AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Tomasz Mendyk
Sztuka, Scenariusze

Ilustracja za pomocą kleksów i plam utworu Edwarda Griega "W grocie Króla Gór" - scenariusz lekcji sztuki

- n +

Ilustracja za pomocą kleksów i plam utworu Edwarda Griega "W grocie Króla Gór" - scenariusz lekcji sztuki

Klasa: V SP

Czas: 2 godziny lekcyjne

Cele lekcji:
- zaznajomienie z wybranymi wybitnymi dziełami muzycznymi różnych epok
- zapoznanie się z nowymi technikami przydatnymi przy odbiorze muzyki (płyta kompaktowa)
- rozwijanie wyobraźni
- poznawanie nowych technik malarskich

Metody:
- percepcja utworów muzycznych
- obserwacja
- działalność plastyczna

Forma: praca indywidualna

Środki dydaktyczne: odtwarzacz CD, płyta CD, blok rysunkowy, farby plakatowe, zeszyt "Muzyka Mistrzów", ilustracje z wizerunkiem Edwarda Griega.

Przebieg zajęć:

1. Czynności porządkowe.
Nauczyciel sprawdza czy uczniowie posiadają wszystkie przybory potrzebne do przeprowadzenia lekcji.

2. Wprowadzenie.
Krótka rozmowa na temat znanych z baśni, podań i legend stworków takich jak: krasnale, trole, gnomy, skrzaty. Próba wyjaśnienia jaką rolę spełniają one w folklorze różnych narodów.

3. Przedstawienie uczniom postaci kompozytora Edwarda Griega.
Podanie najistotniejszych informacji na temat życia i twórczości E. Griega. Pokaz ilustracji przedstawiających kompozytora.

4. Omówienie treści utworów z suity "Peer Gynt"
Omówienie treści utworów ze zwróceniem uwagi na nastrój panujący w poszczególnych częściach suity.

5. Wysłuchanie utworu "Poranek" z suity "Peer Gynt"
Słuchanie utworu poprzedzone jest pytaniem czy uczniowie słyszeli już kiedyś tę melodię i w jaki nastrój uch ta melodia wprowadza.

6. Przypomnienie treści utworu "W grocie Króla Gór".

7. Wysłuchanie utworu "W grocie Króla Gór".
Przed słuchaniem, zwrócenie uwagi uczniów na zupełnie odmienny nastrój panujący w tym utworze.

8. Próba wyobrażenia sobie troli tańczących w grocie.
Swobodna wymiana myśli - wyobrażeń na temat postaci występujących w utworze.

9. Przedstawienie techniki plastycznej, polegającej na rozdmuchiwaniu plam i kleksów.
Dokładne omówienie wyżej wymienionej techniki, połączone z pokazem przykładowych prac wykonanych tą właśnie techniką plastyczną.

10. Wykonanie prac.
Każdy z uczniów wykonuje indywidualną pracę. Nauczyciel kontroluje sposób wykonania i w razie potrzeby służy swoją pomocą.

11. Ocena prac.
Każda praca zostaje oceniona z krótkim umotywowaniem.

12. Podsumowanie lekcji.
Przypomnienie wiadomości poznanych w trakcie tych zajęć. Nagrodzenie oceną bardzo dobrą uczniów najbardziej aktywnych i posiadających największy zasób wiedzy na omawiany temat.

13. Zakończenie lekcji.

Opracowanie: Tomasz Mendyk

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2801


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.