Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Danuta Stremlau
Język polski, Konspekty

"Cały świat jest ogrodem" - F. Burnett "Tajemniczy ogród". Konspekt lekcji języka polskiego w klasie V szkoły podstawowej.

- n +

KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO W KLASIE V SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Temat: "Cały świat jest ogrodem" - F. Burnett "Tajemniczy ogród"

Cele operacyjne
Uczeń potrafi:
- wypowiadać się na temat utworu,
- wypowiadać się na zadany temat,
- uzasadnić swoje zdanie,
- zabrać głos w dyskusji,
- dostrzec podobieństwa między utworem a rzeczywistością.

Metody
- słowna - pogadanka dyskusja,
- praktycznego działania.

Formy
- zbiorowa,
- indywidualna.

Tok lekcji

1) Nauczyciel zapisuje na tablicy cytat pochodzący z filmu na podstawie powieści "Tajemniczy ogród".

"Tajemniczy ogród (...), przebudził się do życia. Jeżeli umiecie patrzeć, zobaczycie, żecały świat jest ogrodem."

(Zwrócenie uwagi na znaki interpunkcyjne użyte w cytacie)

2) Interpretacja cytatu. Uczniowie szukają podobieństw między ogrodem a światem rzeczywistym, który ich otacza. Starają się uzasadnić swoje zdanie.
- świat jest piękny, barwny i różnorodny jak ogród (kwiaty, drzewa, zwierzęta),
- 4 pory w życiu człowieka i ogrodu,
- ogród pełen tajemniczych zakątków i życie pełne tajemnic,
- nieustanna walka życia ze śmiercią.
3) Uczniowie na podstawie utworu "Tajemniczy ogród" przytaczają przykłady sytuacji, w których nastąpiło "przebudzenie" bohaterów do życia, do działania.
- przebudzenie wrażliwości u Mary,
- rozkwitła miłość lorda do syna,
- pojawienie się chęci do życia u Colina,
- rozwija się prawdziwa przyjaźń między bohaterami
4) Uczniowie otrzymują kartki z odkserowanym kwiatem. Taki sam kwiat znajduje się na tablicy.


W każdy z liści uczniowie wpisują swoje spostrzeżenia.
Nauczyciel zwraca uwagę na poprawność ortograficzną przy zapisie.

5) Podsumowanie lekcji.
Nauczyciel zwraca uwagę na wrażliwość uczniów, umiejętność patrzenia na świat. Ocenia pracę uczniów.

Opracowanie: Danuta Stremlau
Zespół Szkół w Debrznie

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 21908
 
   Komentarze
  • gocha, 2004-03-05

    Plagiat konspektu z poradnika metodycznego "Między nami".Wymyśl coś
    sama

  • aga, 2006-03-17

    Przestudiowałam poradnik "Między nami" dosyć dokładnie i nie bardzo
    rozumiem, gdzie tu jest plagiat.Gocha, może widziałaś ten konspekt
    gdzieś indziej.A może nic nie widziałaś?

  • kasia, 2006-03-31

    Ja też przestudiowałam ten podręcznik metodyczny ood tym kontem i nie
    znalazłam w nim tego konspektu!Jeśli to plagiat,to z innego
    podręcznika.

  • purysta, 2007-10-30

    A KASI "KONTO" POMYLIŁO SIĘ CHYBA Z "KĄTEM" !

  • elka, 2008-01-13

    Nie wiem dlaczego, ale irytują mnie błędy ortograficzne popełniane
    przez (?)nauczycieli. Kobieto, konto jest w banku,tu mogłaś oglądaś
    pracę pokątem...

  • sskuli, 2009-01-07

    "kontem"?:P



  • Dodaj komentarz
      Barometr
    1 2 3 4 5 6  
    Średnia ocena: 3.19



    Ilość głosów: 16
      Publikacje

    Nowe zasady publikacji
    Szukaj autora i tytuł
    Ostatnio dodane materiały
    Ranking publikacji 
    Najczęściej zadawane pytania
      Twoje konto
    Zaloguj się
    Załóż konto
    Zapomniałem hasła
      Forum
    Nauczyciel - awans zawodowy
    Matura
    Korepetycje
    Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


    O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

    2000-2014