AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Maria Baut
Edukacja regionalna, Scenariusze

Moje miasto - Zielona Góra - scenariusz

- n +

Moje miasto - Zielona Góra

Imię i nazwisko: Maria Baut
Szkoła: podstawowa
Przedmiot: informatyka
Etap edukacyjny: II
Klasa: V
Dział: Klawiatura jako narzędzie do pisania tekstów
Temat: Moje miasto - Zielona Góra
Liczba godzin: 1 x 45 minut

Cel ogólny:
- nauka pisania przy pomocy klawiatury
- doskonalenie poprawnego uruchamiania edytora testu

Cele operacyjne:
- uczeń potrafi uruchomić edytor tekstu
- zna rozmieszczenie klawiszy na klawiaturze
- zna przeznaczenie klawiszy (zwłaszcza edycyjnych i ENTER)
- potrafi pisać małe i wielkie litery
- potrafi pisać polskie znaki
- potrafi zapisać pracę na dysku
- uczeń używa słownictwa informatycznego

Uwarunkowania:
- uczeń już pracował na edytorze tekstu, nie są to jego pierwsze zajęcia

Metody:
- pogadanka
- pokaz
- ćwiczenia praktyczne

Środki dydaktyczne:
- zestaw komputerowy
- gotowy tekst napisany wcześniej przez uczniów
- oprogramowanie
- plansze

Przebieg zajęć:

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA
  1. Powitanie i sprawdzenie obecności
  2. Podaje temat lekcji
  3. Na dzisiejszych zajęciach napiszemy notatkę o Zielonej Górze (na komputerze w programie WORD PAD)
  4. Może ktoś przypomni treść tej notatki, którą napisaliśmy w zeszytach na poprzednich zajęciach
  5. Rozdaje na każde stanowisko test
  6. Poleca uruchomić komputer i edytor WORD PAD
  7. Poleca uruchomić płytę CD i zaznajomić się z plikiem rozszerzającym wiadomości na temat klawiatury
  8. Omawia kolejne możliwości klawiatury demonstrując na planszy
  9. Poleca przepisanie tekstu z rozdanych kartek
  10. Kontroluje przebieg pisania, udziela indywidualnie wskazówek
  11. Sprawdza poprawność napisanego tekstu
  12. Poleca zapisać tekst na dysku C
  13. Poleca zamknąć program i komputer
  14. Podsumowanie lekcji
  15. Pożegnanie klasy
CZYNNOŚCI UCZNIA
  1. Uczniowie odpowiadają
  2. Zapisują w zeszytach
  3. Podają treść notatki
  4. Czytają indywidualnie tekst, wyjaśniają co jest niezrozumiałe
  5. Uruchamiają komputer i edytor WORD PAD
  6. Uruchamiają płytę CD i przypominają sobie wiadomości o klawiaturze
  7. Sprawdzają na swojej klawiaturze
  8. Przepisują tekst
  9. Poprawiają błędy
  10. Zapisują tekst na dysku C
  11. Zamykają program WORD PAD i komputer
  12. Uczniowie odpowiadają

Opracowanie: Maria Baut
nauczyciel Szkoły Podstawowej nr 6
w Zielonej Górze

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2177


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.