AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Urszula Szulc, Małgorzata Rusin
Ekologia, Konspekty

"Woda do picia, woda do mycia, bez niej na świecie nie byłoby życia" - konspekt zajęć dla dzieci 6-letnich

- n +

WODA DO PICIA, WODA DO MYCIA, BEZ NIEJ NA ŚWIECIE NIE BYŁOBY ŻYCIA!

KONSPEKT ZAJĘĆ DLA DZIECI 6-LETNICH



Temat dnia: Kto w naszym kranie ma mieszkanie?

Cel główny:
Poznanie znaczenia wody dla życia człowieka.

Cele szczegółowe:
- wiem, że woda jest niezbędna dla życia ludzi, zwierząt i roślin,
- poznałem drogę wody od ujęcia do mojego kranu,
- znam źródła zanieczyszczenia wody,
- umiem skonstruować filtr do oczyszczania wody,
- woda jest niezbędna - muszę nią racjonalnie gospodarować.

Metody:
- praktyczne; laboratoryjna,
- podająca; objaśnienia, instrukcje,
- aktywizująca.

Formy:
- grupowa jednolita,
- zbiorowa jednolita.

Środki dydaktyczne:
pojemniki z wodą, mikroskopy, butelki plastykowe, wata
żwir, kryształki węgla, piasek, znaczki w formie kropelek.

Przebieg zajęcia
Część wstępna- demonstracja problemu, czas 5 minut.
Nauczyciel zaprasza dzieci do łazienki, (nietypowa sytuacja pobudza dzieci do myślenia),wygłasza zagadkę-wiersz "Kto tam?" W. Fabera
Nawiązanie rozmowy kierowanej, stymulowanie swobodnych wypowiedzi dzieci - kiedy odwiedzamy łazienkę, po jakich czynnościach myjemy ręce?

Część główna - ekstrapolacja, czas 20 minut
Nauczyciel eksponuje obrazek przedstawiający wędrówkę wody od ujęcia do źródła i wygłasza wiersz W. Ścisłowskiego "Kran"

Analiza treści wiersza:
Objaśnienie obrazka, wprowadzenie nowych wyrażeń (wodociąg, filtr, ujęcie wody),
- Jaką drogę przebywa woda -wskaż.
- Czym są filtry?
- Z jaką prośbą zwraca się do dzieci kran?

Relaksacja
Dzieci otrzymują papierowe kropelki w czterech odcieniach koloru niebieskiego, przyklejają do rękawów. Zabawa ruchowa w formie opowieści "Przygoda kropelki".

Zakończenie - podsumowanie, czas 5 minut
Zabawa badawcza, dzieci podzielone na cztery zespoły (kropelki) sporządzają preparaty i oglądają pod mikroskopem, nauczyciel pomaga, ukierunkowuje, odpowiada na pytania; dzieci spontanicznie dzielą się wrażeniami; zmiany na stanowiskach badawczych umożliwiają obejrzenie wszystkich preparatów.
Nauczyciel wspólnie z dziećmi wykonuje filtr do oczyszczania wody, umieszcza go w kąciku przyrody.
Porządkowanie sali, udzielenie pochwał za wspólną pracę.

Opracowanie: mgr Małgorzata Rusin
mgr Urszula Szulc

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4232


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 1