AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Małgorzata Charubin
Język polski, Scenariusze

"Gościu siądź pod mym liściem a odpocznij sobie..." - odkrywamy piękno renesansowej reklamy. Scenariusz lekcji języka polskiego w pracowni komputerowej.

- n +

"Gościu siądź pod mym liściem a odpocznij sobie..." - odkrywamy piękno renesansowej reklamy. Scenariusz lekcji języka polskiego w pracowni komputerowej.

CELE OPERACYJNE.
UCZEŃ:
- tworzy tekst reklamowy w programie Power Point.
- dostrzega fakt, że fraszka J. Kochanowskiego jest swoistą reklamą drzewa, jego zalet.
- zna środki językowe reklamy.
- określa cel i intencje przekazów reklamowych.
- krytycznie odbiera przekazy reklamowe.
- tworzy notatkę zalet lipy
- posługuje się adresami internetowymi wyszukiwarek

METODY PRACY: praca z tekstem,burza mózgow, dyskusja, praca z edytorem tekstu
i programem Power Point.

FORMY PRACY: praca w grupach.

POMOCE DYDAKTYCZNE: stanowiska komputerowe z dostępem do internetu i programu Power Point, teksty fraszki J. Kochanowskiego: "Na lipę", multimedialna encyklopedia (www.wiem.onet.pl/wiem)

Przebieg lekcji

1. Rozmowa na temat reklamy . Co to jest reklama? Gdzie i kiedy spotykamy się z nią?
Jaki jest jej cel? Co jest intencją osoby mówiącej? Gdzie i kiedy spotykamy się z nią?

2. Porównanie wypowiedzi uczniów z definicją słownikową zawartą w multimedialnej encyklopedii (wiem.onet.pl/wiem).
Zapis tematu lekcji: "Gościu siądź pod mym liściem, a odpocznij sobie...-" odkrywamy piękno renesansowej reklamy.

3. Zapis wniosków:
a) celem reklamy jest informowanie o towarach, ich zaletach, wartości, miejscach i możliwości zakupu.
b) intencją nadawcy może być:
- informowanie
- nakłanianie
- zachęta.
- przypomnienie
Uczniowie podają przykłady znanych reklam.

4. Zebranie przykładów najczęściej pojawiających się w reklamie słów i wyrażeń:
- czy kupiłeś już...
- musisz, powinieneś,należy, trzeba...
- mamy dla ciebie..
- najlepszy, idealny, najbardziej...
- naprawdę warto...
- tylko u nas...
- za jedyne...
- niepowtarzalna okazja, promocja...
Stwierdzają, że należy krytycznie podchodzić do treści reklam.

5. Praca z tekstem fraszki zapisanej w pulpit => moje dokumenty => fraszka . Wskazanie zalet lipy . Co lipa oferuje gościowi? (np.: cień, schronienie przed słońcem, ptasi koncert, świetne miejsce wypoczynku, ukojenie i relaks, ochłoda i orzeźwienie, miód.

6. Formułują wniosek, że fraszka J. Kochanowskiego jest swoistą reklamą drzewa, jego zalet.

7. Tworzą prezentację w programie Power Point- współczesną reklamę jednego z najokazalszych lub najstarszych drzew w swojej okolicy:
Menu => start => programy => Microsoft Power Point => szablon projektu => tło => nowy slajd
(z obrazkiem) => ok.

8. Zapisują dokument:
Plik => zapisz jako => prezentacja z numerem stanowiska.

9. Udostępniają prezentacje pozostałym grupom:
Pulpit => moje dokumenty.

10. Omówienie i ocena prezentacji.

11. Praca w domu
Zareklamuj wybrane czasopismo młodzieżowe. Wykorzystaj wiadomości z lekcji.

12. Wypełnienie kart ewaluacyjnych.

Na podstawie materiałów z kursu: "Intel - Nauczanie Ku Przyszłości"

Opracowanie: Małgorzata Charubin

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3601


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.