Katalog Ryszard Maj Zawodowe, Konspekty Działalność wojewódzkich sądów administracyjnych - konspekt lekcji z przedmiotu elementy prawaDziałalność wojewódzkich sądów administracyjnych - konspekt lekcji z przedmiotu elementy prawa1. Dział programu: PRAWO ADMINISTRACYJNE.2. Temat: DZIAŁALNOŚĆ WOJEWÓDZKICH SĄDÓW ADMINISTRACYJNYCH. 3. Zakres treści: Wprowadzenie w życie art.236u.2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, poznanie prawa o ustroju sądów administracyjnych i prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, sporządzenie przykładowej skargi na niezgodność decyzji administracyjnej z prawem. 4. Cele lekcji: a) wiadomości i ich rozumienie: - uczeń zna pojęcie sądownictwa administracyjnego - uczeń zna najważniejsze założenia ustawy Prawo o ustroju sądów administracyjnych i ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi b) umiejętności: - uczeń umie korzystać z dziennika ustaw - uczeń umie porównać stare przepisy z nową ustawą - uczeń umie zastosować zdobytą wiedzę w sporzadzaniu skargi do sądu administracyjnego c) postawy: - uczeń zna zasady właściwego zachowania się podczas lekcji, w czasie pracy indywidualnej i pracy w grupach - uczeń próbuje ocenić, co się udało, a co trzeba poprawić 5. Strategia nauczania - podająca, problemowa, praktyczna 6. Zasady nauczania - powiązanie teorii z praktyką 7. Metody nauczania - wykład, ćwiczenia 8. Forma pracy - praca indywidualna i w grupach zadaniowych 9. Środki dydaktyczne - ustawy, karty pracy, wzór skargi do sądu administracyjnego 10. Lektura dla nauczyciela: Domowy doradca prawny, Kraków 2000 E.Ochendowski, Prawo administracyjne, Toruń 2000 Dz. U.z 2002 r. Nr 153, poz. 1269, 1270, 1271 Dz. U.z 1997 r. Nr 78, poz. 483 11.Lektura dla ucznia: Dz. U.z 2002 r. Nr 153, poz. 1269, 1270, 1271 Konstytucja RP 12. Tok zajęć: a)wprowadzenie (ok. 5 min.) - czynności organizacyjno-porządkowe (temat lekcji, cele i formy pracy na zajęciach) b)realizacja pierwszej części lekcji W pierwszej części lekcji ok.(20 min.) uczniowie na podstawie wiadomości z lekcji poprzednich odpowiadają na pytania: - ilu instancyjne jest sądownictwo w RP? - o czym mówi art.236u.2 Konstytucji RP i jakie są jego konsekwencje? - jak przedstawia się rozwój sądownictwa administracyjnego? Następnie uczniowie poinformowani zostają o nowych ustawach, wprowadzających w życie art.236u.2 Konstytucji RP, które zaczną obowiązywać od 2004r. Uczniowie zapisują krótką notatkę dotyczącą najważniejszych zmian dotyczących sądownictwa administracyjnego oraz samodzielnie analizują ustawy. c) realizacja drugiej części lekcji(ok.15 min) Uczniowie podzieleni na cztery grupy, na podstawie wiadomości z lekcji poprzednich i wiedzy zdobytej obecnie, sporzadzają tekst skargi do sadu administracyjnego na niezgodność decyzji administracyjnej z prawem. d) podsumowanie Zebranie kart pracy, ocena wkładu pracy uczniów na lekcji i uwagi o przeprowadzonej lekcji. 13. Temat pracy domowej: Struktura i działanie NSA na podstawie nowej ustawy. Załącznik Opracowanie: mgr Ryszard Maj Wyświetleń: 3155
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |