Katalog

Dorota Baraniecka
Wychowanie do życia w rodzinie, Scenariusze

"Ja i moja rodzina" - scenariusz zajęć wychowania do życia w rodzinie do klasy V

- n +

Scenariusz zajęć

"Wychowania do życia w rodzinie"

Klasa - V

Temat - Ja i moja rodzina

Treść:
- pojęcie rodziny
- podstawowe funkcje rodziny z podkreśleniem miejsca dziecka w rodzinie

Cele - po przeprowadzonej lekcji uczeń powinien:
- znać pojęcie - rodzina
- potrafi określić swoje miejsce w rodzinie

Metody i formy pracy - burza mózgów, niedokończone zdania

Środki dydaktyczne - magnetofon z nagraniami spokojnej muzyki, zdjęcia rodzinne, duże karki papieru, mazaki, karteczki kolorowe

Przebieg lekcji


  • uczniowie siedzą w grupach
  • cichutko gra muzyka
    1. Krzyżówka - hasło stanowi temat lekcji - Ja i moja rodzina.
  • Nauczyciel zapisuje temat na tablicy

    Krzyżówka w programie PAINT


    1. Może zastąpić mięso. (soja)
    2. Kto opiekuje się dzieckiem? (mama)
    3. Najważniejsze uczucie w rodzinie. (miłość)
    4. Napój noworodka. (mleko)
    5. Mają dużo witamin. (owoce)
    6. Komórka rozrodcza ptaków. (jajko)
    7. Mama mojej mamy. (babcia)
    8. Tłoczy krew w naczyniach. (serce)
    9. Bez niej nie ma życia na ziemi. (woda)
    10. Lubi bawić się zabawkami. (dziecko)
    11. Kręci się w oku, gdy coś cię boli. (łza)
    12. Najdroższe dla człowieka. (życie)
    13. Potrzebny do oddychania. (tlen)
    14. Głowa rodziny. (tata)

    (nauczyciel włącza muzykę)

    2. Uczniowie w grupach oglądają zdjęcia rodzinne. Wymieniają poglądy. Opowiadają o sobie wskazując siebie na zdjęciach.

    3. Niedokończone zdania -

    Rodzina to -...................

    Uczniowie dopowiadają koniec zdania.

    4. Uczniowie w grupach przyklejają małe karteczki z napisem -

    Czego nauczyłem się od...

    Od mamy Od taty Od rodzeństwa


    od mamy - gotować zupę, prasować, malować oczy...
    od taty - grać w piłkę, przybijać gwoździe, naprawiać rower...
    od rodzeństwa - różnych zabaw, kłamać...

    5. Technika ABC - Co ja mogę dać rodzinie?



    (uczniowie piszą, np. C - czułość, D - dobro, F - figle, G - gotowość,
    Ł - łzy szczęścia, M - miłość, R - rozum, S - szczęście, O - opieka...)

    6. Praca indywidualna - Określenie swego miejsca w rodzinie

    Polecenie - Masz 5 cegieł z nazwami członków rodziny. Zbuduj dom wskazując swoje miejsce w rodzinie. np.:



    ja  1;  tata  2;   mama  3;  rodzeństwo  4;  dziadkowie  5

    7. Podsumowanie lekcji

    Opracowanie:
    Dorota Baraniecka
    SP Kotla

  • Wyświetleń: 19978


    Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.