AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Maria Łacina
Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

"Zimowy spacer gawronka" - ćwiczenia w klasyfikowaniu przedmiotów według podanej cechy. Konspekt zajęcia dla dzieci sześcioletnich.

- n +

Konspekt zajęcia dla dzieci sześcioletnich

1. Prowadząca: Maria Łacina nauczycielka wychowania przedszkolnego

2. Grupa dzieci 6-letnich

3. Temat: "Zimowy spacer Gawronka" - ćwiczenia w klasyfikowaniu przedmiotów według podanej cechy.

4. Cel ogólny:
- Klasyfikowanie i segregowanie różnych przedmiotów według kształtu i przeznaczenia.

5. Cele szczegółowe:
- Dziecko wyszuka gwiazdki śniegowe o podanym kształcie
- Otoczy pętlą gwiazdki o takim samym kształcie
- Włoży do obręczy sylwety zwierząt tego samego gatunku
- Odgadnie nazwę zwierząt na podstawie podanych cech
- Dobierze pokarm do poszczególnych zwierząt

6. Metody:
- Czynnościowe (stawianie zadań do wykonania, samodzielne doświadczenia dzieci)
_ Słowne (rozmowa, zagadki)

7. Forma organizacyjna: Zabawa z całą grupą, praca w zespołach, praca indywidualna

8. Środki dydaktyczne: Sylwety zwierząt, gwiazdek śniegowych, opaski na głowę z gwiazdkami, makieta przedstawiająca las zimą, ilustracja zimowa, kartki z narysowanymi gwiazdkami o różnym kształcie pisaki, obręcze, siano, żołędzie, ziemniaki, marchew


Przebieg zajęcia:

1. Piosenka pt. "Sanna" wykonana z dziećmi wprowadzająca do zagadnienia. (Dzieci w parach - zaprzęgi, wbiegają na salę i ilustrują ze śpiewem treść piosenki.)

2. Recytacja przez nauczyciela wiersza "Puszysty śnieg" ilustrowanego sylwetami gwiazdek. (Na zimowej gazetce pojawiają się różnego kształtu płatki śniegowe.)

"Siadł na grzędzie puszek śniegu.
Zaraz zwołał swych kolegów.
Zleciało się tyle puszków,
jakby pękła gdzieś poduszka.

Wszystkie zgodnie zawołały:
Będziemy tu zimowały,
grzały kiełki i nasionka,
Aż zadzwoni pieśń skowronka."

3. Zjawienie się sylwety Gawronka
a) rozmowa ptaszka z całą grupą dzieci:
- przypomnienie jaką mamy porę roku?
- po czym można poznać tę porę roku?
* pada śnieg (ćw. oddechowe - chuchanie na ręce bo zmarzły)
* wieje wiatr (naśladowanie dźwięków wydawanych przez wiatr- cichy szum , głośny szum)
b) rozwiązanie zagadki Gawronka dotyczącej śniegowych gwiazdek znajdujących się na gazetce: Co to za puszyste piórka spadły z nieba?"

4. Praca w zespołach
- Gawronek dzieli dzieci na zespoły - każde dziecko otrzymuje na głowę opaskę z śniegową gwiazdką. "Gwiazdki" o takim samym kształcie tworzą jeden zespół i ustawiają się razem przy obręczy z własną gwiazdką
- pada śnieg (Gawronek rozsypuje na dywanie gwiazdki śniegowe o różnym kształcie).
- segregowanie gwiazdek według określonego kształtu do kolorowych obręczy.

5. Zabawa ruchowo-rytmiczna "Gawronek i gwiazdeczki"
Śniegowe gwiazdki zostają zaproszone do tańca przez Gawronka (jedno dziecko posiada opaskę z sylwetą ptaszka, a pozostałe opaski z gwiazdkami). Tańczą w koło Gawronka w rytm muzyki. Gdy muzyka cichnie to Gawronek zaprasza do zabawy gwiazdki określonego kształtu.

6. Gawronek zaprasza dzieci do lasu i zadaje im zagadki. (W kąciku przyrody ustawiona makieta lasu - sylwety drzew, zwierząt, paśnik)
a) zagadki dotyczące paśnika i jego przeznaczenia
"Co to za domek stoi na polanie w lesie?"
"Do czego służy?"
b) rozpoznawanie zwierząt przychodzących do paśnika, np. Co to za zwierzę - skacze po drzewie, ma puszysty ogon i lubi orzech?

7. Praca w zespołach
a) segregowanie sylwet zwierząt
- wybieranie sarenek spośród innych zwierząt
- wybieranie jeleni spośród innych zwierząt
- wybieranie dzików spośród innych zwierząt
- wybieranie zajączków spośród innych zwierząt
- wybieranie wiewiórek spośród innych zwierząt
b) dobieranie pożywienia do poszczególnych zwierząt

7. Praca indywidualna przy stolikach - klasyfikowanie gwiazdek (Każde dziecko otrzymuje kartkę z narysowanymi gwiazdkami śniegowymi o różnym kształcie)
- "Otocz kolorową pętlą gwiazdki o takim samym kształcie."
- "Których gwiazdek jest najwięcej?"
- "Pokaż gwiazdkę o takim kształcie na gazetce?"
- "Ile jest gwiazdek o tym kształcie?"

9. Zakończenie - marsz ze śpiewem piosenki "Gawron".



Piosenka pt. "Gawron"
Słowa: Hanna Januszewska
Muzyka: Feliks Rybicki


Chociaż gawron trochę siwy,
ale zawsze urodziwy.
Stąpa dzielnie, pierś wypina
jeszcze się go humor trzyma.

Ref. Gawron, gawron, gawronie,
drepczesz ładnie koło mnie!
Ja cię lubię, a ty nie,

Gawron, gawron, gawronie!

A gdy wraca z pól szerokich,
stuka dziobem w szyby okien.
"Nalatałem się po świecie,
wpuście mnie do domu, dzieci!"

Ref. Gawron, gawron, gawronie.....


Piosenka pt. "Sanna"
Muzyka: Adam Markiewicz
Słowa: Barbara Kossuth


Zima, zima, zima, pada, pada śnieg.
Jadę, jadę w świat sankami,
sanki dzwonią dzwoneczkami:

Ref. Dzyń, dzyń, dzyń,
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń.

Jaka pyszna sanna, parska raźno koń.
Śnieg rozbija kopytami,
sanki dzwonią dzwoneczkami:

Ref. Dzyń, dzyń.............

Zasypane pola, w śniegu cały świat.
Biała droga hen, przed nami,
sanki dzwonią dzwoneczkami:

Ref. Dzyń, dzyń ............

Opracowanie: Maria Łacina

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 6164


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.