AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Skrzypczak
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

"Moje zabawki" - scenariusz zajęć integralnych w klasie I

- n +

"Moje zabawki" - scenariusz zajęć integralnych w klasie I

Temat bloku: Moje zabawki

Temat dnia: Bawimy się lalkami

Cele operacyjne - uczeń:
- odczyta sylaby zawierające literę "l" oraz kształtnie je napisze,
- zaprezentuje swoją zabawkę, opisze jej wygląd,
- wykona ćwiczenia kształtujące pojęcie liczby 4 w aspekcie kardynalnym i porządkowym,
- pozna właściwości włóczki,
- odczyta rysunek poglądowy,
- zaplanuje kolejne etapy pracy,
- posługuje się nożyczkami zgodnie z zasadami bezpiecznego użytkowania narzędzi,
- rozumie konieczność poszanowania zabawek,
- przedstawi swoje emocje mimiką, gestem.

Metody:
- słowne - rozmowa, prezentacja, ustny opis, wywiad, instruktaż,
- oglądowe - pokaz, demonstracja,
- oparte na działaniu - ćwiczenia, zabawa, drama, działalność artystyczna.

Formy:
- praca zbiorowa,
- praca indywidualna,
- praca grupowa.

Środki: zabawki przyniesione przez dzieci, karty pracy, tekst pt. "Taka Zosia", książka M. Kownackiej "Plastusiowy pamiętnik", włóczka, tektura, kolorowy papier

Przebieg zajęć:

I
Przygotowanie wystawy zabawek przyniesionych przez dzieci z domu, obejrzenie ich.

II.
1. Spotkanie zabawek z reporterem
Nauczyciel wchodzi w rolę reportera i przeprowadza wywiad z chętnymi "zabawkami":
- Powiedz naszym słuchaczom, jak masz na imię ?
- Czyją jesteś zabawką?
- Jak się najczęściej bawisz?
- Opisz słuchaczom swój wygląd.
2. Słuchanie, czytanego przez nauczyciela, wiersza H. Cenarskiej pt. "Taka Zosia"', w celu przygotowania odpowiedzi na pytanie: Jak dziewczynka opiekowała się lalkami?
Analiza treści wiersza.
Formułowanie przez uczniów odpowiedzi na pytanie.
3. Ćwiczenia dramowe.
- Uczniowie wchodzą w rolę zniszczonej zabawki i wyrażają mimiką lub gestem jej samopoczucie.
- Nauczyciel proponuje chętnym dzieciom dokończenie zadania: Ja, zabawka (Kasi) chciałabym... (np. żeby Kasia częściej się ze mną bawiła, wyprała mi sukienkę, dbała o mnie itp.)
4. Wykonanie 1 zadania karty pracy. - liczby 1-4 w aspekcie kardynalnym
i porządkowym.
- Ile lalek widzisz na ilustracji ?
- Dorysuj drugiej lalce w prawej ręce balona.
- Skarpetki czwartej lalki pokoloruj na żółto itp.
5. "Literowe słoneczko" - zad. 2 karty pracy.
Ćwiczenie w pisaniu utrwalające pisownię litery "l" oraz prawidłowe łączenie jej z innymi poznanymi literami.
6. Czytanie przez nauczyciela rozdziału książki Marii Kownackiej "Plastusiowy pamiętnik" , pt. "O kwiatach w szkole i o kaktusie, co kole".
Rozmowa na temat przeczytanego fragmentu. Wypowiedzi dzieci o tym, jak wyobrażają sobie panny z włóczki oraz na temat właściwości
i zastosowania włóczki.
7. Omawianie kolejnych etapów wykonania włóczkowych lalek na podstawie rysunków poglądowych, ustalenie, jakie materiały będą potrzebne.
8. Wykonywanie prac przez dzieci.
9. Nadawanie lalkom imion, rozmowa o tym, jak można bawić się wykonanymi lalkami.
10. Swobodna zabawa lalkami w grupach.

III
Przypomnienie, po co są zabawki, jakie mogą być, jak można się nimi bawić. Podkreślenie konieczności poszanowania zabawek oraz faktu, że najbardziej lubione przez dzieci zabawki nie muszą być drogie.

ZAŁĄCZNIK

H. Cenarska - "Taka Zosia"

1. Była sobie taka Zosia,
co zabawki wciąż niszczyła.
Ciągle nowe kupowała,
lecz się o nie nie troszczyła.
Te zabawki wciąż o Zosi
szeptem z sobą rozmawiały,
że po prostu jej nie lubią
i czym prędzej uciec chciały!

2. Miś bez nosa, pies bez ucha,
pajac, co się już nie rusza.
Lalki małe, lalki duże,
wszystkie mają smutne buzie,
klocki lego też zmartwione,
bo po kątach rozrzucone.

3. No i proszę, posłuchajcie,
co się stało dnia pewnego.
Wszystkie w Polskę wyruszyły:
lalki, pajac, klocki lego.
Zosia szuka, wszystkich pyta -
bez zabawek jest jej nudno.
Czy zabawek ktoś nie widział?
Bo wytrzymać bez nich trudno.

4. Maszerują ulicami
miś bez nosa, pies bez ucha,
jedzie pajac w samochodzie -
ten, co już się nie porusza.
Wszystkie lalki małe, duże
skaczą zgrabnie przez kałuże.


Opracowanie: Katarzyna Skrzypczak

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 9269


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.