AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Ewa Malec
Edukacja czytelnicza, Konspekty

Poznajemy bibliotekę szkolną - konspekt zajęć bibliotecznych dla klasy I

- n +

Konspekt zajęć bibliotecznych dla klasy I: "Poznajemy bibliotekę szkolną"

Cel:
Zapoznanie z pracą biblioteki szkolnej, zapoznanie z zasadami poszanowania książek, wypożyczenie pierwszej książki.

Cele operacyjne:

Po lekcji:

Uczeń powinien wiedzieć:
- co to jest biblioteka, jakie jest jej przeznaczenie,
- czym różni się biblioteka od księgarni,
- co to jest regulamin biblioteki,
- jak należy wybierać i wypożyczać książki,
- jak należy szanować wypożyczone lektury.

Uczeń powinien umieć:
- zachować się w bibliotece,
- wypożyczać książki,
- szanować książki.

Metody:
Podająca (pogadanka), problemowa, praktycznego działania

Formy pracy:
indywidualna, zbiorowa

Materiały pomocnicze:
plansza z "prośbami książki", kolorowe kartki z zagadkami i wierszykami o książce, książki zniszczone, książki ładne i czyste, regulamin biblioteki, komplet lektur do kl.I, karta książki, karta czytelnika

Tok zajęć:
*Część organizacyjna:
1.Powitanie uczniów
2.Wprowadzenie do tematu lekcji
- zagadka: "Dziesięć liter ma to słowo, a na końcu jest w nim teka - książka tam na ciebie czeka"
- wyjaśnienie celu zajęć

* Część właściwa zajęć
1. Wyjaśnienie pojęcia biblioteka (wspólnie z dziećmi).
- zwrócenie uwagi na różnicę pomiędzy biblioteką i księgarnią.
2. Krótkie przedstawienie zbiorów biblioteki.

3. Zwrócenie uwagi, że głównym elementem zbiorów biblioteki są książki.
4. Pokazanie dzieciom wystawki książek zniszczonych i nowych.
5. Wywieszenie planszy z "prośbami książki" odnośnie ich poszanowania.
6. Rozmowa na temat dbania o książki.
7. Pokazanie uczniom kolorowych kartek z wierszykami o książce - odczytanie ich przez
ucznia z klasy starszej.(np. J.Huszcza "Skarga książki")
8. Wprowadzenie pojęcia: regulamin biblioteki. Omówienie jego punktów.
9.Zapoznanie uczniów z kartą czytelnika i kartą książki poprzez porównanie z metryką urodzenia, podkreślenie ich znaczenia.
10. Zapoznanie ze sposobem wypożyczania książek.
11. Ćwiczenia polegające na próbie wypożyczenia książki(wybranie zgłaszających się uczniów).
12. Prezentacja lektur klas I oraz innych książek dla dzieci. Rozmowa na ich temat.
13. Rozmowa na temat książek, które najchętniej czytają dzieci.

* Podsumowanie zajęć:

1. Uporządkowanie najważniejszych wiadomości
2. Rozdanie pamiątkowych zakładek z "prośbami książki"
3. Złożenie przyrzeczenia - "Książka będzie moim przyjacielem. Moje książki będą zawsze czyste i obłożone. Wypożyczone książki po przeczytaniu oddam do biblioteki, żeby także inni mogli z nich korzystać."
4. Wypożyczenie książki

Opracowanie: Ewa Malec

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 8244


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.