzy będą reprezentować szkołę w konkursie miejskim.
Finaliści zostali nagrodzeni dyplomami.

EWALUACJA:
Liczna grupa uczestników, którzy osiągnęli wysokie wyniki, ankieta dla uczniów .

ANKIETA DLA UCZESTNIKÓW KONKURSU ORTOGRAFICZNEGO KL.1-3
1. Dlaczego przystąpiłeś (aś) do konkursu? Wybierz i zakreśl właściwą odpowiedź.
a) chciałem (am) sprawdzić swoją wiedzę
b) lubię ortografię
c) chciałem (am) pokazać innym swoje umiejętności
d) lubię dostawać dyplomy i wyróżnienia

2. Czy pytania konkursowe sprawiły Ci trudności

TAK NIE

3. Czy zadania konkursowe odpowiadały Twoim zainteresowaniom?
TAK NIE

4.Jak oceniasz atmosferę na konkursie?
a) dobra
b) zła

5. Czy w przyszłości organizować podobne konkursy?
TAK NIE

Opracowanie: Olga Czajkowska

Wyświetleń: 3222


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.