AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Teresa Walczak-Jusiel
Ogólne, Konspekty

Zagrożenie życia na Ziemi - konspekt lekcji otwartej

- n +

[lekcja przygotowana w ramach tygodnia ekologicznego]

Cele

Uczeń powinien umieć:

- przeczytać tekst z właściwą intonacją, oddającą sens wypowiedzi,
- wypowiadać się na temat,
- uzasadniać swą wypowiedź,
- podejmować próbę oceny zjawiska,
- dostrzegać problemy związane z ochroną środowiska

Przygotowanie do lekcji

- Przygotowanie, przeprowadzenie wśród uczniów klas I - IV ankiety o ekologii i opracowanie jej wyników.
[co najmniej dwa tygodnie przed lekcją właściwą]

- Wykonanie plakatów o ochronie środowiska.
[tydzień przed lekcją]

- Dobór strojów, rekwizytów potrzebnych podczas inscenizacji.
[tydzień przed lekcją]

- Przygotowanie inscenizacji.
[zakończyć pracę 3 dni przed lekcją właściwą]

- Przygotowanie zaproszeń.
[tydzień przed lekcją]

- Wykonanie prac technicznych.
[sprawdzenie mikrofonów, zawieszenie plakatów, przygotowanie odpowiedniej ilości krzeseł - dzień przed lekcją]

Tok lekcji

1. Podkreślenie nietypowego charakteru lekcji, powitanie gości. Krótkie wprowadzenie do tematu - wymienienie najważniejszych problemów związanych z niszczeniem środowiska. [nauczyciel]

2. Zaproszenie do wysłuchanie krótkiej inscenizacji - przygotowanej przez klasowych dziennikarzy, chemików, ekologów, lekarzy. [inscenizacja przygotowana przez klasową grupę teatralną na temat zagrożeń życia na Ziemi]

3. Krótkie podsumowanie - potrzeba prowadzenia na szeroką skalę edukacji ekologicznej. [nauczyciel]

4. Część dyskusyjna. Zadawanie pytań gościom o stan środowiska w najbliższym regionie. [nauczyciel, wypowiedzi gości]

5. Przedstawienie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów klas I - IV. [grupa klasowych dziennikarzy]

6. Wyjaśnienie terminu "edukacja ekologiczna". [nauczyciel zajmujący się w szkole edukacją ekologiczną]

7. Wypowiedzi zebranych na temat, w jaki sposób mogę pomóc środowisku? [pytania zadaje nauczyciel, w tym czasie wybrany uczeń zapisuje najciekawsze propozycje na tablicy]

8. Odczytanie notatki z tablicy oraz podsumowanie: "Kończy się tydzień ekologiczny, ale nie kończy się praca dla środowiska, o które zawsze musimy dbać."

9. Zadanie domowe: Ułóż hasło związane z ochroną życia na Ziemi.

10. Zakończenie - podziękowanie za aktywny udział, pożegnanie gości.

Uwagi

1. Lekcja prowadzona w konwencji Talk - Show w obecności zaproszonych gości [między innymi naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska w Starostwie Powiatowym, dyrekcji szkoły, nauczycieli stażystów i kontraktowych, nauczyciela odpowiedzialnego za edukację ekologiczną w szkole].

2. Wszyscy biorą udział w dyskusji.

3. Ankieta wykorzystana w czasie lekcji.

Ankieta

1. Co to jest edukacja ekologiczna?
........................................................................................................
........................................................................................................
........................................................................................................
........................................................................................................
2.Jakie widzisz zagrożenia życia na Ziemi?
........................................................................................................
........................................................................................................
........................................................................................................
........................................................................................................
3.Co możesz zrobić, żeby ochronić środowisko?
........................................................................................................
........................................................................................................
........................................................................................................
........................................................................................................
4.Jakie powinny być kary dla ludzi, którzy zanieczyszczają środowisko?
........................................................................................................
........................................................................................................
........................................................................................................
........................................................................................................

Opracowanie: Teresa Walczak - Jusiel

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2910


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.