AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Barbara Kramarczyk
Język polski, Scenariusze

Indywidualne redagowanie życzeń z okazji Dnia Matki. Wielka litera w pisowni zwrotów gramatycznych. - scenariusz lekcji w klasie III

- n +

Scenariusz zajęć w klasie III

Temat bloku: Nasze mamy.

Temat dnia: Indywidualne redagowanie życzeń z okazji Dnia Matki. Wielka litera w pisowni zwrotów gramatycznych.

Cele:
  • potrafi redagować życzenia,
  • odnosi się z szacunkiem, miłością do Rodziców,
  • aktywnie buduje więzi rodzinne,
  • podtrzymuje tradycje,
  • wspólnie umie śpiewać poznane piosenki,
  • aktywnie włącza się w uroczystości klasowe,
  • umie zgodnie bawić się z dorosłymi i kolegami,
  • składa życzenia, podziękowania nie tylko w dniu Święta Mamy.

    Formy:
    - zbiorowa,
    - indywidualna.

    Metody:
    - rozmowa,
    - pokaz,
    - śpiew,
    - ruch przy muzyce.

    Środki dydaktyczne:
    - laurki (wykonane na plastyce),
    - taśma z nagraniem wiersza i piosenki,
    - gazety.

    Przebieg zajęć:

    I Część wstępna

    1. Przywitanie gości na uroczystej lekcji. (Wszyscy uczniowie oczekują na swoje Mamy, wskazują miejsca spotkania.) Powitanie gości piosenką "Dla Mamy".

    2. Wypowiedź ucznia skierowana do matek, np.
    "Kochane mamusie, wiemy, że dzisiaj jest wasze święto. Z tej okazji pragniemy wam pokazać naszą pracę na lekcji."

    3. Wysłuchanie nagrania wiersza i piosenki o matce.

    4. Wypowiedzi na temat wysłuchanego wiersza i piosenki.

    5. Indywidualne wygłaszanie kilkuzdaniowych wypowiedzi związanych z napisanym na tablicy pytaniem: "Jaka jest moja Mama?" połączone z gromadzeniem słownictwa, np. mądra, miła, kochana, najukochańsza, serdeczna, wyrozumiała, troskliwa, kochająca, cierpliwa, czuła, opiekuńcza.

    6. Ćwiczenia śródlekcyjne - odśpiewanie "Piosenki dla mamy" połączone z inscenizowaniem jej treści.

    II Część główna

    1. Przygotowanie do redagowania życzeń:
    - przypomnienie w jaki sposób redaguje się życzenia,
    - przypomnienie zasady pisowni wielką literą zwrotów grzecznościowych,
    - zwrócenie uwagi na estetyczne pismo oraz właściwe rozmieszczenie tekstu (Nauczyciel pokazuje wzorowo i poprawnie napisane życzenia na laurce.),
    - odsłonięcie słownictwa, np. mama, mamusia, mateńka, kochana, najukochańsza, najdroższa, najmilsza, syn, synuś, córka, córeczka, córunia, w dniu Twojego święta, z okazji Dnia Matki, życzę Ci, zdrowie, uśmiech, słoneczne dni, szczęście, pomyślność.

    2. Samodzielne redagowanie życzeń (na lurce w kształcie serduszka).
    "W dniu Twojego święta życzę Ci Kochana Mamusiu samych radosnych dni i spokojnych nocy, zdrowia, szczęścia i wszelkiej pomyślności."

    III Część końcowa

    1. Wręczenie laurek. Uczniowie stojąc i trzymając laurkę chóralnie recytują:
    " Za to wszystko, co dla nas robicie, za nieprzespane noce spędzone przy naszych łóżkach, za smutek, który pojawia się na waszych twarzach, kiedy jesteśmy chorzy, albo zachowujemy się źle, za uśmiech, którym witacie każdy nasz powrót do domu i każdy nasz sukces, serdecznie Wam dziękujemy."

    2. Zaproszenie Mam do zabawy ruchowe "Tańczymy".
    Zabawa w kole - dzieci pokazują, potem tańczą z Mamami.

    3. Podziękowanie za przybycie i pożegnanie mam.

    Opracowanie: mgr Barbara Kramarczyk

  • Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3452


    Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


    BAROMETR


    1 2 3 4 5 6  
    Średnia ocena: 6



    Ilość głosów: 1