AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Hałaczkiewicz
Język niemiecki, Konspekty

"Körperteile - Festigung des Materials". Konspekt zajęć edukacyjnych z języka niemieckiego dla klasy II gimnazjum.

- n +

Körperteile - Festigung des Materials

Cele zajęć:

- dydaktyczny - utrwalenie nazw części ciała, formułowanie pytania o samopoczucie, o dolegliwości, udzielanie rad oraz informacji o stanie zdrowia; odmiana czasownika müssen, zaimki osobowe w celowniku;
- kształcący - kształtowanie poprawnej wymowy, umiejętności mówienia, doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz pisania;
- wychowawczy - uczniowie dobrze radzą sobie w kręgu klasowym i w grupie, potrafią planować i organizować własną pracę, efektywnie współdziałają z zespołem, potrafią zachować się kulturalnie podczas gry dydaktycznej, aktywnie uczestniczą w zajęciach.

Metody pracy:
- programowa z wykorzystaniem podręcznika programowego
- praca pod kierunkiem nauczyciela, z wykorzystaniem różnych środków dydaktycznych
- drama
- gry dydaktyczne

Formy:
- frontalna
- praca indywidualna, zbiorowa oraz w parach i grupach

Środki dydaktyczne:
- projektor
- magnetofon
- foliogramy
- kaseta
- rekwizyty przygotowane przez uczniów
- podręcznik i zeszyt ćwiczeń "Was ist los?"

Przebieg zajęć:

1. Faza organizacyjna (powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności, zapisanie tematu zajęć)

2. Faza wprowadzająca: zadaniem uczniów jest wypisanie wszystkich części ciała, jakie widzą na obrazie F. Leger'a "Die Tänzerinnen mit den Vögeln"

3. Faza główna: (Dominanta zajęć)

- Gra dydaktyczna: nauczyciel rozdaje uczniom kolorowe karteczki, na których zapisują swoje imiona, uczniowie wrzucają karteczki do pudełka i losują po jednej; następnie opisują osobę, której imię wylosowali, a zadaniem klasy jest odgadnięcie, o kogo chodzi.

- Prezentacja scenek przygotowanych przez uczniów:
- Das Examen in Medizin
- Beim Arzt

- Rozumienie ze słuchu: uczniowie słuchają dialogu z kasety, a następnie wykonują ćwiczenie typu PRAWDA - FAŁSZ i odpowiadają na pytania do tekstu (ćwicz. d2 / d3 ze str. 66 w zeszycie ćwiczeń).

4.Faza relaksacyjna: uczniowie śpiewają popularną piosenkę młodzieżową "So bist du".

5.Faza podsumowująca: pantomima - uczniowie za pomocą gestów i mimiki pokazują przysłowia, w których występują części ciała; zadaniem klasy jest odgadnięcie przysłów.

6. Zadanie domowe: Ćwicz. e 1 ze str. 68 w zeszycie ćwiczeń: uczniowie uzupełniają brakujące przysłowia, w których występują części ciała.

Opracowanie: Agnieszka Hałaczkiewicz
nauczycielka Publicznego Gimnazjum
w Pajęcznie

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 6991


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.