AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Joanna Szynkielewska
Uroczystości, Scenariusze

Scenariusz występu klasowego z okazji "Pierwszego Dnia Wiosny"

- n +

Scenariusz występu klasowego na "Pierwszy Dzień Wiosny"

Dwudziesty pierwszy marca czyli Pierwszy Dzień Wiosny to wyjątkowy dzień. Uczniowie nazywają go Dniem Wagarowicza i najchętniej uciekliby właśnie wtedy na wagary. Aby tego uniknąć, zdecydowanie warto urządzić go w szkole. Uczniowie zamiast myśleć o wagarach skupiają się na tym, co zaprezentować innym klasom. Wiosenną imprezę przygotowali uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 54 w Łodzi w roku szkolnym 2001/ 2002. Każda klasa miała przygotować występ związany tematycznie z wiosną. Prezentacjom towarzyszyły narzucone zasady. Poszczególne zespoły miały przedstawić między innymi: "Wiosenną miłość", "Piosenki o wiośnie", "Wiosnę w poezji" oraz "Reklamę" związaną tematycznie z tą porą roku.

Przedstawiony niżej scenariusz to występ pod hasłem "Reklama" klasy IV A (której byłam wychowawcą)

"Wiosna i Spółka"

Scenka I.

Biuro, napis firmy "Wiosna i Spółka", na biurku telefon, dokumenty, wazon z kwiatami, przy biurku dziewczynka w lekkim, wiosennym stroju. Uczeń - Żonkil ubrany w żółty strój z papierowymi lub prawdziwymi kwiatami, w ręku trzyma widoczny telefon komórkowy.
Dzwoni telefon:


Pierwiosnek:
Tu Biuro Wiosna i Spółka, zastępca Wiosny - Pierwiosnek przy telefonie, dzień dobry, słucham.

Żonkil:
Dzień dobry. Czy zastałem Wiosnę?

Zastępca:
Niestety, nie ma jej w biurze. Pracuje w terenie. Jest bardzo zajęta. Dziś już na pewno nie pojawi się w firmie. A w czym mogę pomóc?

Żonkil:
Nie, dziękuję. Chciałbym rozmawiać z samą Wiosną. Do widzenia. Zastępca:
Do widzenia. Przepraszam, a może pomogłoby Biuro Wiosennych Kwiatków? Oto ich numer: kwiatek, słońce, kropka, trawka.

Żonkil:
Dziękuję, spróbuję.

Scenka II.

Biuro, napis "Biuro Wiosennych Kwiatków", przy biurku siedzi ucharakteryzowana na kwiatek osoba, przed nią telefon, dokumenty.
Dzwoni telefon:


Krokus:
Tu Biuro Wiosennych Kwiatków, Krokus, słucham.

Żonkil:
Cześć! Mówi Żonkil. Czy moglibyście mi pomóc? Potrzebuję pomocy
Wiosny. Chciałbym już rozkwitnąć. Ale jest zimno i nie ma słońca. Co robić?

Krokus:
Przykro mi. Nie potrafimy ci pomóc. Tylko Wiosna mogłaby coś zrobić. My radzimy sobie sami. Ja już wyrosłem, jestem całkiem rozwinięty, przebiśniegi dawno wychyliły łebki ze śniegu. Inne kwiatki też jakoś sobie radzą.

Żonkil:
To trudno. Dziękuję. A może znasz numer do Biura Zwierząt?

Krokus:
Już ci podaję: norka, trawka, słoneczko, kropka.

Żonkil:
Dzięki, spróbuję u zwierzaczków.

Scenka III.

Biuro, napis "Biuro Zwierząt Śpiących w Zimie", na biurku telefon, dokumenty, przy biurku osoby przebrane za Jeża i Niedźwiedzia.
Dzwoni telefon:

Jeż:
Tu Biuro Zwierząt Śpiących w Zimie, mówi Jeż, słucham.

Żonkil:
Witajcie przyjaciele. Żonkil z tej strony. Mam wielki problem, może mi pomożecie. Nie mogę rozkwitnąć, czekam już tak długo, chyba na mnie pora. A tu nie ma Wiosny. Bez niej nic nie zrobię. U mnie w ogródku jest zimno, nie ma słońca. Nie mogę sobie poradzić. Może macie dla mnie jakąś radę?

Jeż:
To rzeczywiście trudna sprawa. My zwierzęta budzimy się wtedy, gdy czujemy Wiosnę w pobliżu. Na przykład Niedźwiedzie już się obudziły, wędrują po lesie, Świstak dawno wybrał się w góry. A ja siedzę tu w biurze, załatwiam zaległe sprawy, no i odbieram takie telefony jak twój. Cóż ci mogę poradzić? Musisz skontaktować się z Wiosną.

Żonkil:
Próbowałem, ale w biurze jej nie ma. Pewnie biega gdzieś po polach. Jak się z nią skontaktować?

Jeż:
Jak to, jak? Przez telefon komórkowy. Niedawno dostała od bocianów, przywiozły jej z Włoch superkomórkę. Nazywa się Promyk. Podały mi numer. Zapamiętaj: kropka, słońce, kropka, chmurka, pierwiosnek, słońce.

Żonkil:
A w jakiej sieci?

Jeż:
Zaraz, zaraz, jak to się nazywa? Aha, już wiem - Plus Słońce!

Żonkil:
Dzięki. Już dzwonię.

Scenka IV.

Park, łąka lub ogródek, Żonkil z telefonem komórkowym, Wiosna - dziewczynka ubrana w lekką, kolorową sukienkę, z wiankiem na głowie.
Dzwoni telefon:


Żonkil:
Dzień dobry, tu Żonkil.

Wiosna:
Witam pięknie, Wiosna przy telefonie.

Żonkil:
Kochana Wiosno! Jak dobrze, że mogę z tobą porozmawiać. Błagam, pomóż mi. Pora już wyrosnąć w ogródku, a ja nie mam siły. Nie ma słońca, zimno, plucha, zrób coś!

Wiosna:
Drogi kwiatuszku, wiem, że czekasz na mnie. Nie mogę być jeszcze u ciebie. Zatrzymałam się na północy Polski, przebiegłam przez pola, lasy, łąki i ogródki. Mam nadzieję, że wszystko już będzie rosnąć i kwitnąć. Teraz wędruję dalej.

Żonkil:
To kiedy u mnie będziesz?

Wiosna:

Widzę, że jesteś niecierpliwy. Już niedługo będę u ciebie. Myślę, że jutro, no najdalej pojutrze będziesz mógł rozkwitnąć, pozostałe żonkile w ogródku też. Rzeczywiście już na was czas.

Żonkil:
Bardzo dziękuję. Jesteś kochana. Właśnie na to czekałem. Jesteś wspaniała!

Wszyscy razem:

- Nie ma to jak telefon komórkowy!
- Można rozmawiać nawet z Wiosną!
- Niech żyje Wiosna!
- Brawo telefon Promyk!
- Najlepszy zasięg - w sieci Plus Słońce!


Przedstawienie wzbogacają uczniowie siedzący w tle. Są ubrani w kolorowe stroje, niektórzy trzymają w dłoniach papierowe kolorowe kwiaty, rysunki słońca, chmurek, deszczu, ptaków i innych elementów wiosny. Niektórzy uczniowie mają przy sobie rowery, hulajnogi, deskorolki. Podkładem muzycznym może być nagranie ptasich głosów.

Opracowanie: mgr Joanna Szynkielewska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 6530


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 3

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.