AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Beata Ziemba
Uroczystości, Scenariusze

"Kocham BabcięI Kocham Dziadka!" - scenariusz uroczystości

- n +

Kocham babcię! Kocham dziadka!"

Scenariusz uroczystości z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka zaprezentowanej 21 stycznia 2003 roku w Złocienieckim Ośrodku Kultury.

(Scenografię stanowi dekoracja umieszczona na kurtynie : napis - "KOCHAMY WAS - WNUCZĘTA", portret dziadków oraz drobne kwiaty).


KONFERANSJER 1 :

Dzień dobry, Państwu!

KONFERANSJER 2:

Dzień dobry!

KONFERANSJER 1:

Są święta w naszym kalendarzu najdroższe i najbliższe, bo wywołują falę marzeń najczulszych i najmilszych.

KONFERANSJER 2:

Ten nastrój udziela się wszystkim, ogarnia serca, dusze radością szczęścia i wesela, i czystych, wielkich wzruszeń.

KONFERANSJER 1:

Piękna jest rola babci i dziadka, chociaż nie jest prosta ani łatwa. Dziadkowie dla nas wnuków, mają cierpliwość, ciepło uśmiechów i kojące dotknięcie dłoni. Więc Wam dziś za to serdecznie dziękujemy i na krótki występ zapraszamy.

KONFERANSJER 2:

Na początek na scenę zapraszamy najmłodszych milusińskich naszej szkoły, uczniów klas pierwszych.

Dziecko /kl. 1a/:

Babcie bywają różne...,

Dziecko /kl. 1b/:

(przerywa i mówi): Moja to mi śpiewa...

Dziecko /kl. 1c/:

Moja mnie nauczyła, jak rozróżniać drzewa.

Dziecko /kl. 1d/:

Jeżeli mam gorączkę, to mi chłodzi głowę.

Dziecko /kl. 1a/:

Mnie ciepły szalik wiąże w mroźne dni zimowe.

Dziecko /kl. 2a/:

Mnie co dzień rano każe wypić kubek mleka. Lecz jak przyjdę do domu - babcia na mnie czeka...

Dziecko /kl. 2b/:

Moja ciężko pracuje. Gotuje i sprząta. Pierwsza wstaje raniutko, cały dzień się krząta.

Dziecko /kl. 2c/:

Moja jak biały królik - taka jest siwiutka, Ja się nią opiekuję - jest bardzo słabiutka.

Dziecko /kl. 3a/:

Moja babcia jest jeszcze prawie całkiem młoda! Chodzimy na wycieczki czy deszcz, czy pogoda.

Dziecko /kl. 3b/:

Moja do nas przyjeżdża na calutkie lato. Bardzo fajnie jest z babcią! Tak jakoś... bogato...

Dziecko /kl. 3c/:

Moja pokrzyczy czasem przyznaję, niestety, za to fenomenalnie robi mi omlety!

Dziecko /kl. 2a/:

Babcie bywają różne, lecz każdy pamięta.

Dziecko /kl. 2b/:

Że zawsze jednakowo kochają wnuczęta.

Dziecko /kl. 2c/:

To samo je cieszy, to samo raduje: nasz pocałunek, uśmiech i słowo dzię - ku - ję !!!

KONFERANSJER 1:

Rozmawiając ze swoimi dziadkami dowiedziałem się, że bardzo lubili tańczyć, chodzili na potańcówki. Sądzę, że myślami powrócą do tamtych dni oglądając taniec naszych koleżanek z zespołu "Smerfiki".

  • Występ zespołu tanecznego

    KONFERANSJER 2:

    A teraz opowiedzcie nam o swoich dziadkach!

    Dziecko /kl. 3a/:

    Babcia to są miłe ręce,
    Książka, herbatka słodka,
    Śmieszne słowa w dawnej piosence,
    Suknia dla lalki i szarlotka.


    Dziecko /kl. 3c/:

    Babcia to bajka, której nie znamy.
    Pudełeczka, perfumy, włóczka,
    Babcia to mama mojej mamy,
    A ja jestem jej wnuczka.


    Dziecko /kl. 3b/:

    Mój dziadzio jest dobry.
    Mój dziadzio wszystko naprawia:
    Gdy się zepsuje światło albo maszyna
    do szycia albo dzwonek przy drzwiach.

    Mój dziadzio umie zrobić latawca,
    a nawet łuk i strzały.

    Dziecko /kl. 3a/:

    Patrz, dziadziu, zepsuł się księżyc!
    Niedawno był okrągły,
    a dziś jest cały wyszczerbiony.
    Napraw księżyc, dziadziu!

    KONFERANSJER 1:

    Oglądaliśmy już taniec, teraz wysłuchajmy wiązanki kolęd w wykonaniu zespołu smyczkowego.

  • Występ zespołu smyczkowego

    KONFERANSJER 2:

    Kto chce jeszcze opowiedzieć nam o swojej babci i dziadku?

    KONFERANSJER 1:

    Zapraszamy na scenę uczniów z klas drugich. Oni przekonają nas o tym, że z rodzicami dobrze, ale... z dziadkami jeszcze lepiej.

    Dziecko /kl. 2a/:

    Kiedy tata basem huknie,
    kiedy mama cię ofuknie,
    kiedy patrzą na człowieka okiem złym -

    Dziecko /kl. 2b/:

    To do kogo człowiek stuka,
    gdzie azylu sobie szuka,
    to do kogo, to do kogo tak jak w dym ?

    Dziecko /kl. 2c/:

    U babci jest słodko,
    świat pachnie szarlotką.
    No, proszę, zjedz jeszcze ździebełko
    i głowa do góry!

    Dziecko /kl. 2a/:

    Odpędzę te chmury
    i niebo odkurzę miotełką.
    Nie ma jak babcia,
    jak babcię kocham.

    Dziecko /kl. 2b/:

    Bez babci byłby kiepski los.
    Jak macie babcię,
    to się nie trapcie,
    bo wam nie spadnie z głowy włos!

    Dziecko /kl. 2c/:

    U babci jest słodko,
    świat pachnie szarlotką,
    a może chcesz placka spróbować?
    Popijasz herbatkę
    i słońce nad światem
    już świeci jak złoty samowar.

    KONFERANSJER 2:

    Kochamy nasze babcie i naszych dziadków, nie tylko wtedy gdy jesteśmy mali, ale również wówczas gdy już dorastamy, dojrzewamy, zakładamy własne rodziny. Potwierdzeniem tego niech będzie wypowiedź kolegi z klasy trzeciej.

    Dziecko /kl. 3b/:

    Wszystkie wnuki, nawet duże,
    nawet takie po maturze,
    nawet takie z długą brodą aż po pas,
    niech do babci lecą z kwiatkiem
    i zaniosą na dokładkę
    tę piosenkę, którą śpiewa każdy z nas.

    KONFERANSJER 1:

    Na tę szczególną okazję dzieci z klas najmłodszych, które jeszcze nie uczęszczają na zajęcia chóru szkolnego przygotowały piosenkę pt. "Ta moja babunia". Powitajmy ich brawami, bo po raz pierwszy występują przed tak liczną publicznością i mają ogromną tremę.

  • Występ okolicznościowego chóru.

    KONFERANSJER 2:

    Kto nie lubi powideł babci, jej soków malinowych i porzeczkowych, sałatek?

    KONFERANSJER 1:

    Chyba każdy z nas biegnie do babci po takie smakołyki.

    Dziecko /kl. 3c/:

    Gdy lato się kończy, jesień rozpoczyna
    to nasza babunia czarować zaczyna,
    zjawiają się w kuchni przeróżne słoiki,
    w słoikach zamyka babcia smakołyki.
    Dżemy malinowe, powidła śliwkowe
    konfitury z wiśni, soki porzeczkowe,
    sałatki warzywne i suszona mięta
    to jest pełnia lata w słoiczkach zaklęta.

  • Występ chóru

    KONFERANSJER 2:

    Pora na życzenia.

    KONFERANSJER 1:

    Czego życzymy naszym kochającym babciom i dziadkom w dniu ich święta?

    Dziecko /kl. 1a/:

    Babcia czarodziejka zawsze ma dobrych rad cały kosz.

    Dziecko /kl. 1b/:

    Babcia czarodziejka, ona wie, co się je co ma tak dobry smak.

    Dziecko /kl. 1c/:

    Babcia czarodziejka daje nam zdrowia dar smaczny kęs, słodki czar.

    Dziecko /kl. 1d/:

    Babcia, dobra wróżka, ona zna czarów moc zaklęć sto.

    Dziecko /kl. 3c/:

    Z okazji Święta Babci
    ja dziś Babcię nauczę,
    jaka powinna być wnuczka
    i jaki powinien być wnuczek.

    Dziecko /kl. 3b/:

    Po pierwsze, proszę Babci -
    ja już od dawna uważam,
    że nic tak wnucząt nie zdobi,
    jak piękny uśmiech na twarzach.

    Dziecko /kl. 3a/:

    Uśmiech jest dobry na co dzień,
    a nie wyłącznie od święta,
    więc wnuczek ma się uśmiechać,
    a wnuczka ma być uśmiechnięta.

    KONFERANSJER 2:

    Życzenia można również przekazać dedykując piosenkę. Właśnie teraz "Atomówki" specjalnie zaśpiewają piosenkę dla naszych gości.

  • Piosenka w wykonaniu "Atomówek"

    KONFERANSJER 1:

    Powróćmy znowu do życzeń...

    Dziecko /kl. 1d/:

    Szary dzień.
    Szara mgiełka się snuje.
    W szarym kątku siedzę z szarym kotem.

    Dziecko /kl. 1c/:

    Ale przyjdzie - i mnie uratuje
    moja babcia, co ma serce - złote.

    Dziecko /kl. 1b/:

    Szary cień
    strzepnie z szarej kanapy,
    szary smutek przegna jednym ruchem ręki!

    Dziecko /kl. 1a/:

    I pogłaszcze szare kocie łapy.
    Powie: - znamy takie ładne piosenki!

    KONFERANSJER 2:

    A czy przygotowaliście dla dziadków jakąś niespodziankę?

    KONFERANSJER 1:

    Tak. Ponownie zapraszamy na scenę dziewczęta, tym razem pierwszaki, które zaprezentują nam taniec. A po ich występie powrócimy do dalszych życzeń.

  • Występ zespołu tanecznego

    Dziecko /kl. 2a/:

    Chociaż świat dokoła
    dziwny jest i wielki.
    A my tacy mali
    mali jak kropelki.

    Dziecko /kl. 2b/:

    Podajemy sobie ręce
    w zabawie i w piosence
    w ogródku przed domem.
    Na łące znajomej.

    Dziecko /kl. 2c/:

    Podajemy sobie ręce
    przez burze i przez tęcze
    pod gwiazdą daleką
    nad rzeczką i rzeką.

    Dziecko /kl. 1a/:

    - Babciu, zostań królową!
    Krzesło będzie tronem.

    Dziecko /kl. 1b/:

    A z gazety - dziadkowi
    wnuczek zrobi koronę!

    Dziecko /kl. 1c/:

    Powiedz, Babciu - Królowo!
    Dziadku - Królu, powiedz!

    Dziecko /kl. 1d/:

    Czy ucieszy was wnuczek,
    Gdy wam bajkę opowie?

    Dziecko /kl. 3b/:

    Co to za hałas? Skąd tyle krzyku?
    Każdy coś niesie w swoim koszyku.
    Każdy jest taki strasznie przejęty...

    Dzieci /kl. 2a, 2c/:

    Bo my dla babci mamy prezenty!

    Dziecko /kl. 2c/:

    Ta złota rybka,
    choć jeszcze mała,
    będzie życzenia babci spełniała.

    Dziecko /kl. 2a/:

    Niech pływa rybka
    w przejrzystej wodzie
    i trzy życzenia
    niech spełnia co dzień.

    Dziecko /kl. 3a/:

    A ja przynoszę buty bajkowe,
    lekkie, wygodne - siedmiomilowe.
    Takie akurat na babci nogę,
    żeby do sklepu skracały drogę!

    Dziecko /kl. 3c/:

    A ja stoliczek bajkowy mam,
    który się zawsze nakrywa sam!
    Na tym stoliczku - na zawołanie -
    zjawi się obiad albo śniadanie.

    Dziecko /kl. 1a/:

    A tu jest, babciu, książka z bajkami...
    Możesz ją wnukom czytać czasami!

    KONFERANSJER 2:

    Kolejnym przerywnikiem muzycznym będzie występ "Odlotowych agentek", które zaśpiewają o przyjacielu.

  • Występ "Odlotowych agentek"

    KONFERANSJER 1:

    Dziewczęta śpiewały, że przyjaciel potrzebny jest od zaraz. Babcia i dziadek potrzebni są od zawsze. Odprowadzą do szkoły, pomogą odrobić lekcje, poczytają bajeczkę...

    Dziecko /kl. 1b/:

    Idą dzieci do swej szkoły
    Bardzo wcześnie wstały.

    Dziecko /kl. 1d/:

    A ja wracam z kraju marzeń
    poduszkowcem białym.

    Dziecko /kl. 1c/:

    Potem babcia da obiadek
    I w lekcjach pomoże.

    Dziecko /kl. 1a/:

    I poczyta nam bajeczkę
    Gdy zimno na dworze.

    Dziecko /kl. 3a/:

    Nie pytajcie, nie pytajcie kogo wolę,
    Bo to sprawa, bo to sprawa całkiem prosta.
    Lepsza babcia, lepsza babcia niż sąsiadka,
    Bo to jest tylko, bo to jest tylko moja własna.

    Dziecko /kl. 3b/:

    Chociaż w szkole dużo dzieci
    I przyjaciół wiele.
    Ja swą babcię mam na co dzień,
    A nawet w niedzielę.

    Dziecko /kl. 3c/:

    Chociaż w szkole dobra zupka
    I jarzynka smaczna,
    Nikt gotować nie potrafi
    Tak jak moja babcia.

    KONFERANSJER 2:

    Słuchaliśmy już wiązanki kolęd w wykonaniu zespołu. Teraz przed nami występ - uczennicy klasy drugiej.

  • Kolędy na fortepian - w wykonaniu uczennicy.

    KONFERANSJER 1:

    Nigdy nie przypuszczaliśmy, że mucha i komar, mogą mieć coś wspólnego z dzisiejszym świętem. A jednak... Przekona nas o tym....

    Dziecko /kl. 3c/:

    Niechaj dziadzio z babunią
    Tak nam długo żyją,
    Póki komar i mucha
    Morza nie wypiją,
    A ty mucho, ty komarze,
    Pijcie wodę powoli,
    Aż się dziadzio i babcia
    Nażyją do woli.

    KONFERANSJER 2:

    Na zakończenie wszystkie dzieci mają jeszcze jedną niespodziankę. Wysłuchajmy jej....
    /dzieci biorące udział w przedstawieniu śpiewają popularną piosenkę - " Sto lat, sto lat niech żyją, żyją nam"./

    KONFERANSJER 1:

    Do widzenia.

    KONFERANSJER 2:

    Do widzenia. Żegnają Was:............. i ..................

    W programie wykorzystano:

    1. Iwona Fechner - Sędzicka, "Scenariusze szkolnych uroczystości".
    2. Elżbieta Doroszkiewicz, Krystyna Staszewska, "Scenariusze na cały rok".
    3. Barbara Bleja - Sosna, "Uroczystości szkolne".

    Opracowanie:
    Beata Ziemba

  • Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3914


    Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


    BAROMETR


    1 2 3 4 5 6  
    Średnia ocena: 6



    Ilość głosów: 1

    Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
    Dowiedz się więcej.