Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Agnieszka Gryska
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Zapoznanie z wierszem Stefanii Szuchowej "Spiżarnia dla ptaków". Rozmowa na temat dokarmiania ptaków w oparciu o opowiadanie. Wykonanie "mini-karmników". Scenariusz zajęć w internacie szkoły specjalnej.

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ W INTERNACIE
TEMAT: Zapoznanie z wierszem Stefanii Szuchowej "Spiżarnia dla ptaków". Rozmowa na temat dokarmiania ptaków w oparciu o opowiadanie. Wykonanie "mini-karmników".

SZKOŁA: SOSW w Szymanowie
MIEJSCE: świetlica grupy II
GRUPA: 7 osób - 4 dziewczynki, 3 chłopców
PROWADZĄCA: AGNIESZKA GRYSKA

CELE OGÓLNE:
- wdrażanie do uważnego słuchania;
- pobudzanie do myślenia i wyciągania logicznych wniosków;
- utrwalenie nazw ptaków

CELE OPERACYJNE: /dziecko.../
- wie, że należy dokarmiać ptaki zimą;
- rozumie treść opowiadania;
- zna ptaki, które spotykają się przy karmniku;
- wie, jak wygląda karmnik i czym dokarmiamy ptaki;
- potrafi wykonać "mini-karmnik";

ŚRODKI WSPOMAGAJĄCE:
- ilustracje, kubeczki plastikowe, sznurek, smalec, ziarna, garnek,

FORMY: grupowa, indywidualna,

METODY: oglądowe, słowne, praktycznego działania, pogadanka,

PRZEBIEG:
1. "Spiżarnia dla ptaków" S. Szuchowa - słuchanie opowiadania. Rozmowa na temat dokarmiania ptaków w okresie zimy, oglądanie ilustracji przedstawiającej ptaki w karmniku, rozpoznawanie i nazywanie ptaków.

Co tak miło pachnie w szkole?
Na stole krupnik w talerzach czeka .Już czas na obiad, a tam w polu głodna gromadka ćwierka...narzeka...
- Dajcie mi muchę!
- Zjadłbym jagódkę!
- Gdzie podział się glisty tłuściutkie?
Sikorka woła:
- Ja lubię tłusto!
A wróbel nudzi:
- W brzuszku mi pusto!
Przybiegła wrona i ta powiada:
- Na pewno ptaszki nie wiedzą, że dziś w szkole była narada tych wszystkich dzieci, co zupę jedzą. Po tej naradzie coś tam majstrują...
- Chyba te dzieci karmnik budują?
Zrobił się rwetes nie byle jaki.
- Dzieci nam pewno dadzą przysmaki...
Więc każdy ptaszek w okienko zerka, pcha się, podfruwa, kwili i ćwierka:
- O, są maleńkie ziarenka lnu.
- O, są owocki czarnego bzu.
- Kulki jałowca, krasna kalina.
- Mięso i żyłki.
- I jarzębina.
- Jest mak, słonecznik i okruszynki.
- Jest, jest kawałek tłustej słoninki!
Cała gromadka co dzień się zleci, tu do szkoły, do miłych dzieci.

2. Podjęcie decyzji o dokarmianiu ptaków. Obejrzenie przygotowanego przez wychowawcę "mini-karmnika", omówienie jego budowy i sposobu wykonania.

3. Wykonanie "mini-karmników".
Dzieci topią smalec w garnku, mieszają go z ziarnami. W dnie kubeczków wykonują otwór i przeciągają przez niego sznurek /ok. 20-30 cm/ , wykonują supełek w środku i na zewnątrz- aby sznurek nie wysunął się z otworu. Następnie napełniają kubki przygotowaną masą.

4. Wyjście na spacer i zawieszenie kubeczków na drzewach.

Opracowanie: Agnieszka Gryska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4127
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 4



Ilość głosów: 1
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014