AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Gubernat
Edukacja regionalna, Scenariusze

"Poznajemy Wieliczkę" - edukacja regionalna. Scenariusz zajęć przeprowadzonych w klasie VI.

- n +

Poznajemy wieliczkę - edukacja regionalna

Scenariusz zajęć przeprowadzonych w klasie VI w ramach godziny wychowawczej, zajęć pozalekcyjnych i lekcji informatyki

Czas realizacji: 4 tygodnie

I. Cel główny: poznanie skarbu narodowego- zabytkowej Kopalni Soli w Wieliczce a także walorów miasta Wieliczka

Cele operacyjne:
Uczeń:
- zna walory turystyczne miasta i jego zabytki
- zna historię Kopalni Soli w Wieliczce i docenia jej wartość
- potrafi wymienić obiekty znajdujące się na trasie turystycznej kopalni
- potrafi korzystać z różnych źródeł informacji
- potrafi zaprezentować zdobyte wiadomości w formie plakatu

Cele wychowawcze:
Uczeń:
- potrafi współdziałać w grupie
- wykazuje postawę patriotyczną związaną z walorami regionu, w którym mieszka

II. Etapy realizacji

1. Na godzinie wychowawczej planujemy wycieczkę do Wieliczki. Uczniowie przynoszą posiadane w domu materiały: informatory, mapy, książki. Wymieniają informacje już znane im o Wieliczce. Wcześniej, na lekcji matematyki rozwiązywali sprawdzian po szkole podstawowej wydany przez WSIP - pt. Wieliczka.
Uczniowie zostają podzieleni na grupy, w których po wycieczce będą opracowywać przydzielone zagadnienia, a następnie zaprezentują wyniki swojej pracy.

Grupa I - Położenie geograficzne Wieliczki, walory turystyczne
Grupa II - Wieliczka - miasto
Grupa III - Z historii kopalni
Grupa IV - Trasa turystyczna w kopalni soli
Grupa V - Legendy o Wieliczce
Grupa VI - Sól - występowanie, wykorzystanie

2.Wycieczka do Wieliczki
a) zwiedzanie kopalni (z przewodnikiem)
b) spacer po mieście - zaprzyjaźniony mieszkaniec Wieliczki wskazuje dzieciom ciekawe miejsca, opowiada o mieście.

3. Ustalenie sposobu prezentacji: każda grupa przygotuje plakaty. Ustalamy, że tekst pisany będzie na komputerze. Część pracy dzieci wykonają przy pomocy nauczyciela informatyki: szukanie dodatkowych informacji w Internecie, skanowanie zdjęć itp.

4. Kontrola przebiegu działań dzieci. Co kilka dni rozmawiamy z grupami co już zrobiły, a co jeszcze zostało do zrobienia, motywujemy uczniów, w razie potrzeby wspieramy.

5. Ocena pracy własnej dokonana przez uczniów. Uczniowie ocenili pracę poszczególnych grup(w skali 1- 6),biorąc pod uwagę:

- różnorodność źródeł wykorzystanych do prezentacji
- sposób przedstawienia informacji
- stopień zaangażowania i wkład pracy poszczególnych uczniów

6. Prezentacja plakatów - wyeksponowanie na korytarzu szkolnym pod wspólnym tytułem:

"Wieliczka - klasa VIc prezentuje.

Opracowanie:
Anna Gubernat

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4492


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.