Katalog Katarzyna Adamczyk Zajęcia zintegrowane, Konspekty "Wypowiadamy wojnę próchnicy" - konspekt zajęć zintegrowanychWypowiadamy wojnę próchnicyCele operacyjne: Metody pracy: Formy pracy: Środki dydaktyczne: Przebieg zajęć: 1. Przywitanie - zabawa; "Witam wszystkich, którzy.........(np. umyli dzisiaj zęby) Osoby powitane pomachają do mnie ręką. 2. Nauczyciel informuje uczniów, iż na dzisiejszej lekcji zastanowimy się wspólnie w jaki sposób i dlaczego trzeba dbać o zęby. 3. Nauczyciel czyta wiersz pt. "Dbaj o zęby", uczniowie uważnie słuchają. 4. Nauczyciel zadaje pytania na temat wiersza. Co to są zęby mleczne? Co to są zęby stałe? Kiedy należy myć zęby? Dlaczego myjemy zęby? W jaki sposób należy je myć? Jak jeszcze inaczej należy dbać o zęby? 5. Nauczyciel poleca przeczytać wiersz najlepiej czytającym uczniom w klasie - reszta uczniów śledzi tekst. 6. Nauczyciel poleca uczniom, aby odszukali w wierszu fragment, który mówi jak należy dbać o zęby. 7. Praca w kartach pracy, strona 41 - uczniowie czytają zdania, podpisują nimi obrazki a tym samym udzielają odpowiedzi na pytanie: "Jak myjemy zęby?" 8. Naśladowanie ruchem kolejnych czynności przy myciu zębów (nabieranie pasty, szczotkowanie we wszystkich kierunkach, płukanie zębów wodą. 9. Nauczyciel mówi: My już wiemy jak należy dbać o zęby, ale teraz dowiemy się co nas czeka, gdy zlekceważymy mycie zębów i kontrole u dentysty. 10. Uczniowie prezentują inscenizację pt.: "Dbamy o zęby". 11. Uczniowie otrzymują rozsypankę wyrazową i nauczyciel poleca ułożyć trzy zdania, które dotyczą tekstu inscenizacji: - Felka mocno bolał ząbek. - Poszedł z mamą do dentysty. - Dentysta zaplombował Felkowi ząbek. 12. Śpiewanie piosenki pt.: "Dbaj o zęby". 13. Zabawa w sklep z przyborami do mycia, w którym płaci się podskokami lub przysiadami. Nauczyciel umieszcza na tablicy ilustracje z cyframi.
Uczniowie ilustrują ruchem ręki i uzasadniają słownie ilość wykonywanych podskoków lub przysiadów. Nauczyciel zadaje pytania: Iloma przysiadami trzeba zapłacić za szampon i pastę? Iloma podskokami trzeba zapłacić za mydło i szczoteczkę? Nauczyciel zapisuje na tablicy działanie i poleca uczniom, aby ułożyli do niego treść zadania. 14. Praca na kartach pracy. Nauczyciel wydaje polecenie: Policz głoski i litery w wyrazach (szczotka, szoruje, mleczny) oraz zapisz. 15. Uczniowie wyszykują tajemniczego kosza produkty, nazywają je i określają czy są one zdrową żywnością, czy może szkodzą zębom. 16. Projektowanie i wykonywanie w grupach plakatu pt. "Walka z próchnicą" 17. Podsumować zajęcia, ocena aktywności uczniów.
Opracowanie: Wyświetleń: 4329
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |