Katalog Kamilla Madzio Zajęcia zintegrowane, Scenariusze "Potrafię przechodzić przez jezdnię" - scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie I z wykorzystaniem komputera i podręcznika "Już w szkole"Scenariusz zajęć w klasie I z wykorzystaniem komputera i podręcznika "Już w szkole"Termin zajęć ustaliłam wcześniej z nauczycielem informatyki ze względu na możliwość korzystania z pracowni komputerowej.Uczniowie uczęszczają na zajęcia informatyki i potrafią obsługiwać program Paint. KRĄG TEMATYCZNY: Jestem uczestnikiem ruchu drogowego. TEMAT DNIA: Potrafię przechodzić przez jezdnię. CELE OGÓLNE: zapoznanie uczniów z zasadami ruchu drogowego. CELE OPERACYJNE: - uczeń czyta ze zrozumieniem różne teksty - zna podstawowe zasady ruchu drogowego i potrafi bezpiecznie uczestniczyć w ruchu drogowym - uczestniczy w zabawach ruchowych- reaguje zmianą ruchu na odpowiedni sygnał - rozumie na czym polega aspekt porządkowy liczb, pisze liczby słowami - wykonuje rysunki przy użyciu komputera METODY: słowne, problemowe - aktywizujące (integracyjna, pytania i odpowiedzi), praktyczne (praktycznego działania, ćwiczeń, gry i zabawy ruchowe). FORMY: zbiorowa, indywidualna jednolita, w parach jednolita. ŚRODKI: karta pracy, ilustracja z sygnalizacją świetlną, chorągiewki -czerwona, żółta, zielona, komputery- edytor grafiki Paint. ZAPIS TEMATU W DZIENNIKU: Wypowiedzi uczniów na temat zasad bezpiecznego poruszania się na jezdni oraz wzorowego zachowania się pieszych na podstawie wiersza W. Chotomskiej "Gdy zamierzasz przejść ulicę" i własnych doświadczeń. Liczby porządkowe w zakresie 20. pisanie liczb słowami. Wykonanie przy pomocy komputera plakatu "Bezpiecznie przechodzę przez jezdnię". Gry i zabawy ruchowe utrwalające zasady ruchu drogowego. Przebieg zajęć: 1. Zabawa integracyjno-orientacyjna: Kto przyszedł dziś sam do szkoły podniesie lewą rękę. Kto przyjechał autobusem szkolnym podniesie prawa rękę. Kogo przywieźli do szkoły rodzice stanie z mojej lewej strony. 2. Karta pracy: Oblicz, wybierz wynik i przeczytaj hasło. Spośród trzech liczb podanych pod działaniem tylko jedna jest prawidłowym wynikiem. Hasło: Przechodzimy przez jezdnię. 3. Swobodne wypowiedzi uczniów - jak prawidłowo przechodzimy przez jezdnię. 4. głośne czytanie przez nauczyciela wiersza W. Chotomskiej "Gdy zamierzasz przejść ulicę" P s. 34, 35 5. Wspólna nauka na pamięć 5 podstawowych zasad dotyczących przechodzenia przez jezdnię. 6. Praca z podręcznikiem: - Wyszukiwanie fragmentów wiersza, które są odpowiedzią na pytanie: Jak radzić sobie z nieprawidłowym zachowaniem na ulicy, - Wypowiedzi dzieci na temat sytuacji przedstawionej na ilustracjach w podręczniku, - Co oznacza dla kierowców znak "stop". 7. Przejście do pracowni komputerowe. Zaprezentowanie dzieciom ilustracji z sygnalizacją świetlną. Wypowiedzi dzieci- co oznacza światło czerwone, żółte, zielone. 8. Zapoznanie uczniów z celem wizyty w pracowni komputerowej. Wykonanie w parach plakatu "Bezpiecznie przechodzę przez jezdnię" - dzieci za pomocą programu PAINT rysują jezdnię z pasami i sygnalizator świetlny. 9. Wspólne oglądanie wykonanych prac, wydrukowanie (nauczyciel) najładniejszych i umieszczenie ich na wystawie w pracowni. 10. Wyjście na boisko szkolne. Zabawa "Ruch uliczny". Dzieci ustawiają się na obwodzie koła i udają, że są samochodami. W środku koła stoi nauczyciel. Trzyma chorągiewkę czerwoną, żółtą, zieloną. Dzieci poruszają się po obwodzie zgodnie ze znakami dawanymi za pomocą uniesionej chorągiewki- czerwona-zatrzymaj się, żółta-samochody stoją i warczą, zielona-ruszają. 11. Ćwiczenia w przechodzeniu przez jezdnię. Dzieci przechodzą przez narysowaną za pomocą dwóch linii ulicę, wygłaszając wiersz z pamięci i demonstrując czynności. 12. Powrót do klasy. Porządkowanie liczb w zakresie 20 - Wykonanie ćwiczeń w części 4 s.74 zgodnie z poleceniami do zadań, - Zapoznanie dzieci z ich numerami w dzienniku lekcyjnym - Wspólne wykonanie zadania 2, - Wielka litera w pisowni imion i nazwisk.\ 13.Podsumowanie dnia. Wypowiedzi dzieci na temat wzorowego zachowania się pieszych na ulicy. 14.Zadanie pracy domowej - powtórzyć poznane na lekcji zasady ruchu drogowego. 15. Ewaluacja zajęć: a) rozmowa na temat trudności na jakie napotkali uczniowie w czasie zajęć b) ocena zajęć przez narysowanie na kartce jednej minki - zajęcia podobały mi się - tak sobie - nie podobały się Literatura: Program nauczania dla I etapu - edukacji wczesnoszkolnej- wyd. Nowa Era, ISBN Podręcznik do kształcenia zintegrowanego, Już w szkole"- Nowa Era, ISBN Ćwiczenia "Już w szkole", część 4 -wyd. Nowa Era, ISBN KARTA PRACY Oblicz, wybierz wynik i przeczytaj hasło.
Opracowanie: Kamilla Madzio Wyświetleń: 6015
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |