Katalog Krystyna Witwicka Język niemiecki, Scenariusze Die berühmtesten Sehenswürdigkeiten in Berlin - scenariusz lekcji języka niemieckiego z wykorzystaniem InternetuDie berühmtesten Sehenswürdigkeiten in Berlin.W dobie "społeczeństwa informacyjnego" coraz większą rolę odgrywa Internet.SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA NIEMIECKIEGO Z WYKORZYSTANIEM INTERNETU Lekcja przeprowadzona w klasie pierwszej liceum - profil rozszerzony. Uczniowie kontynuują naukę języka niemieckiego rozpoczęta w gimnazjum. Na realizację tematu przeznaczono dwie godziny lekcyjne; praca przy komputerze - jedna godzina lekcyjna. Druga godzina lekcyjna - prezentacja poszczególnych zabytków w wykonaniu uczniów. Cel główny: - poznanie zabytków Berlina Cele szczegółowe: - rozwijanie sprawności rozumienia tekstu czytanego - poszerzanie słownictwa z wykorzystaniem tekstu w Internecie - kształcenie umiejętności pracy w zespole - rozwijanie jego kreatywności Cele ogólnowychowawcze: - rozwijanie wśród uczniów ciekawości i otwartości wobec innych kultur, szczególnie kultur krajów niemieckojęzycznych - rozwijanie umiejętności pracy zespołowej przy komputerze - rozwijanie u uczniów motywacji do nauki języka niemieckiego - rozwijanie umiejętności wykorzystania doświadczeń nabytych na zajęciach informatyki Metody: - praca przy komputerze - praca w sieci Internet w poszukiwaniu danych Formy: - praca w grupach Środki dydaktyczne: - komputer - mapa Niemiec - fotografie poszczególnych zabytków Berlina przygotowane wcześniej przez nauczyciela Przebieg lekcji: 1. Sprawy organizacyjno - porządkowe (ok. 5 min) - podział na grupy; przy każdym komputerze pracuje dwie osoby 2. Część nawiązująca: uczniowie odpowiadają, co wiedzą na o Niemczech. (Powtórzenie z ostatniej lekcji.) 3. Część właściwa: - sformułowanie tematu - "Die berühmtesten Sehenswürdigkeiten in Berlin" - podanie poleceń: - Welche Sehenswürdigkeiten kann man in Berlin bewundern? - Beschreibe eine. (Każda grupa losuje przygotowane wcześniej przez nauczyciela fotografie zabytków; wylosowany zabytek ma opisać) - Na wykonanie zadania uczniowie mają 25 min. Dla ułatwienia nauczyciel podaje adresy wyszukiwarek i stron tematycznych, np. www.yahoo.de, www.klug-suchen.de www.berlin.de, http://www.kulturplanung.de/7%20Fotogalerie.htm, Uczniowie szukają informacji w Internecie, korzystają ze słownika multimedialnego, nauczyciel kontroluje przebieg pracy, pomaga i doradza. Informacje uczniowie zapisują do zeszytów. Po skończonej pracy wyjaśniane są nowe słowa, frazy i pojęcia związane z zabytkami. By wizualnie zapamiętać walory zabytków Berlina i poznać atmosferę miasta pod koniec lekcji uczniowie oglądają poszczególne zabytki obracające się o 3600 na: http://de.travel.yahoo.com/ipixcities/berlin.html Jako zadanie domowe każda grupa ma przygotować krótką prezentację danego zabytku korzystając z danych zdobytych podczas lekcji oraz z plakatu, folderu itp. przygotowanego samodzielnie w domu. Do realizacji tego tematu przeznaczona jest też druga godzina lekcyjna, przeprowadzona już w klasie językowej, gdzie każda grupa wykonuje przygotowaną w domu prezentację danego zabytku. Przebieg drugiej lekcji zależy od kreatywności i pomysłowości uczniów. Opracowanie: Krystyna Witwicka Wyświetleń: 5688
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |