AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Małgorzata Pelczarska
Język polski, Sprawdziany i testy

Język polski. Test leksykalno-gramatyczny dla II klasy gimnazjum.

- n +

Język polski. Test leksykalno-gramatyczny dla II klasy gimnazjum

1. Podkreśl pary wyrazów, które mają takie samo znaczenie.

sylaba - zgłoska waga - ciężar
woda - płyn szczyt - wierzchołek
nowela - powieść strumień - woda

(4 p.)

2. Zastąp słowo super wyrazami lub wyrażeniami.

super dziewczyna ..............................dziewczyna
super film ..............................film
super zabawa ...............................zabawa
super gra ...............................gra
super pogoda ..............................pogoda
super auto .................................auto

(6 p.)

3. Znajdź polskie odpowiedniki podanych wyrazów.

Transformacja -
efekt -
priorytetowy -
dozowanie -
promować -
epilog -
bilans -
manipulacja -

(8 p.)

4. Wyjaśnij znaczenie związków frazeologicznych. Pogrupuj zwroty i wyrażenia.

biały kruk -
niedźwiedzia przysługa -
nie stracić głowy -
słomiany zapał -
nazwać coś po imieniu -

  • zwroty:
  • wyrażenia:

    (10 p.)

    5. Dopisz antonimy.

    słodki -
    głęboki -
    młody -
    surowy -

    (4 p.)

    6. Zastąp dane słowa wyrazami o znaczeniu ogólnym.

    suknia, spodnie, czapka -
    skoda, fiat, opel -
    sernik, biszkopt, makowiec -
    róża, mak, tulipan -

    (3 p.)

    7. Wypisz jak najwięcej frazeologizmów, w których występuje wyraz słowo.



  • (5 p.)

    8. Utwórz z wyrazami przyjaźń i miłość po trzy zwroty i wyrażenia.

    miłość
    zwroty:
    wyrażenia:

    przyjaźń
    zwroty:
    wyrażenia

    (12 p.)

    9. Podkreśl poprawną formę wyrazu.

    rodzynek / rodzynka
    por / pora
    klusek / kluska
    rożen / rożno
    przyjacielom / przyjaciołom
    pogan / poganinów
    kontrol /kontrola
    nienawidzić / nienawidzieć
    pobierę / pobiorę
    krępowanie się / krępacja
    gościów / gości
    gospodynia / gospodyni
    jedynaście / jedenaście
    odtajać / odtajeć

    (10 p.)

    10. Popraw zdania.

    Ten z pozoru miły chłopiec cieszył się wśród dorosłych złą opinią.
    Nie przypisywał wagi do wyglądu.
    Ogarnął go bardzo wzniosły nastrój.
    Te perfumy posiadają przyjemny zapach.

    (4 p.)

    11. Dopisz wyraz pasujący do zestawu.

    czytanie, rozwiązywanie, mycie -
    drukarz, tancerz, listonosz -
    piesek, dzidziuś, myszka -
    piekarnia, lodowisko, smażalnia -
    mądrość, miłość, smutek -

    (5 p.)

    Punktacja:

    71 - 64 celujący
    63 - 56 bardzo dobry
    55 - 48 dobry
    47 - 39 dostateczny
    38 - 30 dopuszczający
    29 niedostateczny

    Opracowanie:
    Małgorzata Pelczarska
    nauczycielka
    Gimnazjum nr 1 Oleśnicy.

  • Zgłoś błąd    Wyświetleń: 11754


    Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


    BAROMETR


    1 2 3 4 5 6  
    Średnia ocena: 3.86



    Ilość głosów: 7