AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Maria Baut
Edukacja regionalna, Scenariusze

Ciekawe miejsca do zwiedzania w Zielonej Górze - scenariusz

- n +

Ciekawe miejsca do zwiedzania w moim mieście

Szkoła: podstawowa
Przedmiot: informatyka
Etap edukacyjny: II
Klasa: V
Temat: Ciekawe miejsca do zwiedzania w Zielonej Górze
Liczba godzin: 1 x 45 minut

Cel ogólny:
- poznanie swojego miasta

Cele operacyjne:
- rozwijanie zainteresowań własnym miastem
- nabywanie doświadczenia w uzgadnianiu wspólnego stanowiska
- zredagowanie tekstu o miejscach do zwiedzania w Zielonej Górze

Uwarunkowania:
- na godzinie wychowawczej uczniowie z przewodnikiem zwiedzali Zieloną Górę

Metody:
- metoda aktywizująca- kula śniegowa
- praca zespołowa
- dyskusja
- pogadanka

Środki dydaktyczne:
- duży arkusz szarego papieru
- mniejsze kartki dla zespołów

Przebieg zajęć:

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA
  • Powitanie i sprawdzenie obecności
  • Nauczyciel przypomina, że właśnie trwają Dni Zielonej Góry. Na godzinie wychowawczej zwiedzaliśmy miasto, w związku z tym na lekcjach informatyki również rozpoczynamy cykl lekcji o Zielonej Górze.
  • Podaje temat lekcji
  • Proszę przypomnieć sobie w jakich miejscach byliśmy na wycieczce i co godnego jest ,do zwiedzania w naszym mieście
  • Ponieważ wasze zdania są bardzo podzielone proponuję dokładnie przeanalizować ten problem
  • Rozdaje każdemu uczniowi kartkę i prosi o wpisanie obiektów oraz miejsc, które warto zwiedzać
  • Prosi o łączenie się uczniów w pary i ustalenie wspólnego stanowiska
  • Prosi o łączenie się uczniów w czwórki
  • Następnym krokiem będzie łączenie się w ósemki
  • Nauczyciel prosi o wypisanie na arkuszu papieru wspólnego stanowiska
  • Zapytuje uczniów, czy patrząc na zapisany arkusz papieru można stwierdzić, że są w naszym mieście ciekawe miejsca do zwiedzania
  • Proponuje napisać notatkę na podstawie dzisiejszych wypowiedzi i wypisanego już arkusza przypiętego do tablicy magnetycznej
  • Nauczyciel zapytuje uczniów, czy podobała im się taka metoda pracy, i podsumowuje lekcję
  • Nagradza najbardziej aktywnych uczniów w klasie
  • Chwali dobrą współpracę w grupie
  • Pożegnanie klasy
CZYNNOŚCI UCZNIA
  • Uczniowie odpowiadają
  • Uczniowie dyskutują o wycieczce.
  • Zapisują w zeszytach
  • Wywiązuje się dyskusja, "burza mózgów", zdania są podzielone, jedni krytykują, inni twierdzą, że widzieli rzeczy bardzo ważne
  • Uczniowie słuchają
  • Uczniowie indywidualnie wpisują na kartkach ciekawe miejsca do zwiedzania
  • Łączą się w pary, dyskutują i ustalają wspólne stanowisko
  • Uczniowie łączą się w czwórki i wybierają wspólny wariant
  • Łączą się i ustalają wspólne stanowisko
  • Uczniowie przedstawiają wspólne zdanie
  • Stwierdzają, że w Zielonej Górze jest bardzo dużo ciekawych miejsc do zwiedzania (Starówka, Palmiarnia, kościoły, Wieża Głodowa, Centrum Astronomiczne, skansen, amfiteatr)
  • Sporządzają notatkę najpierw wspólnie na tablicy, a następnie w zeszycie
  • Uczniowie odpowiadają, że tak
  • Uczniowie żegnają się z nauczycielem

Opracowanie: Maria Baut
nauczyciel Szkoły Podstawowej nr 6
w Zielonej Górze

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2107


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.