Katalog

Katarzyna Adamczyk
Zajęcia zintegrowane, Konspekty

"Wypowiadamy wojnę próchnicy" - konspekt zajęć zintegrowanych

- n +

Wypowiadamy wojnę próchnicy

Konspekt zajęć zintegrowanych w klasie I.


Ośrodek tematyczny; Dbamy o zdrowie i wygląd.


Cele operacyjne:
  • uczeń wie, jak należy dbać o higienę całego ciała i rozumie potrzebę jej przestrzegania,
  • uczeń umie czyścić zęby i wie, że należy je myć po każdym posiłku,
  • uczeń porządkuje i zapisuje zdania,
  • uczeń potrafi ułożyć zdania z rozsypanki wyrazowej,
  • uczeń umie ułożyć treść zadania do podanej formuły,
  • uczeń sprawnie dodaje w zakresie 9,
  • uczeń potrafi zaśpiewać poznaną piosenkę,
  • uczeń czerpie radość z zabawy,
  • uczeń potrafi nazwać i określić produkty,

    Metody pracy:
  • praca z tekstem
  • rozmowa,
  • drama
  • ćwiczenia
  • metoda problemowa

    Formy pracy:
  • indywidualna,
  • zbiorowa,
  • praca w grupach

    Środki dydaktyczne:
  • podręcznik,
  • karta pracy,
  • "Wesoła szkoła" w.2
  • rozsypanka wyrazowa,
  • ilustracje z cyframi,
  • tekst inscenizacji,
  • kosz z produktami,
  • szary papier.

    Przebieg zajęć:

    1. Przywitanie - zabawa; "Witam wszystkich, którzy.........(np. umyli dzisiaj zęby)
    Osoby powitane pomachają do mnie ręką.

    2. Nauczyciel informuje uczniów, iż na dzisiejszej lekcji zastanowimy się wspólnie w jaki sposób i dlaczego trzeba dbać o zęby.

    3. Nauczyciel czyta wiersz pt. "Dbaj o zęby", uczniowie uważnie słuchają.

    4. Nauczyciel zadaje pytania na temat wiersza.

    Co to są zęby mleczne?
    Co to są zęby stałe?
    Kiedy należy myć zęby?
    Dlaczego myjemy zęby?
    W jaki sposób należy je myć?
    Jak jeszcze inaczej należy dbać o zęby?

    5. Nauczyciel poleca przeczytać wiersz najlepiej czytającym uczniom w klasie - reszta uczniów śledzi tekst.

    6. Nauczyciel poleca uczniom, aby odszukali w wierszu fragment, który mówi jak należy dbać o zęby.

    7. Praca w kartach pracy, strona 41 - uczniowie czytają zdania, podpisują nimi obrazki a tym samym udzielają odpowiedzi na pytanie: "Jak myjemy zęby?"

    8. Naśladowanie ruchem kolejnych czynności przy myciu zębów (nabieranie pasty, szczotkowanie we wszystkich kierunkach, płukanie zębów wodą.

    9. Nauczyciel mówi: My już wiemy jak należy dbać o zęby, ale teraz dowiemy się co nas czeka, gdy zlekceważymy mycie zębów i kontrole u dentysty.

    10. Uczniowie prezentują inscenizację pt.: "Dbamy o zęby".

    11. Uczniowie otrzymują rozsypankę wyrazową i nauczyciel poleca ułożyć trzy zdania, które dotyczą tekstu inscenizacji:

    - Felka mocno bolał ząbek.
    - Poszedł z mamą do dentysty.
    - Dentysta zaplombował Felkowi ząbek.

    12. Śpiewanie piosenki pt.: "Dbaj o zęby".

    13. Zabawa w sklep z przyborami do mycia, w którym płaci się podskokami lub przysiadami.

    Nauczyciel umieszcza na tablicy ilustracje z cyframi.

    szampon mydło szczotka pasta
    5 231


    Uczniowie ilustrują ruchem ręki i uzasadniają słownie ilość wykonywanych podskoków lub przysiadów. Nauczyciel zadaje pytania:

    Iloma przysiadami trzeba zapłacić za szampon i pastę?
    Iloma podskokami trzeba zapłacić za mydło i szczoteczkę?


    Nauczyciel zapisuje na tablicy działanie i poleca uczniom, aby ułożyli do niego treść zadania.

    14. Praca na kartach pracy. Nauczyciel wydaje polecenie: Policz głoski i litery w wyrazach (szczotka, szoruje, mleczny) oraz zapisz.

    15. Uczniowie wyszykują tajemniczego kosza produkty, nazywają je i określają czy są one zdrową żywnością, czy może szkodzą zębom.

    16. Projektowanie i wykonywanie w grupach plakatu pt. "Walka z próchnicą"

    17. Podsumować zajęcia, ocena aktywności uczniów.

    Opracowanie:
    mgr Katarzyna Adamczyk

  • Wyświetleń: 4329


    Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.