Katalog Anna Gubernat Edukacja regionalna, Scenariusze "Poznajemy Wieliczkę" - edukacja regionalna. Scenariusz zajęć przeprowadzonych w klasie VI.Poznajemy wieliczkę - edukacja regionalnaScenariusz zajęć przeprowadzonych w klasie VI w ramach godziny wychowawczej, zajęć pozalekcyjnych i lekcji informatykiCzas realizacji: 4 tygodnie I. Cel główny: poznanie skarbu narodowego- zabytkowej Kopalni Soli w Wieliczce a także walorów miasta Wieliczka Cele operacyjne: Uczeń: - zna walory turystyczne miasta i jego zabytki - zna historię Kopalni Soli w Wieliczce i docenia jej wartość - potrafi wymienić obiekty znajdujące się na trasie turystycznej kopalni - potrafi korzystać z różnych źródeł informacji - potrafi zaprezentować zdobyte wiadomości w formie plakatu Cele wychowawcze: Uczeń: - potrafi współdziałać w grupie - wykazuje postawę patriotyczną związaną z walorami regionu, w którym mieszka II. Etapy realizacji 1. Na godzinie wychowawczej planujemy wycieczkę do Wieliczki. Uczniowie przynoszą posiadane w domu materiały: informatory, mapy, książki. Wymieniają informacje już znane im o Wieliczce. Wcześniej, na lekcji matematyki rozwiązywali sprawdzian po szkole podstawowej wydany przez WSIP - pt. Wieliczka. Uczniowie zostają podzieleni na grupy, w których po wycieczce będą opracowywać przydzielone zagadnienia, a następnie zaprezentują wyniki swojej pracy. Grupa I - Położenie geograficzne Wieliczki, walory turystyczne Grupa II - Wieliczka - miasto Grupa III - Z historii kopalni Grupa IV - Trasa turystyczna w kopalni soli Grupa V - Legendy o Wieliczce Grupa VI - Sól - występowanie, wykorzystanie 2.Wycieczka do Wieliczki a) zwiedzanie kopalni (z przewodnikiem) b) spacer po mieście - zaprzyjaźniony mieszkaniec Wieliczki wskazuje dzieciom ciekawe miejsca, opowiada o mieście. 3. Ustalenie sposobu prezentacji: każda grupa przygotuje plakaty. Ustalamy, że tekst pisany będzie na komputerze. Część pracy dzieci wykonają przy pomocy nauczyciela informatyki: szukanie dodatkowych informacji w Internecie, skanowanie zdjęć itp. 4. Kontrola przebiegu działań dzieci. Co kilka dni rozmawiamy z grupami co już zrobiły, a co jeszcze zostało do zrobienia, motywujemy uczniów, w razie potrzeby wspieramy. 5. Ocena pracy własnej dokonana przez uczniów. Uczniowie ocenili pracę poszczególnych grup(w skali 1- 6),biorąc pod uwagę: - różnorodność źródeł wykorzystanych do prezentacji - sposób przedstawienia informacji - stopień zaangażowania i wkład pracy poszczególnych uczniów 6. Prezentacja plakatów - wyeksponowanie na korytarzu szkolnym pod wspólnym tytułem: "Wieliczka - klasa VIc prezentuje.
Opracowanie: Wyświetleń: 4492
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |