Katalog Beata Miłowska Lekcja wychowawcza, Scenariusze "Jak rozpoznawać uczucia swoje i innych?" - scenariusz zajęć profilaktycznych"Jak rozpoznawać uczucia swoje i innych?" - scenariusz zajęć profilaktycznychProwadzący: Beata MiłowskaUczestnicy: nauczyciele S.O.S. w Kole Miejsce: świetlica szkolna Data: ............................................................. Czas trwania: 60 minut ZAŁOŻENIA EDUKACYJNE Cel główny: Kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć własnych oraz rozpoznawania uczuć innych. Cele szczegółowe: Osiągnięcia uczestników zajęć (uczniów): UCZESTNIK BĘDZIE: Przebieg ćwiczenia: - prowadzący proponuje, by uczestnicy utworzyli pary, - uczestnicy stają w parach jedna osoba za drugą, - osoba stojąca z przodu zamyka oczy i wyciąga ręce do przodu, - osoba z tyłu kładzie ręce na ramionach osoby, stojącej przed nią i kieruje "ślepym samochodem" tak, by nie było kraksy. - uczestnicy po kolei opisują uczucia jakie towarzyszyły im w czasie zabawy. Przebieg ćwiczenia: - uczestnicy tworzą pary, - podają dowolne liczby ( jednocyfrowe), zapisują je na tablicy, - każda para musi oprzeć się o podłogę w tylu punktach, ile wskazuje wymieniona liczba. Przebieg ćwiczenia: - uczestnicy tworzą koło, trzymając się za ręce, - odliczają do dwóch, - na dany znak jedynki odchylają się do przodu, a dwójki do tyłu, - taką pozycję utrzymują przez chwilę po czym powtarzają ćwiczenie zamieniając się rolami. - uczestnicy określają uczucia jakich doznali w czasie ćwiczeni Przebieg ćwiczenia: - uczestnicy podają uczucia jakie towarzyszyły im w ciągu dzisiejszego dnia i zapisują je na dużym arkuszu papieru, - określają czy są to dla nich uczucia pozytywne, czy negatywne, - określają jaką minę ma osoba wskazana przez prowadzącego i próbują określić co czuje, zapisują na karteczce, - osoba, której uczucia uczestnicy mają określić na podstawie miny zapisuje swoje uczucia na karteczce, - po chwili karteczki są porównywane i oceniona zostaje trafność nazwanych uczuć. Pomoce: duży arkusz papieru z konturem twarzy, pisaki. Przebieg ćwiczenia: - uczestnicy dzielą się na dwie grupy, - dostają zadanie narysowania buzi wesołej i smutnej, dorysowując po kolei po jednym elemencie w konturze twarzy, - podają przykłady sytuacji, w którym towarzyszy smutek i radość, dopisując nazwane uczucia pod odpowiednim konturem. Pomoce: karty z ilustracjami uczuć. Przebieg ćwiczenia: - uczestnicy dzielą się na małe grupy, - otrzymują karty ilustrujące uczucia, - w ciągu kilku minut mają nazwać prezentowane uczucia, - po kilku minutach porównują nazwane przez siebie uczucia. Przebieg ćwiczenia: - uczestnicy dzielą się na pary, - jedna osoba z pary otrzymuje kartkę z poleceniem odegrania jakiegoś uczucia, a partner stara się je nazwać, po czym zamieniają się rolami, - określają czy łatwo jest odgadnąć czyjeś uczucia. Przebieg ćwiczenia: - uczestnicy dobierają się w pary, - jedna osoba stara się zaprosić do kina, druga ją ignoruje, - uczestnicy określają co czuli w sytuacji, gdy byli ignorowani. Pomoce: karty pracy z balonikami, pisaki. Przebieg ćwiczenia: - uczestnicy otrzymują karteczki z balonikami, które trzeba przyczepić na plecach, - proszą innych uczestników zajęć, by wpisali im w baloniki coś miłego. - prowadzący przypomina najważniejsze wiadomości, które dzieci powinny zapamiętać, - uczestnicy odczytują po jednym określeniu ze swoich baloników i określają uczucia jakie w nich wywołało to określenie. Opracowanie: Beata Miłowska Wyświetleń: 20251
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |