Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Teresa Pytaszyńska
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Stół wielkanocny - scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie III

- n +

Stół wielkanocny - scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie III

Temat bloku: Zbliża się Wielkanoc.

Temat dnia: Stół wielkanocny.

Cel ogólny: Pielęgnowanie tradycji

Cele operacyjne:
Uczeń potrafi

- wyjaśnić znaczenie słowa "tradycja"
- przeczytać ze zrozumieniem treść wiersza
- podczas głośnego czytania zastosować się do interpunkcj i - poznać
charakterystyczne symbole wielkanocnego stołu
- przystroić wielkanocny stół
- samodzielnie uzupełnić tekst z lukami oraz rozwiązać zadania z wyrażeniami dwumianowanymi.
- zapoznać się z piosenką "Na świątecznym stole"

Metody pracy:
- słowna
- pokaz
- praktycznego działania

Formy pracy:
- indywidualna jednolita i zróżnicowana
- grupowa

Przebieg zajęć:

1. Dzieci siedzą w kręgu na dywanie.
Następuje powitanie z maskotką - kurczaczkiem, który towarzyszy dzieciom przez ostatnie przedświąteczne dni. Dzieci otrzymują od nauczyciela temat dnia - podany na ucho. Hasło przekazywane jest kolejnym osobom . Ostatnia osoba podaje głośno hasło brzmiące "Wielkanocny stół". Hasło zostaje zapisane na tablicy.

2. Przypomnienie o nadchodzących świętach.
Rozmowa na temat, dlaczego są to radosne święta oraz jak powinniśmy się podczas nich zachowywać. Ustalenie, gdzie odbywa się pierwsze uroczyste świąteczne spotkanie z rodziną. Spotkanie przy stole jest tradycją świąteczną. Zwrócenie uwagi na pojawiające się hasło "tradycja". Praca ze słownikiem języka polskiego - odszukanie znaczenia słowa.

3. Powrót do miejsc pracy.
Zapisanie przez uczniów tematu zajęć oraz zapisanie wyjaśnienia słowa "tradycja". Ciche czytanie wiersza "Wielkanocny stół". Rozmowa na temat treści wiersza, która pozwala określić poziom zrozumienia. W dalszej części chętni uczniowie, głośno odczytują wiersz z właściwą intonacją, tempem i znakami interpunkcyjnymi.

4. Przejście na środek klasy, przystrajanie wielkanocnego stołu.
Stół zostaje przykryty obrusem, pojawiają się kolorowe palmy, udekorowany koszyczek, cukrowy baranek, babka oraz jajka. Następuje omówienie charakterystycznych potraw wielkanocnych (w toku zajęć nauczyciel nawiązuje do wybranych symboli). Dzieci dobierają odpowiednie podpisy i umieszczają na tablicy. Następuje omówienie pisowni umieszczonych na tablicy wyrazów.

5. Uczniowie podchodzą do stolików, na których leżą zadania do wykonania. Zadaniem dzieci jest ponumerowanie kolejnych etapów malowania jajka i według tej kolejności odczytanie liter na polach.

6. Przypomnienie wyrażeń dwumianowanych: gram, dekagram, kilogram, tona; metr, centymetr, milimetr; grosz, złoty - praca zbiorowa.

7. Ćwiczenia związane z wyrażeniami dwumianowanymi - praca indywidualna.

8. Zabawa. Uczniowie otrzymują pocięte pocztówki przedstawiające motywy
świąteczne. Odszukują i dobierają elementy. W dalszej części każdy uczeń otrzymuje kolorowe jajeczka, które posłużą do rzutów do celu. Po zakończeniu zabawy uczniowie otrzymują jajeczka, którymi rzucają do celu.

9. Następnie uczniowie otrzymują tekst piosenki "Na świątecznym stole". Następuje prezentacja i omówienie. Uczniowie śpiewają piosenkę ustawieni wokół stołu.

10. Rozwiązywanie rebusów na dywanie. Hasłami są produkty potrzebne do wykonania babki wielkanocnej.

11. Powrót do stolików i wykonywanie kolejnych zadań. Uczniowie mają za zadanie podpisać elementy obrazka (nakryty stół wielkanocny) i wpisać właściwe litery w poszczególne zdania.

TEKST
E...ka pomaga mamie przygotować ś...iąteczny obia... . Ju... zrobiły u...ka z grzy...kami. Na drugie danie przygotują ry... i kurczaka w potra...ce. Na deser będzie sło...ka ba...ka i ro...ki ze śli...kami.

Następuje czytanie rozwiązania.

12. Na zakończenie dzieci zasiadają do stołu i częstują się świątecznymi potrawami wcześniej składając sobie życzenia.

13. Zakończenie zajęć.

Opracowanie: Teresa Pytaszyńska
nauczyciel nauczania zintegrowanego

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 6771
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014