Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Kamilla Madzio
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

"Co słychać w lesie?" - scenariusz zajęć zintegrowanych z wykorzystaniem komputera dla klasy I. Ośrodek tematyczny - "Przyszła do nas wiosna".

- n +

Scenariusz zajęć zintegrowanych z wykorzystaniem komputera dla klasy I

Ośrodek tematyczny:
Przyszła do nas wiosna.

Temat dnia: Co słychać w lesie?

Cele ogólne:
Zapoznanie uczniów ze zmianami zachodzącymi w przyrodzie wczesną wiosną.

Cele operacyjne:
- uczeń zna zwierzęta zwiastuny wiosny(ptaki),
- potrafi zachować się w lesie,
- układa wypowiedzi o życiu leśnych zwierząt na podst. wysłuchanego tekstu, własnych doświadczeń,
- czyta głośno i cicho ze zrozumieniem krótkie teksty
- rozpoznaje ptaki po ich wyglądzie i głosach,
- liczy w zakresie 20 z przekroczeniem progu dziesiątkowego,
- uczestniczy w zabawach ruchowych z muzyką, śpiewa piosenkę w grupie.

Wpis do dziennika:
Wypowiedzi dzieci na temat "Co słychać w wiosennym lesie" na podstawie ilustracji, nagrania oraz tekstu pt. "Leśne obrazki". Rozpoznawanie ptaków zwiastunów wiosny z wykorzystaniem multimedialnego programu edukacyjnego PTAKI POLSKIE. Ćwiczenia w kształtnym pisaniu. Pisanie z pamięci - "rz" wymienne. Obliczenia typu 8+n. Rozwiązywanie zadań. Utrwalenie piosenki "Przyszła do nas wiosna".

Metody:
eksponujące, praktycznego działania, praca z tekstem, pomoce wizualne,

Środki:
Kaseta z nagraniem "Odgłosy lasu" kl. I, część I, Z EKOLUDKIEM W SZKOLE, ŻAK, komputery, multimedialny program edukacyjny PTAKI POLSKIE, wyd. Europa, podręcznik - semestr II; ćwiczenia - część 5, kaseta do zajęć muzycznych, semestr II, JUŻ W SZKOLE, Nowa Era,

Formy:
zbiorowa, indywidualna

Przebieg zajęć:
(Zajęcia w pracowni komputerowej)
1. Wprowadzenie do tematyki zajęć: postawienie problemu - czyje to głosy?
- Wysłuchanie nagrania głosów ptaków - swobodne wypowiedzi dzieci.
- Gdzie i kiedy możemy usłyszeć tyle głosów?
/w lesie, wiosną/
- Jak należy zachować się w lesie żeby usłyszeć głosy ptaków?
- Po czym poznajemy powrót wiosny?. /swobodne wypowiedzi dzieci/

2. Rozpoznawanie ptaków - zwiastunów wiosny.
Praca z multimedialnym programem edukacyjnym PTAKI POLSKIE.
- wyszukiwanie ptaków - zwiastunów wiosny, słuchanie ich głosów
- odczytywanie i słuchanie informacji, ciekawostek o ptakach (czym się odżywiają, gdzie budują gniazda),
- zabawa z wykorzystaniem programu multimedialnego - czyj to cień?/cienie ptaków/
(Zajęcia w klasie)
3. Nazywanie ptaków zilustrowanych w ćwiczeniu- przyklejenie ich nazw z wyklejanki
(Ćw.s10)
4. Głośne czytanie przez nauczyciela opowiadania " Leśne obrazki" (P.s.42,43)
- wypowiedzi dzieci na temat opowiadania ukierunkowane pytaniami zamieszczonymi pod tekstem.
5. Praca z tekstem.
- ciche czytanie tekstu i wyszukanie fragmentu opisującego wiosenny las,
- głośne czytanie odszukanego fragmentu,
- przepisywanie wyodrębnionego fragmentu do zeszytu ćwiczeń (Ćw. 5 s. 10) - ćwiczenie w kształtnym pisaniu,
-
6. Zabawa ruchowa- taniec obudzonych zwierząt: motylków, ptaków, niedźwiedzia, muszek- dzieci naśladują ruchy zwierząt przy muzyce
7. Ćwiczenie pisowni wyrazów z "rz" wymiennym.
- przypomnienie zasad pisowni
- odczytanie informacji umieszczonej w ćwiczeniu s. 10, oznaczonej wykrzyknikiem,
- przepisanie do zeszytu pary wyrazów: marzec- w marcu. Ułożenie zdań z tymi wyrazami, zapisanie ich na tablicy, a następnie w zeszycie.
-
8. Obliczenia typu 8+n=
Ćwiczenia w rachunku pamięciowym.
- Na łące było 8 bocianów, ile bocianów jeszcze nadleciało skoro teraz jest ich 10,
- Dowolne ćwiczenia w rachunku pamięciowym
- Rozwiązywanie zadań z podręcznika pod kierunkiem nauczyciela / ćw. s.12
- Ilustrowanie patyczkami dodawania do 8 z przekroczeniem progu dziesiątkowego
-
9. Śpiewanie poznanej na poprzednich zajęciach piosenki pt.: "Przyszła do nas wiosna"
10. Podsumowanie dnia w kręgu
Przedstaw głos ptaka, o którym dzisiaj rozmawialiśmy.
Wybrane dziecko naśladuje głos ptaka. Pozostałe dzieci zgadują jaki to ptak.

11. Praca domowa. Naucz się pięknie czytać.
12. Ewaluacja zajęć

Ocena zajęć przez narysowanie kropki w odpowiednim miejscu tabeli, czy zajęcia podobały się.
PODOBAŁY SIĘ TAK SOBIE NIE
О
О
О

О
О
 

Opracowanie: Kamilla Madzio

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 8609
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 3.67



Ilość głosów: 3
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014