Katalog

Anna Kałużna
Różne, Scenariusze

Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych

- n +

Scenariusz zajęć korekcyjno - kompensacyjnych dla ucznia z obniżonymi wymaganiami programowymi

Uczeń: upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym
Klasa: I gimnazjum

Temat: Utrwalenie pisowni wyrazów z utratą dźwięczności spółgłoski
Cel: Usprawnianie koordynacji ruchowo-wzrokowo słuchowej

Metody: słowna, czynna, oglądowa
Forma: indywidualna
Środki dydaktyczne: pary obrazków (w/g kryterium mały-duży) zestawy kartoników z wyrazami zawierającymi spółgłoskę dźwięczną i utraconą dźwięcznością tej spółgłoski, tekst z luką wyrazową,
Czas: 45 min

Nazwa ćwiczenia Przewidywane osiągnięcia - uczeń
- Dobieranie obrazków w pary w/g ustalonego kryterium oraz odpowiednich par wyrazowych
- Czytanie głośne, ciche
- Pisanie z pamięci
- Uzupełnianie luk wyrazowych w tekście
- Układanie i zapisywanie zdań
- potrafi dobrać obrazki w/g ustalonego kryterium;
- dostrzega różnicę w brzmieniu spółgłoski w poszczególnych parach wyrazów
- ustala miejsce położenia podanej spółgłoski
- dokonuje autokontroli
- dobiera a następnie wpisuje odpowiednie wyrazy w tekst
- pisze z pamięci podane zdania
- układa zdania z ćwiczonymi wyrazami

Opracowanie: Anna Kałużna

Wyświetleń: 2785


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.