Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Krystyna Żurawka
Różne, Konspekty

"Wielkanocnym tradycjom niech stanie się zadość" - konspekt zajęć w świetlicy szkolnej

- n +

"Wielkanocnym tradycjom niech stanie się zadość"

Uczestnicy: uczniowie klas I-III gimnazjum (świetlica szkolna)

Zadania edukacyjno-wychowawcze:
- przypomnienie tradycji świąt wielkanocnych z uwzględnieniem tradycji regionalnych,
- poszanowanie dla tradycji Świąt Zmartwychwstania Pańskiego,
- uściślenie słownictwa związanego z tematyką świąt wielkanocnych,
- zdobycie umiejętności poszukiwania wiedzy na określony temat,

Metody pracy: słowna, oglądowa, poszukująca

Formy pracy: indywidualna, grupowa

Zasady: aktywności, dobrowolności uczestnictwa

Przebieg zajęć:
1. Powitanie uczestników zajęć.
2. Wprowadzenie do zajęć-wychowawca informuje uczniów o tematyce zajęć, zachęca do wzięcia udziału w zajęciach.
3. Swobodne wypowiedzi uczniów na temat tradycji wielkanocnych w oparciu o wiedzę już posiadaną(dom rodzinny, kontakty z dziadkami)
4. Podział uczniów na cztery grupy w sposób losowy.
5. Uczniowie w grupach pracują nad przygotowaniem informacji na określony temat:

- Grupa I Najstarsze święto - Wielkanoc (krótki rys historyczny).
- Grupa II Wielkanocne zwyczaje (Niedziela Palmowa, Wielka Środa, Wielki Czwartek, Wielki Piątek, Wielka Sobota, Wielka Niedziela (Wielki Tydzień)
- Grupa III Symbole wielkanocnego koszyka-święconka (sól, jajko, palma, gałąź bukszpanu lub mirtu, młody zielony owies, rzeżucha)
- Grupa IV Zabawy wielkanocne (gaik-maik, śmigus-dyngus, zabawa z jajkami)

6. Każda grupa przygotowuje dodatkowo jeden przepis na wielkanocne ciasto(z kuchni mamy lub babci)
7. Zebrane informacje dot. świąt wielkanocnych opracowują z pomocą informatyka w pracowni komputerowej.
8. Przygotowane materiały upinają na ściennej gazetce w świetlicy ozdabiając stosownymi elementami świątecznymi.
9. Podsumowanie zajęć.

Przewidywane osiągnięcia ucznia:

- Zna i pielęgnuje tradycje wielkanocne, potrafi dostrzec ich piękno,
- Posiada usystematyzowaną wiedzę, swobodne wypowiada się na temat Świąt Wielkiej Nocy,
- Dokładnie wykonuje powierzoną pracę,
- Chętnie uczestniczy w przygotowaniach do Świąt Wielkanocy,
- Potrafi efektywnie współdziałać w grupie,
- Integracja uczniów poprzez wspólne przedsięwzięcie,

Opracowanie: Krystyna Żurawka

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 6107
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 1
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014