AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Gryska
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

"Jak ubieramy się zimą?" - rozmowa z dziećmi o odpowiednim ubieraniu się w zależności od pogody i pory roku. Rozwiązywanie zagadek. Scenariusz zajęć w internacie szkoły specjalnej.

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ W INTERNACIE
TEMAT: Jak ubieramy się zimą? - rozmowa z dziećmi o odpowiednim ubieraniu się w zależności od pogody i pory roku. Rozwiązywanie zagadek.

SZKOŁA: SOSW w Szymanowie
MIEJSCE: świetlica grupy II
GRUPA: 7 osób - 4 dziewczynki, 3 chłopców
PROWADZĄCA: AGNIESZKA GRYSKA

CELE OGÓLNE:
- wzbogacenie słownictwa;
- wyrabianie umiejętności prawidłowego formułowania wypowiedzi;

CELE OPERACYJNE:
- swobodne wypowiada się na podany temat;
- wie jak należy ubierać się zimą;
- prawidłowo reaguje na polecenia
- potrafi łączyć takie same przedmioty w pary;
- potrafi przeliczać do dwóch;
- prawidłowo wymienia pory roku;

ŚRODKI WSPOMAGAJĄCE:
- duży arkusz papieru, flamastry, ubrania, wata, ilustracje;

FORMY: zespołowa, indywidualna

METODY: pogadanka, praktycznego działania, oglądowa,

PRZEBIEG:

1. Rozwiązywanie zagadek.
- Spójrzcie dzieci,
Co to z nieba leci?
Zobaczysz go w zimie,
Ale nigdy w lecie.
- Zjeżdżasz na nich szybko
Z górki na pazurki.

2. Rozmowa na temat kolejnych pór roku.
Dzieci wymieniają kolejno pory roku oraz ich cechy charakterystyczne. Ustalają, jaka teraz jest pora roku i co dzieje się zimą w przyrodzie, opowiadają o zabawach zimowych. Oglądanie ilustracji przedstawiających zimowy krajobraz, dzieci bawiące się na śniegu.
Omówienie tego, jak dzieci są ubrane.

3. Wybieranie spośród zgromadzonych ubrań - ubrań zimowych i ubieranie "modela".
Wyjaśnienie słowa "model", wybranie jednego dziecka, które kładzie się na duży arkusz papieru. Pozostałe dzieci flamastrami obrysowują jego postać, dorysowują oczy ,nos, usta, włosy. Następnie na narysowanej postaci układają poszczególne części garderoby. Nazywają je i przeliczają : np. dwie skarpety, jeden sweter, dwie rękawiczki itp.

4. Zabawa "padające płatki śniegu".
Każde z dzieci bierze strzępek waty i dmuch na niego od dołu tak , aby jak najdłużej unosił się w powietrzu.

5. Karty pracy- każde z dzieci otrzymuje kartę z zadaniem /karty są zróżnicowane pod względem trudności/:
- wypełnić kontury ubrań zimowych kredką;
- na konturach ubrań zimowych układanie gotowych elementów i następnie naklejenie ich;
- układanie pociętego obrazka postaci w stroju zimowym i naklejenie go na kartkę;

Opracowanie: Agnieszka Gryska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 7310


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 4



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.