Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Urszula Szulc, Małgorzata Rusin
Ekologia, Konspekty

"Woda do picia, woda do mycia, bez niej na świecie nie byłoby życia" - konspekt zajęć dla dzieci 6-letnich

- n +

WODA DO PICIA, WODA DO MYCIA, BEZ NIEJ NA ŚWIECIE NIE BYŁOBY ŻYCIA!

KONSPEKT ZAJĘĆ DLA DZIECI 6-LETNICH



Temat dnia: Kto w naszym kranie ma mieszkanie?

Cel główny:
Poznanie znaczenia wody dla życia człowieka.

Cele szczegółowe:
- wiem, że woda jest niezbędna dla życia ludzi, zwierząt i roślin,
- poznałem drogę wody od ujęcia do mojego kranu,
- znam źródła zanieczyszczenia wody,
- umiem skonstruować filtr do oczyszczania wody,
- woda jest niezbędna - muszę nią racjonalnie gospodarować.

Metody:
- praktyczne; laboratoryjna,
- podająca; objaśnienia, instrukcje,
- aktywizująca.

Formy:
- grupowa jednolita,
- zbiorowa jednolita.

Środki dydaktyczne:
pojemniki z wodą, mikroskopy, butelki plastykowe, wata
żwir, kryształki węgla, piasek, znaczki w formie kropelek.

Przebieg zajęcia
Część wstępna- demonstracja problemu, czas 5 minut.
Nauczyciel zaprasza dzieci do łazienki, (nietypowa sytuacja pobudza dzieci do myślenia),wygłasza zagadkę-wiersz "Kto tam?" W. Fabera
Nawiązanie rozmowy kierowanej, stymulowanie swobodnych wypowiedzi dzieci - kiedy odwiedzamy łazienkę, po jakich czynnościach myjemy ręce?

Część główna - ekstrapolacja, czas 20 minut
Nauczyciel eksponuje obrazek przedstawiający wędrówkę wody od ujęcia do źródła i wygłasza wiersz W. Ścisłowskiego "Kran"

Analiza treści wiersza:
Objaśnienie obrazka, wprowadzenie nowych wyrażeń (wodociąg, filtr, ujęcie wody),
- Jaką drogę przebywa woda -wskaż.
- Czym są filtry?
- Z jaką prośbą zwraca się do dzieci kran?

Relaksacja
Dzieci otrzymują papierowe kropelki w czterech odcieniach koloru niebieskiego, przyklejają do rękawów. Zabawa ruchowa w formie opowieści "Przygoda kropelki".

Zakończenie - podsumowanie, czas 5 minut
Zabawa badawcza, dzieci podzielone na cztery zespoły (kropelki) sporządzają preparaty i oglądają pod mikroskopem, nauczyciel pomaga, ukierunkowuje, odpowiada na pytania; dzieci spontanicznie dzielą się wrażeniami; zmiany na stanowiskach badawczych umożliwiają obejrzenie wszystkich preparatów.
Nauczyciel wspólnie z dziećmi wykonuje filtr do oczyszczania wody, umieszcza go w kąciku przyrody.
Porządkowanie sali, udzielenie pochwał za wspólną pracę.

Opracowanie: mgr Małgorzata Rusin
mgr Urszula Szulc

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3601
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 1
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014