AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Gryska
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Zapoznanie z wierszem Stefanii Szuchowej "Spiżarnia dla ptaków". Rozmowa na temat dokarmiania ptaków w oparciu o opowiadanie. Wykonanie "mini-karmników". Scenariusz zajęć w internacie szkoły specjalnej.

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ W INTERNACIE
TEMAT: Zapoznanie z wierszem Stefanii Szuchowej "Spiżarnia dla ptaków". Rozmowa na temat dokarmiania ptaków w oparciu o opowiadanie. Wykonanie "mini-karmników".

SZKOŁA: SOSW w Szymanowie
MIEJSCE: świetlica grupy II
GRUPA: 7 osób - 4 dziewczynki, 3 chłopców
PROWADZĄCA: AGNIESZKA GRYSKA

CELE OGÓLNE:
- wdrażanie do uważnego słuchania;
- pobudzanie do myślenia i wyciągania logicznych wniosków;
- utrwalenie nazw ptaków

CELE OPERACYJNE: /dziecko.../
- wie, że należy dokarmiać ptaki zimą;
- rozumie treść opowiadania;
- zna ptaki, które spotykają się przy karmniku;
- wie, jak wygląda karmnik i czym dokarmiamy ptaki;
- potrafi wykonać "mini-karmnik";

ŚRODKI WSPOMAGAJĄCE:
- ilustracje, kubeczki plastikowe, sznurek, smalec, ziarna, garnek,

FORMY: grupowa, indywidualna,

METODY: oglądowe, słowne, praktycznego działania, pogadanka,

PRZEBIEG:
1. "Spiżarnia dla ptaków" S. Szuchowa - słuchanie opowiadania. Rozmowa na temat dokarmiania ptaków w okresie zimy, oglądanie ilustracji przedstawiającej ptaki w karmniku, rozpoznawanie i nazywanie ptaków.

Co tak miło pachnie w szkole?
Na stole krupnik w talerzach czeka .Już czas na obiad, a tam w polu głodna gromadka ćwierka...narzeka...
- Dajcie mi muchę!
- Zjadłbym jagódkę!
- Gdzie podział się glisty tłuściutkie?
Sikorka woła:
- Ja lubię tłusto!
A wróbel nudzi:
- W brzuszku mi pusto!
Przybiegła wrona i ta powiada:
- Na pewno ptaszki nie wiedzą, że dziś w szkole była narada tych wszystkich dzieci, co zupę jedzą. Po tej naradzie coś tam majstrują...
- Chyba te dzieci karmnik budują?
Zrobił się rwetes nie byle jaki.
- Dzieci nam pewno dadzą przysmaki...
Więc każdy ptaszek w okienko zerka, pcha się, podfruwa, kwili i ćwierka:
- O, są maleńkie ziarenka lnu.
- O, są owocki czarnego bzu.
- Kulki jałowca, krasna kalina.
- Mięso i żyłki.
- I jarzębina.
- Jest mak, słonecznik i okruszynki.
- Jest, jest kawałek tłustej słoninki!
Cała gromadka co dzień się zleci, tu do szkoły, do miłych dzieci.

2. Podjęcie decyzji o dokarmianiu ptaków. Obejrzenie przygotowanego przez wychowawcę "mini-karmnika", omówienie jego budowy i sposobu wykonania.

3. Wykonanie "mini-karmników".
Dzieci topią smalec w garnku, mieszają go z ziarnami. W dnie kubeczków wykonują otwór i przeciągają przez niego sznurek /ok. 20-30 cm/ , wykonują supełek w środku i na zewnątrz- aby sznurek nie wysunął się z otworu. Następnie napełniają kubki przygotowaną masą.

4. Wyjście na spacer i zawieszenie kubeczków na drzewach.

Opracowanie: Agnieszka Gryska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 6716


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 4



Ilość głosów: 1