AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Urszula Kamińska
Uroczystości, Scenariusze

"Jedzie pociąg" - scenariusz przedstawienia na zakończenie klas szóstych

- n +

"JEDZIE POCIĄG..." - ZAKOŃCZENIE KLAS VI

SCENA I

Uczniowie z klas śpiewają piosenkę: "Wyśpiewać dziś chcemy Wam życzenia". Schodzą ze sceny z jednej i drugiej strony.

Zawiadowca- Stacja pierwsza. Powtarzam stacja pierwsza. Pierwszaki proszę wsiadać, drzwi zamykać. Odjazd. Pociąg pospieszny do stacji Pierwszaki wjedzie na tor pierwszy przy peronie pierwszym. Powtarzam... Proszę odsunąć się od torów. Wjeżdża pociąg z uczniami : "Jadą, jadą misie..." (wyskakują dzieciaki z woreczkami, plecakami)

Dziecko I- To ma być moja szkoła? Taka mała?

Dziecko II- Jaka mała, ty jesteś mała - Mała.

Dziecko III- Ty, cwaniak, jak masz na imię?

Dziecko II- Edziu, bo co?

Dz. III- Bo ja mam na imię Felek.

Dz. I- Felek, Edziu, ale numer. Kto wam wybrał te imiona? A ja nie jestem żadna Mała, tylko Matylda.

Dz. II i Dz. III- Matylda- to dopiero. Wolę być Felek. Wolę być Edziu, ale nie Matylda. Kto ci wybrał to imię?

Dz. IV(Prymus)- Przepraszam, dlaczego się kłócicie? W której klasie mamy zajęcia?

Dz. II- A tyś co za jeden?

Dz. IV- Jestem Eugeniusz Filip.

Dz. III- To w końcu kto? Filip czy Eugeniusz?

Dz. IV- Imię odziedziczyłem po dziadku, który był nominowany do nagrody : " Najmądrzejszy człowiek roku". Po nim też odziedziczyłem swoją nieprzeciętne zdolności. Nazwisko Filip ma swoje korzenie w moich pra-pra-dziadkach, którzy wywodzą się w pierwszej linii z króla Filipa I, a ten z kolei miał dziecko, .... A to już druga linia...

Dz. I- O czym ty pleciesz?

Dz. IV- Ośmielam się jedynie powiedzieć o swoim znakomitym pochodzeniu arystokratycznym.

Dz. II- Te, Filip, czy jak ci tam, chodź, bo woła nas nasza nowa Pani...W dechę, co?

Dz.- Świetna! Chodźmy już. Wygląda sympatycznie. Z pewnością no- nie Filipie I- królu mój złoty. Wszak ona to nie żadna królowa, ale zawładnąć nami zdoła.

Dz. I- Na mur beton.


SCENA II

Śpiew: " Jadą, jadą misie..."

Zawiadowca- Pociąg osobowy do stacji Drugaki(trochę dziwna stacja, ale to nic...) Powtarzam...Wjedzie na tor drugi przy peronie drugim.

Dz. I- Ty wiesz co...

Dz. II- Co?

Dz. I- Ta nasza pani, to za wiele wymaga.

Dz. II- Bo w drugiej klasie, gamoniu nie szkolony, tak trzeba.

Dz. I- Co trzeba?

Dz. II- Wymagać, żebyś coś umiał.

Dz. I- Ale ja już dużo umiem. Skończyłem pierwszą klasę.

Dziew. - O czym tak rozprawiacie chłopaki?

Dz. II- A o czym by, o nauce.

Dziew. - Świetny temat. A poza tym, tak a - propos, to wiecie, że dzisiaj jest dyskoteka?

Dz. II- No i co z tego?

Dziew. - Jak to, co? Będą tańce(...). widziałam w telewizji. Ale nasze chłopaki z szóstej też tak potrafią. O, właśnie są. Sami zobaczcie i uczcie się. Uczcie, bo nauka to wasz ulubiony temat.(Tańce chłopców z VI b)

Zawiadowca- Stacja druga. Powtarzam- stacja druga. A wy co tutaj robicie szóstaki? Proszę wsiadać, drzwi zamykać. Odjazd.


SCENA III

Jadą, jadą misie...

Zawiadowca- Pociąg osobowy do stacji Trzeciaki wjedzie na tor trzeci przy peronie trzecim. Proszę odsunąć się od torów.

Dz. II- Wiesz, mam problem.

Dz. I- Jaki?

Dz. II- Z nauką.

Dz. I- Coś ty?

Dz. II- Szóstka, albo nie szóstka. Hamletowskie to pytanie wita mnie co ranek nastanie.

Dz. I- A ten Hamlet to ci nic nie pomoże? Co za kumpel, mój Boże...

Dz. II- A ty sobie radzisz z nauką? Kto ci pomaga?

Dz. I- Ściąga. Wybierać z niej można nie lada, stąd wierszem nauczyłem się gadać.

Dz. II- Jak nasz wieszcz Mickiewicz Adam.

Dz. I- Też znam człowieka. Mieszkał blisko, obok mojego bloku.

Dz. II- Chyba mówisz o zupełnie kimś innym.

Dz. I- Może, bo "Wieszcz" nie było mu na pierwsze imię.

Zawiadowca- Pociąg osobowy ze stacji Trzeciaki odjeżdża z toru trzeciego przy peronie trzecim. Proszę wsiadać, drzwi zamykać. Odjazd.


SCENA IV

(Wjeżdża pociąg) śpiew "Jedzie pociąg z daleka, na nikogo nie czeka, konduktorze łaskawy nie do trzeciej zmiany. Nie, nie..."

Dz. I- Ta nowa szkoła jakaś dziwna.

Dz. II- To ty jesteś dziwna. Szkoła jak szkoła.

Dz. III- No pewno.

Dz. I- Ale w tamtej było inaczej. Wszystkich się znało. Tutaj sami obcy.

Dz. III- Ale jacy wyrośnięci. Patrz na tamtego, jaki Szwarzeneger.

Dz. IV- Ale nigdzie nie widać naszej pani.

Dz. V- Dzieciaki przecież nasza pani, to już teraz ta pani, która stoi obok dyrektorki.

Dz. I- Która?

Dz. II- ta z białymi włosami.

Dz. IV- Jest całkiem, całkiem...

Dz. I- Mnie też się podoba.

Dz. II- Wszystko będzie w porządeczku. Zobaczycie.

Zawiadowca- Pociąg osobowy ze stacji Czwartaki wyjeżdża z toru czwartego przy peronie czwartym. Proszę wsiadać, drzwi zamykać.


SCENA V

(Wjeżdża pociąg, śpiew)
"Jedzie pociąg z daleka, na nikogo nie czeka, konduktorze łaskawy do piątej bramy...je,je..."

Dz. I- Ej, mały, z której jesteś klasy?

Dz. II- Z czwartej.

Dz. I- To wiesz, że jesteś małolat? A małolaty robią to, co zechcą dużolaty. Ja jestem dużolat -jasne?

Dz. II- Ehe.

Dz. I- Bo widzisz, ty jako małolat musisz mnie słuchać. Każę ci, żebyś mi przyniósł piłkę, jutro, z samego rana.

Dz. II- Jutro, z samego rana. A co z nią zrobisz?

Dz. I- Głupie pytanie. Ale co tam- małolat, to małolat. Do grania dziamdziaczku.

Dz. II- Nie jestem dziamdziak, tylko Ferdek.

Dz. I- To tak jak Ferdek Kiepski, he ,he...

Dz. II- Ale ja nie mam piłki. A zaraz wszystko powiem swojej pani.

Dz. I- A która to twoja pani?

Dz. II- wszyscy ją w szkole znają. Rozmawiała z tobą wczoraj na długiej przerwie.

Dz. I- Jeśli to ta osoba, o której myślę, to ja cię nie znam koleś. Dobrze?

Dz. III- Ferdek to mój kolega. Jesteśmy z tej samej klasy. Co od niego chcesz? Mam powiedzieć wszystko naszej pani?

Dz. I- Nie, już dobrze. Znam waszą panią. Miałem z nią do czynienia dwa lata pod rząd i więcej już nie chcę.

Dz. III- No to sobie uważaj z kim zadzierasz. Co nie Ferduś?

Dz. II- Właśnie, uważaj sobie.

Zawiadowca- Pociąg osobowy ze stacji Piętaki wyjeżdża z toru piątego przy peronie piątym. Proszę odsunąć się od torów. Wsiadać, drzwi zamykać, odjazd.


SCENA VI

(Pociąg śpiew)
"Jedzie pociąg z daleka, na nikogo nie czeka, konduktorze łaskawy do szóstej bramy- je, je..."

Dz. I- A to dopiero. Już jesteśmy absolwentami.

Dz. II- Jakoś poszło.

Dz. III- No ale kto się napracował, to napracował. A komu się fyrtnęło, to fyrtnęło.

Dz. I- Dobra, dobra, mądralo.

Dz. II- Grunt, że to już koniec męki.

Dz. III- Jaki koniec? To dopiero początek, dopiero się zacznie...

Dz. I- Ale co absolwent, to absolwent. Szycha, co nie? Czuję, że rosnę w siłę.

Dz. III- Nie przesadzaj. Silnych to ty ocen nie masz.

Dz. I- Co mam, to moje. A ty pilnuj swojego. Prymuska się znalazła. Teraz, to takich szukać ze świecą. Nie to co ja.

Dz. II- I ja nie przymierzając też.

Dz. IV- Najgorsze jest to, że nie będzie z nami...wiecie kogo?

Dz. I- Wiemy.

Dz. II- No właśnie, szkoda.

Dz. III- Ubolewam nad tym.

Dz. IV- Słuchajcie, a może by tak napisać petycję.

Dz. I- Dobry pomysł. Żeby tak można było dalej być razem.

Dz. (wszystkie)- Bo dlaczego mamy się rozstawać?
- Przecież tak źle znowu to nam nie było.
- Trochę latek nam przybyło.
- I jak by nie było- wiele się nauczyło.
- W końcu też było miło.
- A teraz co będzie? Kto wie?

Zawiadowca- Uwaga. Uwaga. Pociąg specjalny z wysłannikiem dyplomatycznym wjedzie na tor...któryś tam. Proszę zachować ostrożność.

Piętak- Jak słyszę, pesymizm niesamowity, ale nasza gospodarka- prężna, a oświata- niesłychana...więc czego się obawiać? Tylko w wysiłku, w wysiłku- rzeczy wielkich przybywa. Zatem wiele trudu trzeba, ażeby z Ali urosła Alicja, trudu co niemiara rodziców, opiekunów, wychowawców. Im dziś podziękować należy. Oby byli wciąż z nami, i nigdy nas nie opuszczali w swej pamięci.

Wszyscy- Byliśmy z wami, jesteśmy i będziemy. Dziękujemy. Dziękujemy. Dziękujemy.
(Wchodzą z jednej i drugiej strony uczniowie, śpiewają piosenkę: "Wyśpiewać dziś chcemy wam życzenia...")

Opracowanie: Urszula Kamińska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 19489


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 3.35



Ilość głosów: 20

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.