AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Hałaczkiewicz
Język niemiecki, Konspekty

"Essen und Trinken - Festigung des Materials". Konspekt zajęć edukacyjnych z języka niemieckiego dla klasy I gimnazjum.

- n +

Essen und Trinken - Festigung des Materials

KONSPEKT ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO DLA KLASY I GIMNAZJUM

Cele zajęć:
- dydaktyczny - określanie nazw artykułów spożywczych i napojów, ceny, określanie jednostek miary, wyrażanie życzenia, system monetarny w krajach niemieckojęzycznych; koniugacja czasowników essen i trinken w lp. i mn., czasownik modalny möchten;

- kształcący - kształtowanie poprawnej wymowy, umiejętności mówienia, doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu;

- wychowawczy - uczniowie mają świadomość obrazu kulturalnego, stylu życia oraz usposobienia ludzi zamieszkujących kraje niemieckiego obszaru językowego, dobrze radzą sobie w kręgu klasowym i w grupie, potrafią planować i organizować własną pracę, efektywnie współdziałają z zespołem, posiadają umiejętność twórczego rozwiązywania problemów, potrafią zachować się kulturalnie podczas gry dydaktycznej, aktywnie uczestniczą w zajęciach.

Metody pracy:
- programowa z wykorzystaniem podręcznika programowego
- praca pod kierunkiem nauczyciela, z wykorzystaniem różnych środków dydaktycznych
- drama
- gry dydaktyczne

Formy:
- frontalna
- praca indywidualna, zbiorowa oraz w parach i grupach

Środki dydaktyczne:
- magnetofon
- kaseta
- rekwizyty przygotowane przez uczniów (karta dań, dekoracja restauracji, sklepu, owoce, warzywa, napoje, banknoty EURO)
- podręcznik i zeszyt ćwiczeń "Was ist los?1"

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Faza organizacyjna:
Powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności, zapisanie tematu.

2. Faza wprowadzająca:
Rozgrzewka językowa- uczniowie kolejno siadają na krześle, mając zawiązane przepaską oczy, wybierają z kosza po jednym owocu lub warzywie i wymieniają głośno jego nazwę.

3. Faza główna (Dominanta zajęć):
- Prezentacja przygotowanych przez uczniów scenek teatralnych:
- Im Geschäft
- Im Restaurant
- Das Frühstück bei Familie Müller.

4. Faza relaksacyjna: Uczniowie śpiewają piosenki:
- Freunde
- Das Hobby-Lied
- Ich bin Ausländer

5. Faza podsumowująca:
- Hörtext: "Werbung" LB S.60 - uczniowie słuchają reklam produktów spożywczych, mając przed oczami obrazki. Po wysłuchaniu każdej reklamy uczniowie wybierają obrazek, który pasuje do reklamowanego produktu.

- Gra dydaktyczna: nauczyciel pisze na tablicy słowo: MINERALWASSER. Zadaniem uczniów jest ułożenie jak największej ilości nowych słów, które powstaną po przestawieniu liter.

- Uczniowie otrzymują karty pracy; ich zadaniem jest zakreślenie jednego produktu, który nie pasuje do grupy pozostałych.

6.Zadanie domowe:
PROJEKT: Uczniowie projektują jadłospis na uroczystą kolację dla swojej rodziny.

Opracowanie: Agnieszka Hałaczkiewicz
nauczycielka Publicznego Gimnazjum
w Pajęcznie

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 9755


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 4.4



Ilość głosów: 5

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.