AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Alina Zdeb
Zawodowe, Scenariusze

Wiązanie cegieł w narożnikach prostokątnych - scenariusz lekcji z technologii

- n +

Wiązanie cegieł w narożnikach prostokątnych.

Scenariusz lekcji w kl.I ZSZ- murarz


I. CELE LEKCJI:

1.Cel ogólny:

Zapoznanie z zasadami wykonywania narożników prostokątnych.

2. Cele operacyjne:

Uczeń powinien:

  • podać zasady wykonywania narożników
  • umieć ułożyć z klocków i narysować wiązanie cegieł w narożnikach prostokątnych murów jednakowej grubości
  • umieć ułożyć z klocków i narysować wiązanie cegieł w narożnikach prostokątnych murów różnej grubości

    II. FORMA PRACY:

    Praca w grupach 4-osobowych.

    III. METODA PRACY:

    Pogadanka, pokaz, ćwiczenia.

    IV. ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

    Foliogramy, tablica wyłożona miękką wykładziną i klocki("cegły") z rzepami, zestawy klocków("cegieł") i kartki z tematami ćwiczenia dla poszczególnych grup

    V. PRZEBIEG LEKCJI:

    1. Część nawiązująca

    - Przypomnienie przez uczniów zasad wykonywania warstwy wozówkowej i główkowej oraz ich zakończenia w murach różnej grubości w wiązaniu pospolitym
    - Podział uczniów na grupy

    2. Realizacja tematu

    - Pogadanka o zastosowaniu narożników muru w praktyce
    - Objaśnienie zasad wykonywania narożników w dwóch kolejno po sobie następujących warstwach (zasady przedstawione na foliogramie są widoczne dla uczniów przez cały czas wykonywania ćwiczenia)
    - Pokazanie przykładu kolejnych dwóch warstw muru w narożniku i omówienie go
    - Rozdanie kartek z tematami i omówienie wykonania ćwiczenia (Czas na wykonanie zadania wynosi 10 minut. Układacie dwie kolejne warstwy cegieł: główkową i wozówkową jedna na drugiej wykorzystując przygotowane klocki. Możecie korzystać z zasad przedstawionych na foliogramie. Wybieracie lidera grupy, który zaprezentuje rozwiązanie zadania na tablicy.)
    - Układanie przez poszczególne grupy wyznaczonych narożników.
    - Przedstawienie wyników pracy przez liderów poszczególnych grup (układają warstwy narożników posługując się klockami z rzepami i tablicą lub rysują je na zwykłej tablicy)

    3. Zakończenie lekcji:

    - Podsumowanie ćwiczenia (wskazanie ćwiczeń wykonanych prawidłowo oraz tych, w których wystąpiły błędy)
    - Odpowiedzi na pytania uczniów
    - Podanie i omówienie zadania domowego (narysować w zeszycie układy cegieł w narożnikach prostokątnych w co najmniej dwóch murach różnej grubości)

    Taka forma realizacji tematu pozwala na maksymalne zaktywizowanie uczniów i przynosi oczekiwane efekty. Może być zastosowana do realizacji kolejnych tematów z wiązań cegieł.

    Opracowanie:
    mgr inż. Alina Zdeb

  • Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2586


    Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


    BAROMETR


    1 2 3 4 5 6  
    Oceń artukuł!



    Ilość głosów: 0

    Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
    Dowiedz się więcej.