AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Krystyna Żurawka
Różne, Konspekty

"Wielkanocnym tradycjom niech stanie się zadość" - konspekt zajęć w świetlicy szkolnej

- n +

"Wielkanocnym tradycjom niech stanie się zadość"

Uczestnicy: uczniowie klas I-III gimnazjum (świetlica szkolna)

Zadania edukacyjno-wychowawcze:
- przypomnienie tradycji świąt wielkanocnych z uwzględnieniem tradycji regionalnych,
- poszanowanie dla tradycji Świąt Zmartwychwstania Pańskiego,
- uściślenie słownictwa związanego z tematyką świąt wielkanocnych,
- zdobycie umiejętności poszukiwania wiedzy na określony temat,

Metody pracy: słowna, oglądowa, poszukująca

Formy pracy: indywidualna, grupowa

Zasady: aktywności, dobrowolności uczestnictwa

Przebieg zajęć:
1. Powitanie uczestników zajęć.
2. Wprowadzenie do zajęć-wychowawca informuje uczniów o tematyce zajęć, zachęca do wzięcia udziału w zajęciach.
3. Swobodne wypowiedzi uczniów na temat tradycji wielkanocnych w oparciu o wiedzę już posiadaną(dom rodzinny, kontakty z dziadkami)
4. Podział uczniów na cztery grupy w sposób losowy.
5. Uczniowie w grupach pracują nad przygotowaniem informacji na określony temat:

- Grupa I Najstarsze święto - Wielkanoc (krótki rys historyczny).
- Grupa II Wielkanocne zwyczaje (Niedziela Palmowa, Wielka Środa, Wielki Czwartek, Wielki Piątek, Wielka Sobota, Wielka Niedziela (Wielki Tydzień)
- Grupa III Symbole wielkanocnego koszyka-święconka (sól, jajko, palma, gałąź bukszpanu lub mirtu, młody zielony owies, rzeżucha)
- Grupa IV Zabawy wielkanocne (gaik-maik, śmigus-dyngus, zabawa z jajkami)

6. Każda grupa przygotowuje dodatkowo jeden przepis na wielkanocne ciasto(z kuchni mamy lub babci)
7. Zebrane informacje dot. świąt wielkanocnych opracowują z pomocą informatyka w pracowni komputerowej.
8. Przygotowane materiały upinają na ściennej gazetce w świetlicy ozdabiając stosownymi elementami świątecznymi.
9. Podsumowanie zajęć.

Przewidywane osiągnięcia ucznia:

- Zna i pielęgnuje tradycje wielkanocne, potrafi dostrzec ich piękno,
- Posiada usystematyzowaną wiedzę, swobodne wypowiada się na temat Świąt Wielkiej Nocy,
- Dokładnie wykonuje powierzoną pracę,
- Chętnie uczestniczy w przygotowaniach do Świąt Wielkanocy,
- Potrafi efektywnie współdziałać w grupie,
- Integracja uczniów poprzez wspólne przedsięwzięcie,

Opracowanie: Krystyna Żurawka

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 8004


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 1